russische spammers weren

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit?
Probeer phpBB3.2! Problemen lossen we samen met je op.
CP Freak
Berichten: 100
Lid geworden op: 23 jun 2016, 13:48

Re: russische spammers weren

Bericht door CP Freak » 29 jul 2019, 20:40

AarClay schreef:
29 jul 2019, 10:21
Sortables zijn leuk voor even, maar je sluit er ook een aantal mensen mee buiten.
Misschien een domme vraag, maar waarom zou je met de extensie Sortables een aantal mensen buitensluiten?
(Als iemand écht lid wil worden en het zou niet lukken met Sortables, dan kunnen ze toch het contactformulier
invullen?)

Gebruikersavatar
AarClay
Berichten: 772
Lid geworden op: 10 feb 2005, 17:12

Re: russische spammers weren

Bericht door AarClay » 30 jul 2019, 12:16

@CP Freak Dat had ik eerder in dit topic al uitgelegd. Het zijn geen alledaagse dingen, en verder gaat dit de UI-ervaring volledig te buiten. Je wilt het graag simpel houden zonder onnodige drempels. Uit ervaring weet ik dat mensen die moeten mailen om lid te worden, dit minder snel doen. En bovendien zijn sortables niet echt alledaags. Ouderen zullen er al moeite mee hebben.

Zorg gewoon voor een duidelijke ervaring zonder drempels (of met minimale maar simpele drempels). Daarom is de in de vorige post genoemde Country Blocker als een goed redmiddel tegen de Russische spam. Gewoon dit volk buiten houden als ze niks te zoeken hebben op je site. Ik ken nog meer sites die een dergelijk veiligheidsmechanisme hebben, en waarbij het aantal spam-account aanzienlijk is geminimaliseerd. Dus effectief is het zeker.

Gebruikersavatar
nl1sms
Berichten: 822
Lid geworden op: 12 mei 2005, 16:11
Locatie: Zaanstad

Re: russische spammers weren

Bericht door nl1sms » 31 jul 2019, 09:14

AarClay schreef:
30 jul 2019, 12:16
@CP Freak Dat had ik eerder in dit topic al uitgelegd. Het zijn geen alledaagse dingen, en verder gaat dit de UI-ervaring volledig te buiten. Je wilt het graag simpel houden zonder onnodige drempels. Uit ervaring weet ik dat mensen die moeten mailen om lid te worden, dit minder snel doen. En bovendien zijn sortables niet echt alledaags. Ouderen zullen er al moeite mee hebben.

Zorg gewoon voor een duidelijke ervaring zonder drempels (of met minimale maar simpele drempels). Daarom is de in de vorige post genoemde Country Blocker als een goed redmiddel tegen de Russische spam. Gewoon dit volk buiten houden als ze niks te zoeken hebben op je site. Ik ken nog meer sites die een dergelijk veiligheidsmechanisme hebben, en waarbij het aantal spam-account aanzienlijk is geminimaliseerd. Dus effectief is het zeker.
Eens met AarClay. Ik ga daarom nog steeds voor de V&A en als ze die "kraken" en ik krijg weer spam (meestal alleen via het contact formulier) dan verander ik de vraag gewoon. (Het duurt meestal een paar maanden voordat ze er weer doorheen komen)
Wellicht is zo'n country blocker nog iets om uit te zoeken. Maar das geen gevalideerde extensie nog ;)

CP Freak
Berichten: 100
Lid geworden op: 23 jun 2016, 13:48

Re: russische spammers weren

Bericht door CP Freak » 31 jul 2019, 09:57

nl1sms schreef:
31 jul 2019, 09:14
Ik ga daarom nog steeds voor de V&A en als ze die "kraken" en ik krijg weer spam (meestal alleen via het contact formulier) dan verander ik de vraag gewoon.
Ik had op een gegeven moment heel veel last van spam via het contactformulier.
Maar dat kun je goed ondervangen door de extensie Obscure Contact Us. Deze
extensie werkt perfect. Ik heb sindsdien geen last meer van spamberichten via het
contactformulier.

Plaats reactie