phpBB installation zogezegd niet up to date en klikken op Permisions-tab geeft error.

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit?
Probeer phpBB3.3! Problemen lossen we samen met je op.
Plaats reactie
Muug
Berichten: 32
Lid geworden op: 13 mei 2017, 15:54

phpBB installation zogezegd niet up to date en klikken op Permisions-tab geeft error.

Bericht door Muug » 29 jan 2020, 20:58

  • Wat is het probleem?In de General-tab, staat "Your phpBB installation has not been correctly updated. More information » en als ik klik op "more information" dan krijg ik "Incomplete update - We noticed that the last update of your phpBB installation hasn’t been completed. Visit the database updater, ensure Update database only is selected and click on Submit. Don't forget to delete the "install"-directory after you have updated the database successfully."
    Maar dat doe ik en alles lijkt ferm OK en toch blijft die boodschap staan.

    Tegelijk is er nog een ander probleem: als ik op de tab "Permissions" klik dan krijg ik deze melding
    "Service Unavailable - The server is temporarily unable to service your request due to maintenance downtime or capacity problems. Please try again later."
    Bizar genoeg werkt het forum eigenlijk wel gewoon.
    Wanneer ontstond het probleem?Geen idee
    Adres van je forum: http://www.motorpraat.be
    Extensies op je forum:
    Sortables Captcha
    viglink
    ouwe tapatalk-extensie (3.1.0)
    Huidige stijl:prosilver
    phpBB versie: 3.3.0
    Waar is je forum gehost:Versio
    Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?upgrade van 3.2.9 naar 3.3.0

Muug
Berichten: 32
Lid geworden op: 13 mei 2017, 15:54

Re: phpBB installation zogezegd niet up to date en klikken op Permisions-tab geeft error.

Bericht door Muug » 29 jan 2020, 21:16

kleine update
wegens ferme problemen met die we_universal heb ik default style weer op prosilver gezet. Permissions-error blijft, alsook de melding dat de update niet geslaagd zou zijn. En nu blijf ik er efkes af. Hangt mijn keel wat uit.

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4165
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: phpBB installation zogezegd niet up to date en klikken op Permisions-tab geeft error.

Bericht door El torro » 29 jan 2020, 21:20

De tapatalk versie is veroudert en ik dacht dat de sortable ook niet werkt zonder aanpassingen.

PaulusB
Berichten: 604
Lid geworden op: 18 mei 2006, 09:26

Re: phpBB installation zogezegd niet up to date en klikken op Permisions-tab geeft error.

Bericht door PaulusB » 29 jan 2020, 21:59

Wat staat er in je error log van de server?

Heb je de upgrade gedraait zoals hier beschreven? Geen zaken actief per ongeluk actief gelaten.

https://www.phpbb.com/support/docs/en/3 ... upgrade32/

Muug
Berichten: 32
Lid geworden op: 13 mei 2017, 15:54

Re: phpBB installation zogezegd niet up to date en klikken op Permisions-tab geeft error.

Bericht door Muug » 29 jan 2020, 22:14

PaulusB schreef:
29 jan 2020, 21:59
Wat staat er in je error log van de server?
Heb je de upgrade gedraait zoals hier beschreven? Geen zaken actief per ongeluk actief gelaten.
https://www.phpbb.com/support/docs/en/3 ... upgrade32/
Quasi zeker heb ik stappen vier en vijf niet gedaan omdat ik in mijn allesoverstijgende naïviteit altijd denk dat automatisch beter is. :( Maar goed, wat is nu de oplossing.

PaulusB
Berichten: 604
Lid geworden op: 18 mei 2006, 09:26

Re: phpBB installation zogezegd niet up to date en klikken op Permisions-tab geeft error.

Bericht door PaulusB » 29 jan 2020, 22:30

Mogelijk even alle extensies uitschakelen, Template op prosilver zetten, EN taal instellen en database update draaien.

Zijn ook alle files correct geupload vanuit de 3.3 package?

M.u.v. wat er op de pagina aangegeven wordt.

En anders heb je een backup gemaakt voor dat je aan de upgrade begon? Of kan je host nog een backup terug zetten?

Muug
Berichten: 32
Lid geworden op: 13 mei 2017, 15:54

Re: phpBB installation zogezegd niet up to date en klikken op Permisions-tab geeft error.

Bericht door Muug » 30 jan 2020, 18:51

PaulusB schreef:
29 jan 2020, 22:30
Mogelijk even alle extensies uitschakelen, Template op prosilver zetten, EN taal instellen en database update draaien.
Zijn ook alle files correct geupload vanuit de 3.3 package?
M.u.v. wat er op de pagina aangegeven wordt.
En anders heb je een backup gemaakt voor dat je aan de upgrade begon? Of kan je host nog een backup terug zetten?
@PaulusB Extensies waren uitgeschakeld (ok, misschien niet bij de eerste upgrade van 3.2.9 naar 3.3.0), template is prosilver, taal is gewoon british engels, database update heeft gedraaid, files zijn correct geupload vanuit de 3.3 package (zeker bij de 2de poging, toen ik het manueel geupload heb) ........

Backup terugzetten.... eerlijk, ik weet niet goed of deze error nu pas bij deze upgrade opgedoken is. Ik doe héél weinig admin aan dit forum, dus misschien was het er vorig jaar al, en heb ik het gewoon zo gelaten omdat er technisch niets mis was met het forum :-/ Dus ik k weet niet welke backup ik zou moeten gaan terugzetten... :oops:

Doorgaans doe ik dergelijke updates via de Softalicious-engine van Versio... :? Lekker handig, hoewel je natuurlijk niet zo goed weet wat er achter de schermen gebeurt. Misschien moet ik wel met een schone lei beginnen. Alles hop weg. Behalve de content dan, die mag natuurlijk niet verloren gaan. Dan zou ik via Softalicious weer alles "from scratch" installeren, en dan hop die content er terug in. Maar dat lijkt me geen simpele ingreep, omdat je met al die tabellen zit, en die hebben hun naam, etc etc ... Is er een risico dat dezelfde fouten mee verhuizen met de content?

Muug
Berichten: 32
Lid geworden op: 13 mei 2017, 15:54

Re: phpBB installation zogezegd niet up to date en klikken op Permisions-tab geeft error.

Bericht door Muug » 18 apr 2020, 12:26

Gisterenavond manuele vervanging gedaan van phpbb en 99% werkt weer normaal. Over die ene % open ik toch even een andere topic.

Plaats reactie