Snellere methode voor installeren update?

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit?
Probeer phpBB3.3! Problemen lossen we samen met je op.
Plaats reactie
CD130
Berichten: 169
Lid geworden op: 04 jul 2012, 10:12

Snellere methode voor installeren update?

Bericht door CD130 » 08 mei 2020, 06:49

Voor mijn forum heb ik inmiddels aardig wat aanpassingen verwerkt in de code. Zo pas ik o.a. de kleuren aan in de standaard style, wijzig ik diverse taalbestanden en vinden er diverse wijzigingen plaats aan de lay-out. Ook buiten de style folder.

Bij elke update download ik de gewijzigde bestanden en kijk ik hier wat er is aangepast: https://area51.phpbb.com/code-changes/3.3.0-RC1/

Afhankelijk van wat het meeste werk is, verwerk ik de wijzigingen in de bestaande bestanden of verwerk ik mijn aanpassingen in het nieuwe bestand. Dit doe ik handmatig en is veel werk. Al met al kost een update al snel 1 tot 1,5 uur.

Nu de vraag of dit ook makkelijker kan? Naja, vooral sneller. Is het mogelijk om mijn wijzigingen "ergens" in vast te leggen zodat deze met 1 druk op de knop in een schone installatie worden toegepast? Of is mijn methode toch het verstandigst?

Alvast bedankt voor het reageren 👍

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4172
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: Snellere methode voor installeren update?

Bericht door El torro » 08 mei 2020, 08:46

Maak je eigen stijl aan met zo weinig mogelijk bestanden er in, dus alleen de gewijzigden bestanden.
Verder doe ik altijd de autoupdater, dan blijven de gewijzigden bestanden behouden.
downloads

CD130
Berichten: 169
Lid geworden op: 04 jul 2012, 10:12

Re: Snellere methode voor installeren update?

Bericht door CD130 » 08 mei 2020, 11:53

Oké, met de autoupdater heb ik niet hele goeie ervaringen. Sommige wijzigingen gingen daardoor juist niet helemaal lekker, waardoor ik nog meer werk had. Bij de methode dat ik een aparte style maak moet ik deze style bestanden ook voorzien van de eventuele updates? Dat maakt dan eigenlijk geen verschil met mijn methode toch? Als het allemaal om het even is maakt het niet uit. Had gehoopt dat er een manier bestaat waar je alle bestanden in kan droppen en die dan laat zien wat er gewijzigd is en dat ik dan eventueel per bestand of per wijziging kan aangeven of ik die wil doorvoeren.

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4172
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: Snellere methode voor installeren update?

Bericht door El torro » 08 mei 2020, 12:27

Veel stijl bestanden worden bijna nooit aangepast of de aanpassing is niet echt nodig voor het functioneren van de stijl.
Ik heb bv een stijl met alleen een colour.css en een stylesheet.css bestand er in.
Kan ik prosilver gewoon updaten terwijl mij stijl hetzelfde blijft.

CD130
Berichten: 169
Lid geworden op: 04 jul 2012, 10:12

Re: Snellere methode voor installeren update?

Bericht door CD130 » 08 mei 2020, 14:22

Oke helder. Mocht iemand nog een andere oplossing hebben dan hoor ik het graag 👍

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4172
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: Snellere methode voor installeren update?

Bericht door El torro » 08 mei 2020, 14:32

Je kan het eens met een vergelijkingsprogramma proberen, b.v. Meld (Linux), daarmee kun je mappen vergelijken.
Zelf nooit die functie gebruikt trouwens.

Plaats reactie