phpbb3.3.1 update lukt niet op Synology NAS DS218+ vanwege session.php

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit?
Probeer phpBB3.3! Problemen lossen we samen met je op.
Plaats reactie
BBgebruiker
Berichten: 276
Lid geworden op: 11 nov 2013, 10:05
Locatie: Midden Nederland
Contacteer:

phpbb3.3.1 update lukt niet op Synology NAS DS218+ vanwege session.php

Bericht door BBgebruiker » 13 feb 2021, 12:47

  1. Wat is het probleem? Synology ondersteunt phpBB3 tot versie 3.3.0, update lukt niet vanwege 'session.php'.
  2. Wanneer ontstond het probleem? Na volgen aanwijzingen om bestanden te verwijderen, update opnieuw uitgevoerd maar 'session.php' blijft en de update van de database kan zo niet doorgaan.

    Deze melding wordt getoond:
    Modified files
    » View/Hide file list

    The following files are modified and do not represent the original files from the old version. The updated file will be a merge between your modifications and the new file.
  3. Adres van je forum: n.v.t
  4. Extensies op je forum: n.v.t
  5. Huidige stijl: Stijl standaard installatie, niets gewijzigd.
  6. phpBB versie: Huidige versie 3.3.0
  7. Waar is je forum gehost: Synology DS218+
  8. Heb je onlangs iets veranderd aan je forum? Pakket wordt door Synology na versie 3.3.0 niet langer ondersteund.
Met vriendelijke groet,
Mario.

Aanname is vaak de oorzaak van ellende

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4165
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: phpbb3.3.1 update lukt niet op Synology NAS DS218+ vanwege session.php

Bericht door El torro » 13 feb 2021, 13:15

Verwijder uit de store map de io.lock.lock en iets met installer.php bestanden.
Daarna zal het wel lukken.

Ik heb wel geen idee wat je bedoeld met "vanwege session.php"

BBgebruiker
Berichten: 276
Lid geworden op: 11 nov 2013, 10:05
Locatie: Midden Nederland
Contacteer:

Re: phpbb3.3.1 update lukt niet op Synology NAS DS218+ vanwege session.php

Bericht door BBgebruiker » 13 feb 2021, 18:27

El torro schreef:
13 feb 2021, 13:15
Verwijder uit de store map de io.lock.lock en iets met installer.php bestanden.
Daarna zal het wel lukken.

Ik heb wel geen idee wat je bedoeld met "vanwege session.php"
Bedankt voor je reactie.
Tijdens de eerste update poging heb ik zelf een fout gemaakt, omdat ik niet goed had gelezen wat vooraf aan de update moest gebeuren.
Want eerst moest ik bestanden verwijderen, daarna de update poging opnieuw uitvoeren met bijgewerkte bestanden.
Maar de update kan je ook automatisch laten verlopen, waarbij de update automatisch wordt weggeschreven.
Die stap van verwijderen had ik eerder niet gedaan, maar in plaats ervan heb ik alleen de download van 'session.php' gedaan, uitgepakt en opnieuw geupload.
Dat had niet gehoeven, maar het verwijderen van de gevraagde bestanden wel.

Nadat ik hier de vraag heb gesteld, probeerde ik een andere benadering, aangezien het toch om een schone installatie ging.
Eerst heb ik het programma verwijderd (deinstallatie in Synology), inclusief database.
Dan heb ik in phpmyadmin MariaDB10 eerst het verwijderen van de database gecontroleerd en dan opnieuw een database met server locatie en hoofdgebruiker (met aangepaste rechten) aangemaakt en voorzien van een wachtwoord.
Bij de handmatige installatie (phpbb3.3.0.spk pakket van Synology site) heb ik de nieuw aangemaakte database gekoppeld aan het pakket, hiervoor was de beheerder van MariaDB10 nodig en de naam hoofdgebruiker van de nieuwe database.
Toen heb ik de installatie van phpbb uitgevoerd, waarbij de database met hoofdgebruiker en wachtwoord moest worden ingevoerd.
Voor de installatie van het programma heb ik de beheerdersnaam met wachtwoord voor het forum ingevoerd, waarna het programma werd geinstalleerd.
Na de installatie heb ik eerst de .install map verwijderd.
Via FileZilla heb ik toen de vendor en install pakketten (van de update 3.3.0 naar 3.3.1) naar de rootmap van phpbb3 geladen.
Toen de update opnieuw vanuit de browser uitvoeren, hiervoor moest eerst een aantal bestanden worden verwijderd, daarna update opnieuw uitvoeren en gelijk automatisch wegschrijven.
Na het verwijderen van de gevraagde bestanden heb ik de update opnieuw laten uitvoeren en wegschrijven, nu ging dat zonder problemen.
Intussen heb ik ook de andere updates tot de meest recente versie uitgevoerd, dat ging allemaal zonder problemen.
Probleem opgelost.
Met vriendelijke groet,
Mario.

Aanname is vaak de oorzaak van ellende

Plaats reactie