[BETA] User Notes v1.1.2

Zelf bezig aan een modificatie? Wij kijken graag mee..
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gebruikersavatar
mosymuis
Berichten: 6940
Lid geworden op: 05 feb 2003, 14:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door mosymuis » 14 jan 2004, 19:53

webdev schreef:Ik vind hetbeen hele goede mod. Ik heb ff getest met een stuk of 20 notes posten. Er zit geen pagina systeem in (Wat me wel handig lijkt).
Daar heb je gelijk in, dat staat ook nog op mijn lijstje. Zodra ik er tijd voor heb ga ik dit inbouwen. :bier:

Gebruikersavatar
Carlo Claessen
Berichten: 1280
Lid geworden op: 02 jul 2005, 14:05

Bericht door Carlo Claessen » 16 jan 2004, 02:13

zoals beloofd heb ik hem getest en staat die erop bij mij, echter mis ik twee dingen nog

doe de smilies op de posting pagina includen en ook de bbcode, dat zal deze functie krachtiger maken maar ook beter, het toevoegen van een knopje in je profiel is inderdaad een handig idee en is ook aan te raden, volg hiervoor de routine die je hebt gedaan bij de pageheader voor een tekstlink toe te voegen aan je profiel, zal niet zo heel moeilijk zijn lijkt me!!!

verder weet je me te bereiken

ziet er goed uit ga verder ermee

:bier: :bier:

ps, ik heb je topic gepromoveerd naar beta
''Do not meddle in the affairs of wizards, for they are subtle and quick to anger. '' J.R.R Tolkien

Gebruikersavatar
Carlo Claessen
Berichten: 1280
Lid geworden op: 02 jul 2005, 14:05

Bericht door Carlo Claessen » 16 jan 2004, 16:43

Fout gevonden

Als je doet posten en je wordt geredirect doet die goed, echter als je dan op vernieuwen klikt wordt het bericht weer gezet etc.........
''Do not meddle in the affairs of wizards, for they are subtle and quick to anger. '' J.R.R Tolkien

Gebruikersavatar
mosymuis
Berichten: 6940
Lid geworden op: 05 feb 2003, 14:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door mosymuis » 16 jan 2004, 17:07

Als je refreshed en de formdata weer opnieuw verstuurt wordt het bericht een tweede keer geplaatst ja. Hoe kan ik dit voorkomen? :)

carloclaessen schreef:doe de smilies op de posting pagina includen en ook de bbcode, dat zal deze functie krachtiger maken maar ook beter
Je bedoelt het toevoegen van smilies en BBCode knoppen, zoals dat ook het geval is bij posting.php? Zal eens gaan bekijken hoe en of ik dat kan maken! :bier:

carloclaessen schreef:het toevoegen van een knopje in je profiel is inderdaad een handig idee en is ook aan te raden, volg hiervoor de routine die je hebt gedaan bij de pageheader voor een tekstlink toe te voegen aan je profiel, zal niet zo heel moeilijk zijn lijkt me!!!
Hoezo een knopje in je profiel? Wat is daar de toevoegende waarde van boven een link in de header? Kan je uitleggen wat je bedoelt?

Gebruikersavatar
mosymuis
Berichten: 6940
Lid geworden op: 05 feb 2003, 14:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door mosymuis » 13 mar 2004, 23:10

Niewe versie: v1.1.1.

Ik heb de laatste dagen hard gewerkt en er zitten nu een hoop nieuwe functies en bugfixes in. Er zijn paginanummers, een verbeterde zoekfunctie, duidelijke titels bovenaan elke pagina en het adminpanel kent 5 nieuwe opties waarmee de admin enkele instellingen kan wijzigen. BBCode is beter geïntegreerd, normale URL's worden nu omgezet naar links en de User Notes pagina kan volledig worden uitgeschakeld. :idea:

Maar het beste komt nog: ik heb er nu twee verzoekjes van enkele gozers van phpbb.com in verwerkt. Dit betekent dat leden, moderators of admins (afhankelijk van de instelling) nu iedere notitie naar keuze aan hun post of topic kunnen toevoegen met slechts twee klikjes. Dit kan handig zijn wanneer je vaak dezelfde boodschap moet typen, bijvoorbeeld voor moderators die vaak topics moeten sluiten om dezelfde reden. Deze optie kan ook worden uitgeschakeld wanneer er geen behoefte aan is. 8)

