Via 'Downloads' in de rubriek "Meteen aan de slag" op "Installeren" geklikt.
Maar helaas, was de reactie:
Dat schoot dus niet lekker op.Not Found
The requested URL was not found on this server.
Apache/2.4.5 (Debian) Server at wiki.phpbb.nl Port 80

Dat schoot dus niet lekker op.Not Found
The requested URL was not found on this server.
Apache/2.4.5 (Debian) Server at wiki.phpbb.nl Port 80
Oh, nog steeds hetzelfde probleem. Doet me denken aan een briefje op de voordeur "Bel stuk" of hrrn bord "Gevaarlijk". Voor even is dat logisch, maar na verloop van tijd denk ik dan: "Zorg dan dat het probleem verholpen wordt of vermeden wordt". Dat moet toch. niet zo moeilijk zijn om de zogenaamde optie "Installeren" te verwijderen?
Second choiceAarClay schreef: ↑18 jul 2022, 20:49gelukkig zijn er nog meer tutorials, en heeft de officiële Engelse pagina ook een mooie uitleg:
https://www.phpbb.com/community/docs/INSTALL.html
Om privacyredenen blijf ik ver van Google en andere producten van niet-Europese oorsprong en gelukkig is het Duitse DeepL een topper die ver boven Google uitsteekt.Voor wie geen Engels kent: Er zijn ook vertaalmachines zoals Google Translate, Bing en weet ik veel wat nog meer.
"Vrijwilligers" bestaan niet. Immers, dan zouden er ook "onvrijwilligers' oftewel dwangarbeiders/slaven bestaan en die kennen we gelukkig officieel in Nederland niet (meer).laten we niet teveel eisen stellen, het blijven vrijwilligers die hier de site runnen,
Yep. Dus extra veel tijd om iets eens goed aan te pakken, toch?en bovendien is het ook nog eens vakantieperiode.![]()
Misschien is het dan verstandig om ook van phpBB weg te blijven, aangezien dit ook deels buiten Europa wordt ontwikkeldGerard X schreef: ↑19 jul 2022, 01:59Om privacyredenen blijf ik ver van Google en andere producten van niet-Europese oorsprong en gelukkig is het Duitse DeepL een topper die ver boven Google uitsteekt.Voor wie geen Engels kent: Er zijn ook vertaalmachines zoals Google Translate, Bing en weet ik veel wat nog meer.
Sorry? Ik doe al 15+ jaar, in mijn vrije tijd, naast een meer dan fulltime baan, enkele uren per week dit erbij. Dit betekend dat sommige dingen gewoon ietsje langer duren als mensen, inclusief ikzelf, zouden willen. Op dit moment staat de documentatie redelijk hoog op mijn lijstje om te doen, maar er zijn andere dingen, zoals de phpBB update, die eerst moeten."Vrijwilligers" bestaan niet. Immers, dan zouden er ook "onvrijwilligers' oftewel dwangarbeiders/slaven bestaan en die kennen we gelukkig officieel in Nederland niet (meer).laten we niet teveel eisen stellen, het blijven vrijwilligers die hier de site runnen,Ik doe zelf ook onbetaald van alles, maar dat betekent niet, dat met minder genoegen genomen hoeft te worden dan wanneer ik betaald zou krijgen. Betrokkenheid en motivatie is niet gebaseerd op geld.
Ik heb nooit geklaagd over iemand! Wel heb ik op een aantal zaken geattendeerd en vervolgens bleek, dat ik niet de eerste was en ook niet de laatste zal zijn zolang mensen hun neus blijven stoten. Het je jezelf aantrekken, kun je moeilijk anderen verwijten, toch?
Ik stuurde je 2 dagen geleden al een priveberichtje, waarin ik schreef:Misschien moet je eerst eens bij jezelf beginnen, voordat je naar anderen gaat kijken.
En raad eens? Het is vannacht gelukt (met wat hulp van elders). Ik heb van het proces gelijk maar een soort handleidinkje gemaakt (je weet maar nooit) en omgezet in een pdf-bestand (voor de liefhebbers).
Nou ja, ik moest wel vanaf 'scratch' opnieuw beginnen.
Geen idee of dat aan een handleiding lag. Laten we het er maar op houden, dat het aan mij lag; dan is iedereen tevreden.Welke tutorial? Want de vorige keer was er een hoop mis mee, zoals je weet.
Zoals je vast hebt kunnen stellen.Ook al op Helpmij verteld?
Ik kan PDF's delen met iedereen die mij daarom vraagt. Ben helaas bang, dat de "superkanjers" die (willen) gebruiken om nogeens te laten zien hoe "super" ze zijn. Maar ze doen maar.En kan je (daar ook) de PDF delen?