UCP.PHP, TERMS_OF_USE_CONTENT aanpassen?

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit?
Probeer phpBB3.2! Problemen lossen we samen met je op.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Paul Joosten
Berichten: 33
Lid geworden op: 24 dec 2016, 14:18
Locatie: Zuidwending

UCP.PHP, TERMS_OF_USE_CONTENT aanpassen?

Bericht door Paul Joosten » 26 jul 2019, 12:22

  • Wat is het probleem? Parameter %1 wordt niet ingevuld in de gebruikersvoorwaarden, onduidelijk welk UCP.PHP bestand in gebruik is
    Wanneer ontstond het probleem?onbekend, viel me vandaag pas op
    Adres van je forum: http://nederlandsemilitaria.com
    Extensies op je forum:
    EXTENSIENAAM HUIDIGE VERSIE OPTIES ACTIES
    Ingeschakelde Extensies
    Board Announcements 1.1.0 Details Uitschakelen
    External Links Open in New Window 1.0.6 Details Uitschakelen
    phpBB Media Embed PlugIn 1.0.4 Details Uitschakelen
    Show First Post Only to Guest 1.2.4 Details Uitschakelen
    Simple mentions 1.0.3 Details Uitschakelen
    Site logo (3.2) 2.1.0-rc6 Details Uitschakelen
    Sortables Captcha 2.0.0 Details Uitschakelen
    Uitgeschakelde Extensies
    PhpBB Xmas 1.0.9 Details Inschakelen | Verwijder data
    Welcome on Index 1.0.5 Details Inschakelen | Verwijder data
    Huidige stijl: prosilver Special Edition
    phpBB versie: 7.2.20
    Waar is je forum gehost: totaalholding
    Heb je onlangs iets veranderd aan je forum? Sortables Captcha toegevoegd

In een poging om de plotseling opgetreden zondvloed aan nieuwe aanmeldingen te stoppen probeer ik wat meer inzicht te krijgen in de mogelijkheden hiervoor. De Sortables Captcha lijkt goed te werken. Wel viel het me op dat er iets niet helemaal goed gaat in het bestandje met gebruikersvoorwaarden dat nieuwe leden moeten accepteren voordat ze zich kunnen registreren, hier rood omcirkeld:
Afbeelding
Kennelijk wordt de parameter %1 (forum naam?) niet goed gevuld, %2 (met de furum url) wel.

De tekst blijkt te vinden in een bestand met de titel UCP.PHP maar daarvan zie ik er meerdere als ik met FTP de forumbestanden doorzoek. Vandaar de volgende vragen:

1. Welke functie hebben de verschillende UCP.PHP bestanden? Ik zie ze in de root maar ook bij de verschillende talen. Die in de root is een stuk kleiner dan de andere resp. 12k en ruim 40k.
2. Hoe kan je er voor zorgen dat die parameter %1 met de gewenste forumnaam gevuld wordt?
3. Worden deze bestanden automatisch overschreven bij updates? Hoe kan ik eigen aanpassingen hiertegen beschermen?
4. Is er eventueel een andere mogelijkheid om een stukje tekst vanuit een ander bestand hier automatisch tussen te laten plakken? (De idee hierachter is om een alinea in de gebruiksvoorwaarden tussen te voegen waarin informatie komt te staan die nodig is bij het beantwoorden van de controlevraag bij het registreren van een nieuw account. Dit maakt het leven voor de spammers behoorlijk lastiger denk ik en ik kan dan ook de nieuwe gebruikers motiveren de voorwaarden daadwerkelijk te lezen voordat ze die accepteren. :mrgreen:

Gebruikersavatar
Solidjeuh
Berichten: 681
Lid geworden op: 05 okt 2010, 06:28
Locatie: Aalst / Belgie
Contacteer:

Re: UCP.PHP, TERMS_OF_USE_CONTENT aanpassen?