En tot slot: nu is er ook de optie voor moderators en admins om notities bij te houden over één specifiek forumlid, via een link in elk profiel. In die modus houdt het systeem bij wie de notitie heeft geplaatst, en wie hem voor het laatste heeft bewerkt. Wanneer er notities zijn over iemand van de staff is het voor die persoon onmogelijk om deze te lezen. In het adminpanel bestaat er een optie wat het mogelijk maakt om een email notificatie te sturen naar iedereen die toegang heeft tot de "Notities over ..." pagina, elke keer dat er een nieuwe notitie wordt geplaatst. Dit kan erg handig zijn voor moderators die op de hoogte willen blijven van de ontwikkelingen op het forum. Forumleiding die deze emailtjes niet willen ontvangen kunnen dit uitschakelen in hun profielen. :P

Omdat er nu zoveel nieuwe opties zijn bijgekomen zou ik bug meldingen zeer op prijs stellen, zodat ik ze zo snel mogelijk kan lappen. Ik heb er zelf al enorm veel gevonden, maar kan niet garanderen dat ik ze allemaal gehad heb. Verzoekjes voor nieuwe opties zijn ook nog steeds welkom. ;)

Iedereen kan deze mod in werking zien in dit nieuwe demo forum: http://mods.mosymuis.nl (login met tester:tester).
Download deze nieuwe versie hier. Voor mensen die upgraden vanaf v1.0.2 is er een upgrade readme en bijbehorende dbupdate bijgesloten.
Laatst gewijzigd door mosymuis op 14 mar 2004, 21:46, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
DaMnNaTiOn
Berichten: 2555
Lid geworden op: 11 dec 2002, 18:29
Locatie: localhost
Contacteer:

Bericht door DaMnNaTiOn » 14 mar 2004, 00:31

Super! :D

Ga het gelijk updaten! :thumb:
lastmodified.net

Gebruikersavatar
Nick V
Berichten: 774
Lid geworden op: 18 okt 2003, 00:41
Locatie: Niet Nu!
Contacteer:

Bericht door Nick V » 14 mar 2004, 00:46

keep up the good work moos!!!! :thumb: echt mooi weer :bier:

DraGonX
Berichten: 239
Lid geworden op: 22 jan 2004, 19:05

Bericht door DraGonX » 14 mar 2004, 13:09

Ik ga hem Cker instaleren !

En bedankt he !

Gebruikersavatar
mosymuis
Berichten: 6940
Lid geworden op: 05 feb 2003, 14:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door mosymuis » 15 mar 2004, 22:39

Bedankt, altijd leuk om te horen! :)

Update naar v1.1.2

Code: Selecteer alles

##############################################################
## MOD Title: 	User Notes [2.0.7]
## MOD Author: 	mosymuis < mods@mosymuis.nl > (Rens van Dongen) http://mods.mosymuis.nl
##
## MOD Version: 1.1.2 (update from 1.1.1)
##
## Installation Level: (Easy)
## Installation Time: 1 Minute
## Files To Edit: (1)
##		- includes/usercp_register.php
## Included Files: (1)
##		- phpbb_root_path/notes.php
##############################################################
## MOD History:
##
##   2004/03/15 - Version 1.1.2
##      - Notification emails are not send to the poster of the note, or to the subject of the note ;)
##      - Profile fixed in usercp_register.php
##      - Email bug fixed in notes.php
##
##############################################################
## Before Adding This MOD To Your Forum, You Should Back Up All Files Related To This MOD
##############################################################

#
#-----[ COPY ]------------------------------------------
#
copy phpbb_root_path/notes.php

# 
#-----[ OPEN ]------------------------------------------ 
#  
includes/usercp_register.php

# 
#-----[ FIND ]---------------------------------------------------
# 
			$notes_mail = ( $notes_mail ) ? $notes_mail : $userdata['user_notes_mail'];

# 
#-----[ DELETE ]---------------------------------------------------
# 
			$notes_mail = ( $notes_mail ) ? $notes_mail : $userdata['user_notes_mail'];

