Rechten

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit?
Probeer phpBB3.3! Problemen lossen we samen met je op.
Plaats reactie
Giaxidodo
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 jan 2022, 01:44

Rechten

Bericht door Giaxidodo » 13 jan 2022, 01:13

Hoi hoi
2/3 dagen terug heb ik het dutchtattooforum.Nl opgezet
Eerste keer dat ik met php bb werk en heb al een hoop uitgevonden.

Op de home zie je de index daar zie je ook de groepen artists only waar je dus geen toegang tot krijgt zolang je niet lid bent van de groep artists. Dag werkt prima

Maar het volgende iedereen die lid is van de groep Artist en iets wil posten of een topic wil maken of reactie wilt plaatsen. Krijgt de melding dat ik het eerst moet goedkeuren. Ik kan nergens in de rechten iets vinden dat niet goed staat. Ze kunnen wel in alle overige categorieën posten

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4165
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: Rechten

Bericht door El torro » 13 jan 2022, 10:02

Als je ipv "groepen" forum bedoelt dan moet je naar:
Beheer=> permissies => forumpermissies => kies forum => kies groep => uitgebreide permissies => Kan berichten plaatsen zonder goedkeuring= ja

Giaxidodo
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 jan 2022, 01:44

Re: Rechten

Bericht door Giaxidodo » 13 jan 2022, 10:37

el torro
fijn dat je meedenkt en altijd snel reageert ik kan wat jij zegt vinden / niet vinden ik heb 3.3.5 en denk dat de nl vertalingen niet goed zijn. als ik uitgebreid permissies open zien de opties er zo uit
ACL_F_POST



ACL_F_STICKY



ACL_F_ANNOUNCE



ACL_F_ANNOUNCE_GLOBAL



ACL_F_REPLY



ACL_F_EDIT



ACL_F_DELETE



ACL_F_SOFTDELETE



ACL_F_IGNOREFLOOD



ACL_F_POSTCOUNT



ACL_F_NOAPPROVE







quote="El torro" post_id=473586 time=1642064570 user_id=24047]
Als je ipv "groepen" forum bedoelt dan moet je naar:
Beheer=> permissies => forumpermissies => kies forum => kies groep => uitgebreide permissies => Kan berichten plaatsen zonder goedkeuring= ja
[/quote]

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4165
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: Rechten

Bericht door El torro » 13 jan 2022, 11:31

Ik vermoed dat je je forum hebt geinstalleerd met een oneclick programma van de hosting?

Dat wordt sterk afgeraden omdat je dan allemaal van die vreemde zaken krijgt, phpbb weet ook niet welke bestanden dat zijn en geeft dan ook geen ondersteuning aan die installaties.

Wat je nu best kan doen is in ieder geval het NL taalpakket vervangen (best eigenlijk alle bestanden)
Ga naar je gebruikerspaneel => forumvoorkeuren en zet de taal op Engels
Dan ga je naar ACP (beheer) => general => Board settings en zet de taal op Engels.
Dan ga je naar custumise => Language packs en verwijder je het NL pakket.
Vervolgens download je hier downloads het nederlandse taalpakket en zet dat op de server in de map /language
als er al een map nl staat verwijder je die eerst.
Vervolgens ga je terug naar custumise => Language packs en installeer je het NL pakket.
zet het in general => Board settings weer op NL
en doe dit ook in je gebruikerspaneel, daarna zou alles goed moeten zijn.
Lukt het niet moet je mij de gegevens even per pm doorsturen en kijk ik er deze avond naar, ik moet nu weg.

Giaxidodo
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 jan 2022, 01:44

Re: Rechten

Bericht door Giaxidodo » 13 jan 2022, 15:28

jou vermoeden klopt helemaal
ik heb even gekeken maar het lukt me niet , heb ook even mijn profiel op engels gezet en toen gekeken bij de rechten die staan gewoon goed,..



El torro schreef:
13 jan 2022, 11:31
Ik vermoed dat je je forum hebt geinstalleerd met een oneclick programma van de hosting?

Dat wordt sterk afgeraden omdat je dan allemaal van die vreemde zaken krijgt, phpbb weet ook niet welke bestanden dat zijn en geeft dan ook geen ondersteuning aan die installaties.

Wat je nu best kan doen is in ieder geval het NL taalpakket vervangen (best eigenlijk alle bestanden)
Ga naar je gebruikerspaneel => forumvoorkeuren en zet de taal op Engels
Dan ga je naar ACP (beheer) => general => Board settings en zet de taal op Engels.
Dan ga je naar custumise => Language packs en verwijder je het NL pakket.
Vervolgens download je hier downloads het nederlandse taalpakket en zet dat op de server in de map /language
als er al een map nl staat verwijder je die eerst.
Vervolgens ga je terug naar custumise => Language packs en installeer je het NL pakket.
zet het in general => Board settings weer op NL
en doe dit ook in je gebruikerspaneel, daarna zou alles goed moeten zijn.
Lukt het niet moet je mij de gegevens even per pm doorsturen en kijk ik er deze avond naar, ik moet nu weg.

Plaats reactie