Laten zien van category

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit?
Probeer phpBB3.3! Problemen lossen we samen met je op.
Plaats reactie
Giaxidodo
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 jan 2022, 01:44

Laten zien van category

Bericht door Giaxidodo » 10 jan 2022, 01:57

Hoi allemaal

Ben bezig met mijn eerste forum via phpbb

Ik heb inmiddels meerdere categorieën met fora eronder aangemaakt .

Nu zit ik met een category die ik wel wil displayen aan iedereen ,
Maar alleen bepaalde gebruikers mogen hem openen dus lezen en schrijven maar wel iedereen moet kunnen zien dat die er is. Maar zodra ze op een fora eronder klikken krijgen ze dan een melding dat ze geen rechten hebben om die te lezen of iets dergelijks. ( de bedoeling is dat mensen dus gaan mailen of zo om toegang tot die secties te krijgen )

Hoop dat ik zo duidelijk ben in mijn omschrijving

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4165
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: Laten zien van category

Bericht door El torro » 10 jan 2022, 09:12

Je moet de groep(en) in dat forum van die category de permissies geven om niet te kunnen reageren of een nieuw onderwerp te starten.

Zie beheer=> permissies=> forumpermissies=> kies forum => kies groep => kies "alleen lezen toegang"
Voor de category zelf moet de permissie ook goed staan maar dat is denk ik al zo?

Giaxidodo
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 jan 2022, 01:44

Re: Laten zien van category

Bericht door Giaxidodo » 10 jan 2022, 09:55

Helaas werkt dat niet. Want wil niet dat buitenstaanders de inhoud kunnen lezen maar wil wel dat als iemand op het forum komt ziet dat die categorieën er zijn. Zodat als iemand interesse er in heeft zich daarvoor kan aanmelden en de speciale toegang voor kan aanvragen

El torro schreef:
10 jan 2022, 09:12
Je moet de groep(en) in dat forum van die category de permissies geven om niet te kunnen reageren of een nieuw onderwerp te starten.

Zie beheer=> permissies=> forumpermissies=> kies forum => kies groep => kies "alleen lezen toegang"
Voor de category zelf moet de permissie ook goed staan maar dat is denk ik al zo?

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4165
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: Laten zien van category

Bericht door El torro » 10 jan 2022, 10:58

Dan moet je voor de groep "gasten" instellen dat ze niets mogen zien.
En voor de (nieuw) geregistreerde leden dat ze het wel mogen zien.
Dan maak je een nieuwe groep aan "nieuwe groep" en die groep geef je de permissies om te lezen en te schrijven in dat forum.

Gerard X
Berichten: 67
Lid geworden op: 09 jan 2022, 11:35
Locatie: Waar m'n schip ligt.

Re: Laten zien van category

Bericht door Gerard X » 10 jan 2022, 12:56

Giaxidodo schreef:
10 jan 2022, 09:55
wil niet dat buitenstaanders de inhoud kunnen lezen maar wil wel dat als iemand op het forum komt ziet dat die categorieën er zijn. Zodat als iemand interesse er in heeft zich daarvoor kan aanmelden en de speciale toegang voor kan aanvragen.
Waarom wil je dat? Ik kan me voorstellen, dat je je forum een hoge aantrekkinngskracht wil laten vormen voor registratie en daarom flink verschil wil maken tusen wat gezien wordt en wat jouw forum te bieden zou kunnen hebben. Zelf heb ik nog geen forum (zit te wachten totdat ik een Nederlandstalige handleiding voor phpBB kan krijgen), maar ook ik zou iets willen ontwikkelen om met name tot registratie te willen verleiden. Immers, lezers/gasten dragen niet bijaan discussies en uitwisseling van informatie.

Giaxidodo
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 jan 2022, 01:44

Re: Laten zien van category

Bericht door Giaxidodo » 10 jan 2022, 19:17

vrij simpel,

ik maak een forum voor onze branche , Tattoo industrie, dan heb je dus veel algemene dingen, waar iedereen toegang tot kan hebben show je tattoos etc etc, maar een rubriek is voor artiesten alleen, (waarin ze onderling dingen kunnen bespreken en dus zichzelf kunnen aanwenden tot ons de beheerder die dan controleren of het ook echt tattooeerders zijn) als ik dit niet aan de man breng aan de voorkant van het forum zullen artiesten zich minder snel aanmelden tot die categorie. of misschien niet eens lid worden heb het inmiddels al gevonden er is een extensie voor. die ik nu probeer werkend te krijgen zie screenshot link hieronder van de extensie , extensie heet : Topic Restriction

https://www.phpbb.com/customise/db/download/128211

Gerard X schreef:
10 jan 2022, 12:56
Giaxidodo schreef:
10 jan 2022, 09:55
wil niet dat buitenstaanders de inhoud kunnen lezen maar wil wel dat als iemand op het forum komt ziet dat die categorieën er zijn. Zodat als iemand interesse er in heeft zich daarvoor kan aanmelden en de speciale toegang voor kan aanvragen.
Waarom wil je dat? Ik kan me voorstellen, dat je je forum een hoge aantrekkinngskracht wil laten vormen voor registratie en daarom flink verschil wil maken tusen wat gezien wordt en wat jouw forum te bieden zou kunnen hebben. Zelf heb ik nog geen forum (zit te wachten totdat ik een Nederlandstalige handleiding voor phpBB kan krijgen), maar ook ik zou iets willen ontwikkelen om met name tot registratie te willen verleiden. Immers, lezers/gasten dragen niet bijaan discussies en uitwisseling van informatie.

Gerard X
Berichten: 67
Lid geworden op: 09 jan 2022, 11:35
Locatie: Waar m'n schip ligt.

Re: Laten zien van category

Bericht door Gerard X » 10 jan 2022, 20:20

Giaxidodo schreef:
10 jan 2022, 19:17
ik maak een forum voor onze branche , Tattoo industrie, dan heb je dus veel algemene dingen, waar iedereen toegang tot kan hebben show je tattoos etc etc, maar een rubriek is voor artiesten alleen, (waarin ze onderling dingen kunnen bespreken en dus zichzelf kunnen aanwenden tot ons de beheerder die dan controleren of het ook echt tattooeerders zijn) als ik dit niet aan de man breng aan de voorkant van het forum zullen artiesten zich minder snel aanmelden tot die categorie. of misschien niet eens lid worden
Helder. Bedankt voor de uitleg.

Plaats reactie