# 
#-----[ FIND ]---------------------------------------------------
# 
	$popup_pm = ( isset($HTTP_POST_VARS['popup_pm']) ) ? ( ($HTTP_POST_VARS['popup_pm']) ? TRUE : 0 ) : TRUE;

# 
#-----[ AFTER, ADD ]---------------------------------------------------
# 
	$notes_mail = ( isset($HTTP_POST_VARS['notes_mail']) ) ? ( ($HTTP_POST_VARS['notes_mail']) ? TRUE : 0 ) : TRUE;

#
#-----[ SAVE/CLOSE ALL FILES ]------------------------------------------
#
# EoM
(ook bijgevoegd in de .zip file)

Gebruikersavatar
Sam Mullins
Berichten: 93
Lid geworden op: 09 mei 2003, 16:57

Bericht door Sam Mullins » 25 mei 2004, 20:52

hey

ik heb net 1.1.2 geinstalleerd maar ik heb nu een (groot) probleem, sommige knoppen doen het niet. Zo kan ik de notities niet verwijderen of veranderen. Kan ik niet naar de volgende pagina gaan.

Wat heb ik fout gedaan?

please help me :cry:

Gebruikersavatar
mosymuis
Berichten: 6940
Lid geworden op: 05 feb 2003, 14:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door mosymuis » 25 mei 2004, 21:23

Sam Mullins schreef:hey

ik heb net 1.1.2 geinstalleerd maar ik heb nu een (groot) probleem, sommige knoppen doen het niet. Zo kan ik de notities niet verwijderen of veranderen. Kan ik niet naar de volgende pagina gaan.

Wat heb ik fout gedaan?

please help me :cry:
Ik denk dat ik het probleem gevonden heb, installeer deze update en vertel me of het hielp. ;)

Update naar v1.1.3

Code: Selecteer alles

##############################################################
## MOD Title:    User Notes [2.0.8]
## MOD Author:    mosymuis < mods@mosymuis.nl > (Rens van Dongen) http://mods.mosymuis.nl
##
## MOD Version: 1.1.3 (update from 1.1.2)
##
## Installation Level: (Easy)
## Installation Time: 1 Minute
## Files To Edit: (1)
##      - posting.php
## Included Files: (1)
##      - phpbb_root_path/notes.php
##############################################################
## MOD History:
##
##   2004/04/08 - Version 1.1.3
##      - Fixed superglobal bug in notes.php, issue on some servers
##      - Fixed BBCode inport bug in posting.php
##      - Fixed User Notes disable bug
##
##############################################################
## Before Adding This MOD To Your Forum, You Should Back Up All Files Related To This MOD
##############################################################

#
#-----[ COPY ]------------------------------------------
#
copy phpbb_root_path/notes.php

#
#-----[ OPEN ]------------------------------------------
#
posting.php

#
#-----[ FIND ]------------------------------------------
#
   $HTTP_POST_VARS['message'] = ( mysql_num_rows($result) == "1" ) ? $HTTP_POST_VARS['message'] . "\n" . str_replace(':'.$row['bbcode_uid'], '', $row['note']) : $HTTP_POST_VARS['message'];

#
#-----[ REPLACE WITH ]------------------------------------------
#
   if ( $row['bbcode_uid'] != '' )
   {
      $row['note'] = preg_replace('/\:(([a-z0-9]:)?)' . $row['bbcode_uid'] . '/s', '', $row['note']);
   }

   $HTTP_POST_VARS['message'] = ( mysql_num_rows($result) == "1" ) ? $HTTP_POST_VARS['message'] . "\n" . $row['note'] : $HTTP_POST_VARS['message'];

#
#-----[ SAVE/CLOSE ALL FILES ]------------------------------------------
#
# EoM
PS @ Sam: Jammer dat je mijn profiel in-uit klap idee en script hebt overgenomen, en zelfs mijn plaatje hebt gekopiëerd.

