Kan gebruikers niet meer beheren sinds update

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit?
Probeer phpBB3.3! Problemen lossen we samen met je op.
TanteC
Berichten: 17
Lid geworden op: 13 apr 2020, 17:58

Re: Kan gebruikers niet meer beheren sinds update

Bericht door TanteC » 14 apr 2020, 14:28

El torro schreef:
14 apr 2020, 13:48
misschien toch een bestandje fout gegaan bij het uploaden, alles even opnieuw uploaden kan nooit geen kwaad.
Gedaan. Alleen de database wordt geupdate omdat er geen andere files gevonden zijn.
Ik heb opnieuw phpbb 3.3.0 gedwonload en uitgepakt naar mijn desktop. Daarop heb ik config.php verwijderd.
Via Filezilla heb ik alle bestanden overgeschreven naar de server. Daarna naar mijn forum/install/
Update uitgevoerd, alleen database omdat er geen andere bestanden aanwezig zijn, werd aangegeven.
Daarna install file hernoemd en naar mijn forum gegaan om opnieuw te testen of ik nu op een gebruiker kan klikken en daarna naar beheer gebruiker kan gaan. Bij die laatste stap krijg ik wederom een wit/lichtgrijs scherm. Op de gsm dezelfde melding: Safari kan de pagina niet openen: kan RAW gegevens niet decoderen

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4172
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: Kan gebruikers niet meer beheren sinds update

Bericht door El torro » 14 apr 2020, 14:51

Heb je de cache geleegd, na het uploaden?

TanteC
Berichten: 17
Lid geworden op: 13 apr 2020, 17:58

Re: Kan gebruikers niet meer beheren sinds update

Bericht door TanteC » 14 apr 2020, 14:59

Okay, alles wat ik probeer werkt niet. Dus wat heb ik gedaan; phpbb 3.2.9 gedownload (waar alles werkte naar wens) en geïnstalleerd. Nu werkt het gebruikers beheer weer. Heb je enig idee waarom het wel werkt in 3.2.9. en niet in 3.3.0?

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4172
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: Kan gebruikers niet meer beheren sinds update

Bericht door El torro » 14 apr 2020, 15:13

Ik kan geen enkele melding vinden waarom het niet zou werken in 3.3.0
Werkte alle andere beheerfuncties wel?
Welke php versie gebruik je?

TanteC
Berichten: 17
Lid geworden op: 13 apr 2020, 17:58

Re: Kan gebruikers niet meer beheren sinds update

Bericht door TanteC » 14 apr 2020, 15:59

El torro schreef:
14 apr 2020, 15:13
Ik kan geen enkele melding vinden waarom het niet zou werken in 3.3.0
Werkte alle andere beheerfuncties wel?
Welke php versie gebruik je?
De andere beheerdersfuncties werkten wel. Alleen gebruikers beheer niet. Ook niet als ik op andere manieren probeerde te benaderen.

Ik gebruik versie 7.2.24.

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4172
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: Kan gebruikers niet meer beheren sinds update

Bericht door El torro » 14 apr 2020, 17:22

En je hebt geen extensies geïnstalleerd?

mrgoldy
Berichten: 12
Lid geworden op: 27 mar 2020, 16:28

Re: Kan gebruikers niet meer beheren sinds update

Bericht door mrgoldy » 14 apr 2020, 18:33

error_collector.php is een bestand van phpBB zelf, die handelt niet 500 server errors af. Dit bestand zit ook in een folder genaam ‘phpbb’. Je zou dan een folder omhoog moeten gaan, waar phpBB geïnstalleerd is, en daar kijken of er een ‘error_log’ bestand is (vaak zelfs zonder bestands extensie zoals .txt).
Als die daar ook niet is, dan moet je in je domein’s control panel gaan kijken. Ik weet niet of je die hebt en zoja, welke. Maar vaak is daar wel om optie de ‘logs’ te zien, als dat aangezet is door je hosting.

Anders moet je toch echt nog maar is gaan praten met je hosting, want zij moeten sowieso ergens de server logs kunnen zien.

500 server errors (witte scherm) geven geen error message en worden alleen gelogd. Daarom kunnen we alleen met de errors uit de logs je daadwerkelijk helpen, anders blijft het het betere gok werk.

TanteC
Berichten: 17
Lid geworden op: 13 apr 2020, 17:58

Re: Kan gebruikers niet meer beheren sinds update

Bericht door TanteC » 17 apr 2020, 10:41

Het hosting bedrijf komt er niet uit. Alles werkt naar behoren nu ik het terug heb gezet naar eerdere versies. Ik laat dat dan nu maar even zo.

mrgoldy
Berichten: 12
Lid geworden op: 27 mar 2020, 16:28

Re: Kan gebruikers niet meer beheren sinds update

Bericht door mrgoldy » 24 apr 2020, 11:14

Sorry voor het late antwoord..

Beetje apart dat de hosting geen server error logs heeft.
Maar goed, kan je me wat meer informatie geven over hoe je tot deze error kwam, misschien kan het dan reproduceren?
Van welke versie naar welke versie ben je gegaan?
Heb je tijdens de update/upgrade je instellingen terug gezet naar prosilver & engels?

Heb je eventueel nog een backup van de bestanden tijdens de bug? Specifiek de ./adm/ and ./includes folders.

En een toevoeging:
Had je je taalpakket geupdate naar 3.3?
En had je geprobeerd de extensies uit te schakelen, om te zien of dat verschil maakte?

Eventueel handig om te volgen: https://www.phpbb.com/community/viewtop ... &t=2550321

TanteC
Berichten: 17
Lid geworden op: 13 apr 2020, 17:58

Re: Kan gebruikers niet meer beheren sinds update

Bericht door TanteC » 28 mei 2020, 17:05

Sorry, ik had je antwoord niet gelezen. Achteraf blijkt dat ik wel weer in gebruikersbeheer kon, maar dat het aanmelden van nieuwe forumleden wekenlang heeft stil gelegen. Opnieuw volledig 3.3.0 geïnstalleerd, waarop ik wederom niet in gebruikersbeheer kon. Ik ging weer terug naar dit forum en las je tip mbt het taalpakket. Dat was de oplossing! Ik kan nu in beheer en mensen kunnen zich weer aanmelden. Dank!

Plaats reactie