Voorkomen dat nieuw lid massaal PB's verstuurt.

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit?
Probeer phpBB3.2! Problemen lossen we samen met je op.
Plaats reactie
r-p1100
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 nov 2018, 11:36

Voorkomen dat nieuw lid massaal PB's verstuurt.

Bericht door r-p1100 » 01 nov 2020, 22:38

Wat is het probleem?
Forumleden kregen via mail een bericht dat ze een prive-bericht hadden op het forum. Deze mail lijkt van mij te komen (beheerder*).
Wanneer ontstond het probleem?
Vandaag.
Adres van je forum: http://www.amyloidose-forum.nl
Extensies op je forum:
Huidige stijl:
phpBB versie:
3.2.4
Waar is je forum gehost:
Antagonist
Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?
Nee.

Volgens mij heeft iemand een account aangemaakt en toen massaal priveberichten rondgestuurd.
Hoe voorkom ik dat?
Mails versturen via het forum heb ik uit staan en mailadressen zijn ook niet zichtbaar dus schade is denk ik beperkt. Maar gebruikers denken nu dat ik hen aan het spammen ben...

Maximaal aantal ontvangers van priveberrichten heb ik van "0" (dus geen limiet) naar 3 teruggeschroefd.

Het is een erg klein forum, dus instellingen zo wijzigen dat ik elk toekomstig lid zelf toegang verleen? (En hoe dan? Kan dit? Nog niet in verdiept). Op zich wil ik de drempel van toetreding laag houden, potentiële leden zullen vaak ouder zijn. Maar dit wil ik voor de toekomst uiteraard graag voorkomen.

* ik ben beheerder maar het is een rustig forum en ik ben één van de bestuurders van een stichting waar dit bij hoort. We hebben niet de mankracht of financiën voor een echte webmaster, dus we roeien met de riemen die we hebben, in mijn geval ben ik een fervent forumgebruiker maar een noob in forumbeheer.



EDIT: hier staat een advies om 'nieuwe leden post limiet' in te stellen op "1" omdat er dan eerst een verificatie moet plaatsvinden voordat de nieuwe poster meer kan doen. Echter stond deze op "3" en na 10 spampostings zonder verder een verificatie te krijgen, werd er vrolijk via PB verder gespamt. Dus ik heb het vakje erboven van "Geen activatie (direct toegang)" naar "Door beheerder" gezet.

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4165
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: Voorkomen dat nieuw lid massaal PB's verstuurt.

Bericht door El torro » 01 nov 2020, 23:51

Opgelost dus ?

Plaats reactie