Kan ik meteen updaten van 3.2 naar 3.3.2

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit?
Probeer phpBB3.3! Problemen lossen we samen met je op.
Plaats reactie
jacobus
Berichten: 13
Lid geworden op: 30 dec 2006, 19:27

Kan ik meteen updaten van 3.2 naar 3.3.2

Bericht door jacobus » 30 dec 2020, 22:26

Beste,

Ik werkte tot gisteren nog steeds met versie 2.11. Gisteren heb ik mijn forum geupdate van versie 2.11 naar 3.2. Het updaten verliep, net zoals in het (verre) verleden, zonder problemen. Nu wil ik mijn forum updaten naar de laatste versie 3.3.2. Mijn vragen:
- Kan ik zonder problemen meteen updaten van versie 3.2 naar de laatste versie 3.3.2?
- Zo ja, kan ik dat met de volledige versie 3.3.2?

Groetjes,

Jacobus.

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4177
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: Kan ik meteen updaten van 3.2 naar 3.3.2

Bericht door El torro » 30 dec 2020, 23:09

- Kan ik zonder problemen meteen updaten van versie 3.2 naar de laatste versie 3.3.2?
Ja
- Zo ja, kan ik dat met de volledige versie 3.3.2?
Dat is het beste, zie ook viewtopic.php?f=100&t=60897 maar dan uiteraard de 3.3.2 bestanden gebruiken.

jacobus
Berichten: 13
Lid geworden op: 30 dec 2006, 19:27

Re: Kan ik meteen updaten van 3.2 naar 3.3.2

Bericht door jacobus » 31 dec 2020, 11:43

Bedankt ET,

Ik ga er meteen mee aan de slag.

Groetjes,

Jacobus.

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4177
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: Kan ik meteen updaten van 3.2 naar 3.3.2

Bericht door El torro » 31 dec 2020, 13:26

Ik heb de tekst inmiddels aangepast voor 3.3.x
viewtopic.php?f=102&t=62185

jacobus
Berichten: 13
Lid geworden op: 30 dec 2006, 19:27

Re: Kan ik meteen updaten van 3.2 naar 3.3.2

Bericht door jacobus » 31 dec 2020, 22:23

Hoi El Torro,

Het updaten is volgens mij (gedeeltelijk) gelukt. Ik heb de procedure zoals beschreven gevolgd; voor mij is dit de methode zoals ik dat altijd heb gedaan. Echter..., na het starten van Install kreeg ik de melding dat er geen 'update map' aanwezig is en de vraag of ik alleen de databases wilde updaten. Ik heb daar mee ingestemd, alles werkt volgens mij goed en bij Huidige versie wordt 3.3.2 aangegeven. Mijn vraag: is er iets fout gegaan omdat alleen de databases zijn geüpdatet?

Groetjes,

Jacobus.

jacobus
Berichten: 13
Lid geworden op: 30 dec 2006, 19:27

Re: Kan ik meteen updaten van 3.2 naar 3.3.2

Bericht door jacobus » 31 dec 2020, 22:36

Hoi El Torro,

Waarschijnlijk ben ik iets te voorbarig geweest met mijn vorige reactie. Wat is er aan de hand? Soms krijg ik na het afmelden alleen een scherm met tekst (forum zonder opmaak) te zien. Type ik gewoon de URL van mijn forum in, dan krijg ik weer gewoon het forum met opmaak te zien. Weet jij wat hier de oorzaak kan zijn? Heb ik soms een bestand te weinig gewist en/of wordt deze fout door de cache in Safari veroorzaakt?

Groetjes,

Jacobs.

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4177
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: Kan ik meteen updaten van 3.2 naar 3.3.2

Bericht door El torro » 01 jan 2021, 11:17

Misschien even de url van je forum hier posten.

jacobus
Berichten: 13
Lid geworden op: 30 dec 2006, 19:27

Re: Kan ik meteen updaten van 3.2 naar 3.3.2

Bericht door jacobus » 01 jan 2021, 11:51

Hoi El Torro,

De url van mijn forum is: http://www.jacoplaza.nl/fjp

Wanneer ik mezelf op mijn forum afmeldt, krijg ik het forum zonder opmaak en heb ik deze link: http://www.jacoplaza.nl/fjp/index.php?s ... 00b5e4c447

Op dit moment wordt bij SoHosted gewerkt aan het overschakelen naar nieuwe servers. Wellicht dat daar het probleem zit. Het wel of niet verschijnen van mijn forum met of zonder opmaak is vooralsnog voor mij onvoorspelbaar.

Groetjes,

Jacobus.

