Hoe pas je in het registratie form de tekst naast het wachtwoord aan?

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit?
Probeer phpBB3.3! Problemen lossen we samen met je op.
Plaats reactie
BBgebruiker
Berichten: 276
Lid geworden op: 11 nov 2013, 10:05
Locatie: Midden Nederland
Contacteer:

Hoe pas je in het registratie form de tekst naast het wachtwoord aan?

Bericht door BBgebruiker » 27 apr 2020, 20:40

  • Wat is het probleem?
  • Wanneer ontstond het probleem?Het valt me op dat er niet bij staat welke tekens er wel/niet gebruikt mogen worden.
  • Adres van je forum: https://mkservices.nl/computerhulp
  • Extensies op je forum:Veel, waaronder 'ajaxregistrationcheck'
  • Huidige stijl:Green split
  • phpBB versie: 7.3.17-1+0~20200419.57+debian10~1.gbp0fda17
  • Waar is je forum gehost:Mijn domein
  • Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?nee
Ik wil graag bij het aanmaken van een wachtwoord toevoegen welke tekens wel/niet gebruikt moeten worden.

In het 'ucp.php' formulier zie ik wel al van alles staan.
Bij aanmaken van het wachtwoord staat er 2 keer 'Moet minimaal 8 tekens lang zijn.', 1 keer voor het wachtwoord tekstvak en 1 keer erachter.
Dat het er 2 keer staat komt o.a door 'ajaxregistrationcheck', deze ondersteunt alleen Duits en Engels, maar niet Nederlands.
De ingestelde waarde vanuit het beheerpaneel staat in het zwart.
De waarde in rood lijkt door 'ajaxregistrationcheck' overgenomen, maar die waarde wil ik wijzigen naar 'Te gebruiken tekens zoals !@$ e.d'.
Wie kan me daarmee helpen?
Met vriendelijke groet,
Mario.

Aanname is vaak de oorzaak van ellende

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4177
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: Hoe pas je in het registratie form de tekst naast het wachtwoord aan?

Bericht door El torro » 27 apr 2020, 21:01

Je kan je ook afvragen waarom je het nieuwe leden zo moeilijk wilt maken?

Voor de extensietaal in het NL te zetten volstaat het meestal om een extra map "nl" aan de language map toe te voegen.
kopieer daar de inhoud van de "en" map in en open de bestanden, daarna kun je alles of stukken ervan vertalen.
Zoek dan het stuk tekst op wat je wilt aanpassen en voeg daar aan toe wat je wenst.

Ps
phpBB versie: 7.3.17-1+0~20200419.57+debian10~1.gbp0fda17
Dat is de php versie die je nu opgeeft.

BBgebruiker
Berichten: 276
Lid geworden op: 11 nov 2013, 10:05
Locatie: Midden Nederland
Contacteer:

Re: Hoe pas je in het registratie form de tekst naast het wachtwoord aan?

Bericht door BBgebruiker » 28 apr 2020, 09:31

Om met je laatste opmerking te beginnen, de php versie is correct en komt overeen met forum versie 3.3.0.

In de taalmap van de betreffende extensie heb ik een map 'nl' gemaakt met daarin een kopie van het (uit Engels) vertaald bestand.
Maar de tekst die ik noemde 'Moet minimaal 8 tekens lang zijn.' die in rode tekst getoond wordt, kon ik in de vertaalde tekst niet in terugvinden.

Toen heb ik nogmaals controle gedaan op wat de verschillende extensies doen en kwam tot de ontdekking dat de extensie 'passwordstrength' ook op wachtwoord controleert, net als de extensie 'ajaxregistrationcheck'.
- Na eerst het uitschakelen van 'passwordstrength' en verschonen van cache heb ik gekeken of er iets zichtbaars is veranderd en dat bleek niet het geval.
- Uitschakelen van 'ajaxregistrationcheck' en verschonen van cache leverde wel een verandering op, want de tekst 'Moet minimaal 8 tekens lang zijn.' in rood was ineens verdwenen.
Mijn conclusie is dat er in de extensie 'ajaxregistrationcheck' de instelling 'Moet minimaal 8 tekens lang zijn.' kopieert uit het registratieformulier en deze nog een tweede keer aan de andere zijde (in rood) op het registratie formulier toont.
Dus blijft 'ajaxregistrationcheck' uitgeschakeld, tenzij ik het stukje van de controle op het wachtwoord er uit kan halen (ajaxregistrationcheck.php het deel voor wachtwoord check).

Ik wil het mijn nieuwe gebruikers niet moeilijk maken, maar ik wil wel dat gebruikers accounts niet gehacked worden.

Wat ik dus wel graag zou willen is dat de tekst naast het tekstvak voor het maken van een wachtwoord, de uitleg bevat met welke tekens nodig zijn in het wachtwoord.
In welk bestand moet ik de gewenste tekst toevoegen zodat deze naast het te maken wachtwoord verschijnt?
Laatst gewijzigd door BBgebruiker op 28 apr 2020, 11:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Met vriendelijke groet,
Mario.

Aanname is vaak de oorzaak van ellende

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4177
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: Hoe pas je in het registratie form de tekst naast het wachtwoord aan?

Bericht door El torro » 28 apr 2020, 11:03

Ik wil het mijn nieuwe gebruikers niet moeilijk maken, maar ik wil wel dat gebruikers accounts niet gehacked worden.
Zelfs met een ww van 123456 is het bijna onmogelijk om dat te hacken, je hebt immers maar een zeer beperkt aantal pogingen om het in te geven voor je geblokt wordt, ik maak het mijn gebruikers dus zo gemakkelijk mogelijk en stel geen eisen aan het ww, tenslotte gaat het ook maar over een forum, en niet over belangrijke zaken.


Ik denk dat je als je iets wilt aanpassen in /language/nl/ucp.php moet zijn
Vanaf regel 412

En dan de ww complexiteit goed instellen onder beheer => algemeen => Gebruikersregistratie-instellingen
Wachtwoord complexiteit:
Bepaalt hoe complex een wachtwoord moet zijn om goedgekeurd te worden, volgende opties bevatten de vorige.

BBgebruiker
Berichten: 276
Lid geworden op: 11 nov 2013, 10:05
Locatie: Midden Nederland
Contacteer:

Re: Hoe pas je in het registratie form de tekst naast het wachtwoord aan?

Bericht door BBgebruiker » 28 apr 2020, 22:45

Ik denk dat je als je iets wilt aanpassen in /language/nl/ucp.php moet zijn
Vanaf regel 412
Mijn opties ga ik hierin wel verkennen, bedankt zover.
Met vriendelijke groet,
Mario.

Aanname is vaak de oorzaak van ellende

Plaats reactie