Leden een onderwerp/sub forum laten starten

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit?
Probeer phpBB3.3! Problemen lossen we samen met je op.
Plaats reactie
MrJaxxs
Berichten: 25
Lid geworden op: 02 apr 2021, 20:29
Contacteer:

Leden een onderwerp/sub forum laten starten

Bericht door MrJaxxs » 15 mei 2021, 07:18

  • Wat is het probleem? Leden een nieuw onderwerp (subforum) laten maken
    Wanneer ontstond het probleem? Toen ik dat probeerde te doen
    Adres van je forum: http:// www.wandelgroeptilburg.nl
    Extensies op je forum:
    Huidige stijl: Creamy gebaseerd op Pro Silver
    phpBB versie: laatste Versie.
    Waar is je forum gehost: Your Hosting
    Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?
Nee

Mijn vraag is eigenlijk tweeledig. De eerste vraag is hoe en de tweede vraag is of het verstandig is.

Allereerst de hoe vraag. Ik heb een forum met daarin o.a. de categorie Routes. Daaronder staan een aantal fora Route 1 Route 2 etc. Nu wil ik eigenlijk graag dat mijn leden zelf Route 3, 4 of 5 etc. aan kunnen maken zodat die direct zichtbaar is/ zijn in de categorie Routes. Ik ben de hele ochtend al aan het goochelen met permissies maar krijg het niet voor elkaar. Kon ook zo snel niets vinden op dit forum daarover. En misschien dat ik er overheen kijk. Kan zomaar kunnen omdat ik daar om bekend sta... over dingen heen lezen :lol: :lol: :lol:

Vraag 2 is dan inderdaad of, als het kan, dit verstandig is om te laten doen?
Grtz Mr Jaxxs


If you think you've got everything under control. You're not going fast enough....

CP Freak
Berichten: 100
Lid geworden op: 23 jun 2016, 13:48

Re: Leden een onderwerp/sub forum laten starten

Bericht door CP Freak » 15 mei 2021, 09:17

Ik kan het mis hebben maar volgens mij kunnen leden dat nooit, ook niet via permissie instellingen zal dat niet lukken.
Je zou ze dan beheerdersrechten moeten geven en dat lijkt mij niet verstandig.

toska
Berichten: 516
Lid geworden op: 18 jul 2013, 16:48
Locatie: oost-vlaanderen

Re: Leden een onderwerp/sub forum laten starten

Bericht door toska » 15 mei 2021, 10:25

CP Freak schreef:
15 mei 2021, 09:17
Ik kan het mis hebben maar volgens mij kunnen leden dat nooit, ook niet via permissie instellingen zal dat niet lukken.
Je zou ze dan beheerdersrechten moeten geven en dat lijkt mij niet verstandig.
ik vermoed ook dat je de beheerders permissies ook kan aanpassen, daarvoor maak je het best een nieuwe groep aan met moderator permissies die je nog kan aanpassen, wat ze wel mogen of niet?Enige wat je niet mag doen is oprichter zetten?

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4165
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: Leden een onderwerp/sub forum laten starten

Bericht door El torro » 15 mei 2021, 10:55

Inderdaad beheerdersgroep aanmaken met als enigste permissie
Kan nieuwe forums toevoegen

MrJaxxs
Berichten: 25
Lid geworden op: 02 apr 2021, 20:29
Contacteer:

Re: Leden een onderwerp/sub forum laten starten

Bericht door MrJaxxs » 15 mei 2021, 12:05

Dank jullie wel voor alle reacties, Maar ik DENK dat ik begrijp wat ik 'fout' gedaan heb. Even de uitleg in mijn optiek. Op dit forum heb je, als ik het goed begrepen heb, de categorie Support met daaronder het forum 3.3 Support. En in die laatste kunnen leden zelf nieuwe onderwerpen starten. Wat ik 'fout' gedaan heb is (om even in mijn voorbeeld routes te blijven. De categorie Routes gemaakt en daaronder een aantal fora Route 1, Route 2 etc. Wat ik denk ik had moeten doen is de categorie Routes veranderen in Wandelroutes. (dit voor de duidelijkheid op mijn forum in zijn geheel) en daarna een forum Routes maken zodat leden daarin een onderwerp kunnen starten. Mocht ik het fout hebben dan hoor ik dat graag.
Grtz Mr Jaxxs


If you think you've got everything under control. You're not going fast enough....

toska
Berichten: 516
Lid geworden op: 18 jul 2013, 16:48
Locatie: oost-vlaanderen

Re: Leden een onderwerp/sub forum laten starten

Bericht door toska » 15 mei 2021, 13:43

MrJaxxs schreef:
15 mei 2021, 12:05
Dank jullie wel voor alle reacties, Maar ik DENK dat ik begrijp wat ik 'fout' gedaan heb. Even de uitleg in mijn optiek. Op dit forum heb je, als ik het goed begrepen heb, de categorie Support met daaronder het forum 3.3 Support. En in die laatste kunnen leden zelf nieuwe onderwerpen starten. Wat ik 'fout' gedaan heb is (om even in mijn voorbeeld routes te blijven. De categorie Routes gemaakt en daaronder een aantal fora Route 1, Route 2 etc. Wat ik denk ik had moeten doen is de categorie Routes veranderen in Wandelroutes. (dit voor de duidelijkheid op mijn forum in zijn geheel) en daarna een forum Routes maken zodat leden daarin een onderwerp kunnen starten. Mocht ik het fout hebben dan hoor ik dat graag.
dus als ik het goed begrijp wil je de titels van die bepaalde categories veranderen? klopt dat?

MrJaxxs
Berichten: 25
Lid geworden op: 02 apr 2021, 20:29
Contacteer:

Re: Leden een onderwerp/sub forum laten starten

Bericht door MrJaxxs » 15 mei 2021, 19:04

@Toska, Even lezen mijn beste... De naam van een categorie veranderen snap ik dan nog wel. Het gaat/ ging mij om het aanmaken van onderwerpen door leden. En zoals ik al zei, ik begrijp nu wat ik anders moet instellen op mijn forum. Maar djw voor je reactie
Grtz Mr Jaxxs


If you think you've got everything under control. You're not going fast enough....

Plaats reactie