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4177
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: Kan ik meteen updaten van 3.2 naar 3.3.2

Bericht door El torro » 01 jan 2021, 12:28

Hier ziet alles er toch goed uit.
Alleen vind ik het vreemd dat ik op deze url een melding krijg dat het bestand niet bestaat?
http://www.jacoplaza.nl/fjp/styles/prosilver/style.cfg

En ik zie een foutmelding op je website zelf maar dat heeft niets met het forum te maken.
Warning: Use of undefined constant HTTP_HOST - assumed 'HTTP_HOST' (this will throw an Error in a future version of PHP) in D:\appdata\IIS\vhosts\jacoplaza.nl\httpdocs\configphp\config_nieuws.php on line 8

jacobus
Berichten: 13
Lid geworden op: 30 dec 2006, 19:27

Re: Kan ik meteen updaten van 3.2 naar 3.3.2

Bericht door jacobus » 01 jan 2021, 12:48

Alleen vind ik het vreemd dat ik op deze url een melding krijg dat het bestand niet bestaat?
http://www.jacoplaza.nl/fjp/styles/prosilver/style.cfg
Hoi El Torro,

Ik heb zojuist gekeken, maar het bestand style.cfg staat wel in de betreffende map. Overigens krijg ik dezelfde foutmelding (404) terwijl ik van deze map geen beveiligde map heb gemaakt.
En ik zie een foutmelding op je website zelf maar dat heeft niets met het forum te maken.
Warning: Use of undefined constant HTTP_HOST - assumed 'HTTP_HOST' (this will throw an Error in a future version of PHP) in D:\appdata\IIS\vhosts\jacoplaza.nl\httpdocs\configphp\config_nieuws.php on line 8
Tja ET, dat is een wat lastig verhaal: in het verleden, ik ben inmiddels 71, maakte ik mijn websites zelf in Dreamweaver en schreef daarbij ook alle php- en java-scripts. Ik maakte die sites altijd in Dreamweaver (gekochte versie), maar sinds Adobe op abonnement is overgestapt heb ik alleen een abonnement op PS en LR. Een abonnement op Dreamweaver vind ik te kostbaar. Toen Adobe op abonnementen is overgestapt, zijn de ontwikkelingen van mijn site stil komen te liggen. Ondermeer PHP is doorontwikkeld en daardoor is mijn achterstand te groot geworden om de draad nog op te pakken. Enne, tussentijds heb ik ook andere hobby's zoals fotografie. SoHosted zet mijn site binnenkort op een andere server. Op deze server wordt alleen nog PHP-versie 7 en hoger ondersteund. Daarom ben ik ook genoodzaakt om het phpBB forum te upgraden met als gevolg dat andere onderdelen van mijn site in de toekomst niet meer naar behoren zullen werken.

Groetjes,

Jacobs.

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4177
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: Kan ik meteen updaten van 3.2 naar 3.3.2

Bericht door El torro » 01 jan 2021, 13:18

Deze is gemakkelijk hoor, de oplossing staat al in de melding:Warning:
Use of undefined constant HTTP_HOST - assumed 'HTTP_HOST'
Dus gewoon de '' rond HTTP_HOST zetten op regel 8 ;)

En bij de tweede foutmelding
Fatal error: Uncaught Error: Call to undefined function mysql_connect() in D:\appdata\IIS\vhosts\jacoplaza.nl\httpdocs\system\qdbconnect.inc.php:8 Stack trace: #0 D:\appdata

Een i achter mysql zetten
Zo mysqli_connect dus

jacobus
Berichten: 13
Lid geworden op: 30 dec 2006, 19:27

Re: Kan ik meteen updaten van 3.2 naar 3.3.2

Bericht door jacobus » 01 jan 2021, 13:35

Deze is gemakkelijk hoor, de oplossing staat al in de melding:Warning: ...
Hoi ET,

Bedankt voor de tip! Ik heb even gekeken en zie waar het probleem zit: destijds heb ik deze scripts geschikt gemaakt voor het werken op mijn lokale server en mijn Mac met Mamp. In deze scripts heb ik een if then else gebouwd en moet deze dus aanpassen. Ik ga er vanavond eens voor zitten: dat stukje herschrijven moet lukken (De kennis is niet geheel verdwenen ;) )

Groetjes,

Jacobus.

jacobus
Berichten: 13
Lid geworden op: 30 dec 2006, 19:27

Re: Kan ik meteen updaten van 3.2 naar 3.3.2

Bericht door jacobus » 02 jan 2021, 21:26

Hoi ET,

Het probleem bleef zich voordoen. Zag ik mijn forum op de ene Mac of iPad met opmaak, dan zag ik het forum op een andere computer soms zonder opmaak. Vanmiddag heb ik de cache van het forum handmatig geleegd. Vooralsnog heb ik nu geen problemen meer ondervonden.

Groetjes,

Frans.

Plaats reactie