Spambot preventie EN handmatige account activatie door beheerder?

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit?
Probeer phpBB3.2! Problemen lossen we samen met je op.
Plaats reactie
r-p1100
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 nov 2018, 11:36

Spambot preventie EN handmatige account activatie door beheerder?

Bericht door r-p1100 » 05 jan 2021, 13:59

  • Wat is het probleem? Handmatig iedereen af-/goedkeuren op basis van emailadres en gebruikersnaam is niet te doen
    Wanneer ontstond het probleem? Na instellen accountactivatie door beheerder
    Adres van je forum: https://www.amyloidose-forum.nl
    Extensies op je forum:
    Huidige stijl:
    phpBB versie: 3.2.4
    Waar is je forum gehost: Antagonist
    Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?Zie boven.


Op een enkele insluiper na die een mass-email heeft rondgestuurd, voldoet de simpele spambot preventie best goed. Maar door die mass-email (die van mij persoonlijk leek te komen omdat ik de emailadressen van de gebruikers niet openbaar maak), heb ik een handmatige goedkeuring door de beheerder toegevoegd.

Tenminste dat dacht ik. Totdat ik net 1000 aanmeldingen in mijn berichtenlijst zag staan. Ik heb dus zeer sterk het vermoeden dat de spambot preventie niet wordt geraadpleegd (of ze zijn ineens veel slimmer geworden).
De bedoeling was dat eerst de spambotpreventie doorlopen moest worden en dat ik daarna handmatig de maximaal 5 aanmeldingen per maand zelf nog moet bekijken.
Maar nu moet ik dus 1000 emailadressen Googlen en de bijbehorende gebruikers van 900 van deze adressen verwijderen omdat het bekende spammers zijn en de overgebleven 100 zelf mailen en als er in goed Nederlands een bevestiging van inschrijving komt, een handjevol daarvan goedkeuren.

Wat doe ik fout en wat kan er makkelijker?

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4165
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: Spambot preventie EN handmatige account activatie door beheerder?

Bericht door El torro » 05 jan 2021, 18:07

voldoet de simpele spambot preventie best goed
Je hebt nu de Vraag en Antwoord Captcha aanstaan, was dat al? want normaal werkt die prima.

r-p1100
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 nov 2018, 11:36

Re: Spambot preventie EN handmatige account activatie door beheerder?

Bericht door r-p1100 » 06 jan 2021, 02:44

Captcha was op een gegeven moment het probleem (verouderd geloof ik, is een poosje geleden dus ik weet de details niet precies maar daardoor kwam niemand daar voorbij en konden nieuwe bezoekers zich dus niet aanmelden).

Daarom nu alleen een V&A waar mensen even over na moeten denken maar die verder niet te moeilijk is (voor alles behalve bots). Dit ook op het oog met mogelijk wat oudere gebruikers. Dit werkte inderdaad lang prima.

Maar hier was dus iemand voorbij gekomen en die heeft alle forum gebruikers zitten spammen en ik heb de instellingen zo staan dat mijn emailadres meegestuurd wordt, niet het emailadres van de gebruiker zelf. Dus veel mails teruggekregen wat er mis was en of ik de mails fout gestuurd had.

Daarom dus ook de goedkeuring door beheerder (mij dus) aangezet, maar dat stroomt helemaal vol ((zo'n 15-20 per dag sinds november maar vandaag, tijdens het opruimen, zijn er wel 50-80 binnengekomen, dus het kreeg lawine-achtige proporties).

Dus daarom heb ik het idee dat V&A niet tegelijkertijd met beheerders-verificatie werkt.

Tijdenlijk even emailverificatie aangezet omd e lawine te stoppen. Hopelijk werkt die WEL met de V&A samen.

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4165
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: Spambot preventie EN handmatige account activatie door beheerder?

Bericht door El torro » 06 jan 2021, 09:38

Het zou mij verbazen als de goedkeuring door beheerder de captcha overbrugt maar is toch eenvoudig zelf te testen als je een nieuwe account aanmaakt?

Plaats reactie