Bericht door Solidjeuh » 26 jul 2019, 13:11

Heb je wel een websitenaam ingevuld in het beheerderspaneel / Foruminstellingen?
Forum voor NL Extensie vertalingen ---> https://www.solidjeuh.fun
----------------------------------------------------------------------------

Gebruikersavatar
Paul Joosten
Berichten: 33
Lid geworden op: 24 dec 2016, 14:18
Locatie: Zuidwending

Re: UCP.PHP, TERMS_OF_USE_CONTENT aanpassen?

Bericht door Paul Joosten » 26 jul 2019, 13:16

Soms is iets makkelijk op te lossen wanneer je maar weet wat je moet doen. Gouden tip Solidjeuh! Vraag 2 is dus opgelost, resteren de andere:
De tekst blijkt te vinden in een bestand met de titel UCP.PHP maar daarvan zie ik er meerdere als ik met FTP de forumbestanden doorzoek. Vandaar de volgende vragen:

1. Welke functie hebben de verschillende UCP.PHP bestanden? Ik zie ze in de root maar ook bij de verschillende talen. Die in de root is een stuk kleiner dan de andere resp. 12k en ruim 40k.
3. Worden deze bestanden automatisch overschreven bij updates? Hoe kan ik eigen aanpassingen hiertegen beschermen?
4. Is er eventueel een andere mogelijkheid om een stukje tekst vanuit een ander bestand hier automatisch tussen te laten plakken? (De idee hierachter is om een alinea in de gebruiksvoorwaarden tussen te voegen waarin informatie komt te staan die nodig is bij het beantwoorden van de controlevraag bij het registreren van een nieuw account. Dit maakt het leven voor de spammers behoorlijk lastiger denk ik en ik kan dan ook de nieuwe gebruikers motiveren de voorwaarden daadwerkelijk te lezen voordat ze die accepteren. :mrgreen:

Gebruikersavatar
Solidjeuh
Berichten: 681
Lid geworden op: 05 okt 2010, 06:28
Locatie: Aalst / Belgie
Contacteer:

Re: UCP.PHP, TERMS_OF_USE_CONTENT aanpassen?

Bericht door Solidjeuh » 26 jul 2019, 13:30

ucp.php in de root wordt gebruikt om de pagina op te bouwen.
ucp.php in de language folder wordt gebruikt om de tekst toe te voegen (vertaling)

Die bestanden worden idd overschreven bij iedere update.
Je kan mijn "Board Magic" extensie gebruiken om wijzigingen in de taal bestanden te doen.
https://www.phpbb.com/community/viewtop ... #p15135071

Bijvoorbeeld in: /ext/solidjeuh/boardmagic/language/nl
kan je deze string uit root/language/nl/ucp.php toevoegen:
'CONFIRM_CHANGES' => 'Bevestig veranderingen',

Als je de tekst bijvoorbeeld wijzigt naar:
'CONFIRM_CHANGES' => 'Bevestig hier de veranderingen',

Dan zal die "taal string" in mijn extensie de standaard phpBB "taal string" overschrijven, en raak je tijdens een phpBB update de wijzigingen niet kwijt.
Forum voor NL Extensie vertalingen ---> https://www.solidjeuh.fun
----------------------------------------------------------------------------

Gebruikersavatar
Paul Joosten
Berichten: 33
Lid geworden op: 24 dec 2016, 14:18
Locatie: Zuidwending

Re: UCP.PHP, TERMS_OF_USE_CONTENT aanpassen?

Bericht door Paul Joosten » 26 jul 2019, 13:39

Vraag 1 en 3 zijn daarmee ook beantwoord, wederom dank!

Vraag 4 waarschijnlijk ook maar het ontbreekt me aan voldoende kennis om je antwoord te kunnen doorgronden en het is te warm om me echt in te spannen. Ik zal er eens over nadenken en het met iemand met meer verstand van zaken overleggen.

Plaats reactie