Hoe update ik mijn forum vam versie 3.0.14 naar de nieuwste versie?

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit?
Probeer phpBB3.2! Problemen lossen we samen met je op.
DTA_Admin
Berichten: 13
Lid geworden op: 12 feb 2013, 22:13

Re: Hoe update ik mijn forum vam versie 3.0.14 naar de nieuwste versie?

Bericht door DTA_Admin » 02 apr 2019, 19:51

Hoi Jan,

Omdat jij zo snel reageert, had ik vanavond nog tijd om jouw aanwijzingen uit te voeren en te reageren op jouw bericht.
Als je gewoon de phpbb3.2.5 bestanden van hier had genomen had je al die problemen niet gehad, daar zit het taalpakket in.
Ik heb de phpbb.3.2.5 bestanden gedownload via de volgende link downloads en op het groene knopje geklikt. Bestanden uitgepakt en volgens de instructie -zoals eerder besproken- geupload. Daar zat het NL-taalpakket NIET in. Juist daarom stuit ik op deze problemen.
Vermoedelijk zit de map "nl" in de mapdutch_casual_honorifics_2_1_5 die je gedownload hebt.
Jouw vermoeden is helemaal juist. Ik heb nu alleen dat betreffende "nl" mapje geupload naar de map "language" en ik kon de Nederlandse taal installeren. Dank voor deze tip en ik zal dat in de toekomst zeker meenemen.

Ik wil wel graag even in zijn algemeenheid kwijt, dat er op de site van phpbb nog veel bestanden kunnen worden gedownload voor versies, die niet meer worden ondersteund. Tevens zijn er pagina's met uitleg over bijvoorbeeld installatie, die ook op oude(re) versies betrekking hebben. Dat maakt het er niet makkelijker op voor webmasters-tegen-wil-en-dank, zoals ik zelf ben.

Daaruit komt dan ook mijn volgende opmerking/vraag voort:
In de nu succesvol geïnstalleerde taal en style (resp. NL en prosilver/prosilver se) is het nog steeds niet mogelijk om ons eigen logo te installeren. Ondanks de uitleg op de diverse pagina's van phpbb. Ik wil met liefde en plezier screenshots maken van de relevante pagina's uit het ACP.

Nu wordt mijn volgende reactie echt pas op donderdag :shock:

Groeten van Roel.

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4165
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: Hoe update ik mijn forum vam versie 3.0.14 naar de nieuwste versie?

Bericht door El torro » 02 apr 2019, 22:26

Ik heb de phpbb.3.2.5 bestanden gedownload via de volgende link downloads en op het groene knopje geklikt. Bestanden uitgepakt en volgens de instructie -zoals eerder besproken- geupload. Daar zat het NL-taalpakket NIET in. Juist daarom stuit ik op deze problemen.
Ik heb met dat bestand al zeker 10 forums geupdate of geinstalleerd en het taal bestand zit er echt in hoor :D

Vreemd dat je bij jouw verdwenen is???

Wat je logo betreft, daar gebruik je best een extensie voor zoals eerder gemeld.
posting.php?mode=reply&f=100&t=61701&si ... a#pr468910

DTA_Admin
Berichten: 13
Lid geworden op: 12 feb 2013, 22:13

Re: Hoe update ik mijn forum vam versie 3.0.14 naar de nieuwste versie?

Bericht door DTA_Admin » 04 apr 2019, 20:54

Dag Jan,

Omdat in een PM max 5MB kan worden meegestuurd, heb ik zojuist naar jouw gmailadres het zip-bestand gestuurd, wat ik gedownload heb. Afzender duikerroel of Roel (duikbericht).

Morgen ga ik eens verder met die extensies. Eens kijken hoe ver ik kom. Voor nu: welterusten!

Groeten van Roel.

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4165
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: Hoe update ik mijn forum vam versie 3.0.14 naar de nieuwste versie?

Bericht door El torro » 05 apr 2019, 20:11

Geen idee hoe of wat je gedaan hebt maar als je op de download pagina op de groene knop klikt zit de NL map in de language map.

DTA_Admin
Berichten: 13
Lid geworden op: 12 feb 2013, 22:13

Re: Hoe update ik mijn forum vam versie 3.0.14 naar de nieuwste versie?

Bericht door DTA_Admin » 08 apr 2019, 20:57

Hoi Jan,

Vanavond is het gelukt om de door jou aangegeven extensie te installeren en in gebruik te nemen. De extensie werkt helaas alleen met Prosilver, maar dat is dan niet anders. Voor de andere uiterlijken heb ik het standaard logo aangepast en dat ziet er ook best aardig uit.

Al met al: enorm bedankt voor je moeite, je uitleg en je geduld!

Dit draadje kan wat mij betreft gesloten worden.

Groeten van Roel.

Plaats reactie