Gebruikersavatar
Sam Mullins
Berichten: 93
Lid geworden op: 09 mei 2003, 16:57

Bericht door Sam Mullins » 25 mei 2004, 21:45

mosymuis schreef:Ik denk dat ik het probleem gevonden heb, installeer deze update en vertel me of het hielp. ;)
het werkt bij mij bijna, ik kan nu wel berichten verwijderen en weizigen, maar ik kan nog niet door de paginas bladeren. Als ik dus 2 paginas met notities heb, dan kan ik niet naar de 2 pagina gaan.

maar mijn grootste probleem (veranderen en verwijderen) is opgeslost, thanx
mosymuis schreef:PS @ Sam: Jammer dat je mijn profiel in-uit klap idee en script hebt overgenomen, en zelfs mijn plaatje hebt gekopiëerd.
ik denk dat je het over mijn oude forum heb op mijn server?
dat was (eigenlijk is) een test forum om php te leren kennen. Ik ben nu bezig op mijn eige pc met een local forum.
Ik ga mijn eigen forum maken dus niet met ideeen en plaatjes van andere, maar daarvoor moet ik eerst php goed leren kennen :oops:

Gebruikersavatar
mosymuis
Berichten: 6940
Lid geworden op: 05 feb 2003, 14:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door mosymuis » 25 mei 2004, 21:56

Sam Mullins schreef:het werkt bij mij bijna, ik kan nu wel berichten verwijderen en weizigen, maar ik kan nog niet door de paginas bladeren. Als ik dus 2 paginas met notities heb, dan kan ik niet naar de 2 pagina gaan.
Dan was het dus toch het probleem waar ik op gokte, ik ben blij om te horen dat dat 'm was! :D Als je nu nog één keer notes.php uit het zip archief wilt vervangen met je huidige exemplaar, zou de pagina nummering ook moeten werken. :)

Sam Mullins schreef:ik denk dat je het over mijn oude forum heb op mijn server? Ik ga mijn eigen forum maken dus niet met ideeen en plaatjes van andere
Ok, dan is het in orde. :wink:

Gebruikersavatar
Sam Mullins
Berichten: 93
Lid geworden op: 09 mei 2003, 16:57

Bericht door Sam Mullins » 25 mei 2004, 22:12

klopt, het werkt nu helemaal, thanx very much :thumb:

Gebruikersavatar
mosymuis
Berichten: 6940
Lid geworden op: 05 feb 2003, 14:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door mosymuis » 25 mei 2004, 22:15

En jij bedankt voor het melden van de bug, daar help je de mod auteurs echt mee. :bier:

Gebruikersavatar
Carlo Claessen
Berichten: 1280
Lid geworden op: 02 jul 2005, 14:05

Bericht door Carlo Claessen » 26 mei 2004, 01:08

het werkt ook aan deze kant nu je weet waar mosy, ben benieuwd wat ze er van vinden

optie om voor admins een totaal lijst te hebben is daar trouwens geen overbodige luxe

je weet wat ik bedoel

grtz Carlo
''Do not meddle in the affairs of wizards, for they are subtle and quick to anger. '' J.R.R Tolkien

Gebruikersavatar
AarClay
Berichten: 772
Lid geworden op: 10 feb 2005, 17:12

Bericht door AarClay » 22 apr 2005, 10:30

Kewle mod. Hier heb ik veel aan. EN hij is ook lekker uitgebreid.
maar hoe krijg ik bij een username bij een post zijn aantal notes erin verwerkt?

Gebruikersavatar
mosymuis
Berichten: 6940
Lid geworden op: 05 feb 2003, 14:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door mosymuis » 22 apr 2005, 11:36

AarClay schreef:maar hoe krijg ik bij een username bij een post zijn aantal notes erin verwerkt?
Wat bedoel je precies?

Nursaniyem
Berichten: 464
Lid geworden op: 08 jun 2004, 13:21
Locatie: Breedtje @
Contacteer:

Bericht door Nursaniyem » 22 apr 2005, 15:46

Kan iemand aub in het Nederlands typen wat dit mod inhoud.

Gebruikersavatar
thaan
Berichten: 67
Lid geworden op: 24 dec 2004, 12:39
Contacteer:

Bericht door thaan » 22 apr 2005, 17:03

Nursaniyem schreef:Kan iemand aub in het Nederlands typen wat dit mod inhoud.
iedere gebruiker krijgt een kladblok, waar hij/zij dingen kan opschrijven voor zichzelf.
Admin/mods kunnen ook dingen opschrijven over gebruikers.

Gesloten