Van 2 forums 1 maken

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit?
Probeer phpBB3.2! Problemen lossen we samen met je op.
Plaats reactie
PaulusB
Berichten: 604
Lid geworden op: 18 mei 2006, 09:26

Van 2 forums 1 maken

Bericht door PaulusB » 31 dec 2019, 11:37

Goedemorgen,

Wou ten eerste even zeggen dat heel blij ben met phpbb als forum software en de ondersteuning daar op al die jaren :mrgreen: Bedankt.

Ik heb op het moment een forum overgenomen met 60k gebruikers mijn eigen forum had 6k gebruikers de forums zijn eigenlijk exact hetzelfde. Dit waren een tijdje concurrenten van elkaar. Nou wil ik het forum met 6000 gebruikers opnemen in die van 60k gebruikers ze draaien allebei op 3.2.8.
Nu zou ik bijvoorbeeld alle topics van het kleine forum in een soort van forum gedeelte willen zetten als Archief. Want verdelen is teveel werk. Alle scripts die ik gevonden heb zijn verouderd.

Welke mogelijk heden heb ik? Voor alle onderwerpen en eventueel gebruikers en dan ook ontdubbelen omdat gebruikers dubbel zullen zijn.

Gebruikersavatar
Ger
Berichten: 4864
Lid geworden op: 03 jan 2006, 22:23
Locatie: 192.68.1.100
Contacteer:

Re: Van 2 forums 1 maken

Bericht door Ger » 01 jan 2020, 07:57

Je zult eerst gebruikers moeten importeren en inderdaad ontdubbelen. Daar moet je een goede strategie voor bedenken want gebruikers het dezelfde naam kunnen een ander e-mailadres hebben een vice versa. Vervolgens moet je kijken naar onderwerpen en die stuk voor stuk importeren, met alles wat daaraan hangt. Dan zoekindex bijwerken, eventueel synchroniseren en vergeet privéberichten niet.

Da's best een klusje om te scripten, maar zeker niet onmogelijk.

PaulusB
Berichten: 604
Lid geworden op: 18 mei 2006, 09:26

Re: Van 2 forums 1 maken

Bericht door PaulusB » 03 jan 2020, 19:17

Zal er is na gaan kijken bedankt voor de tips.

PaulusB
Berichten: 604
Lid geworden op: 18 mei 2006, 09:26

Re: Van 2 forums 1 maken

Bericht door PaulusB » 05 jan 2020, 21:37

Heb het andere forum uit eindelijk uitgefaseerd. Er stonden meer vragen dan antwoorden ook niet echt goed voor de content.

Plaats reactie