Gebruikers van 'onlangs geregistreerd' naar 'geregistreerd'

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit?
Probeer phpBB3.2! Problemen lossen we samen met je op.
Plaats reactie
tINtIStO
Berichten: 23
Lid geworden op: 21 dec 2018, 10:30

Gebruikers van 'onlangs geregistreerd' naar 'geregistreerd'

Bericht door tINtIStO » 15 jan 2019, 15:05

  • Wat is het probleem?
    Ik heb een groep van ca. 1300 nieuw geregistreerde gebruikers die kennelijk in twee groepen zitten (onlangs geregistreerd en geregistreerd). Erfenis uit het verleden. De groepsinstellingen zijn nu weliswaar juist ingesteld maar hoe krijg ik al deze gebruikers in 1 x verwijderd uit de groep 'onlangs geregistreerd' en in 1 x in 'geregistreerd'? Kan dat (dan behalve handmatig)? Dat er dan iemand tussen zit die het dan nog niet is, dat is dan maar 'pech'. Zodoende heb ik weer een (bijna) zuiver overzicht.
  • Wanneer ontstond het probleem? bij de conversie van een manke 3.0 naar 3.2.5

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4172
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: Gebruikers van 'onlangs geregistreerd' naar 'geregistreerd'

Bericht door El torro » 15 jan 2019, 16:41

Normaal zitten de leden in beide groepen, controleer dat eerst eens.
Indien ja dan kun je de instellingen voor de onlangs geregistreerd gewoon uitzetten onder "Gebruikersregistratie-instellingen"
Stel Nieuw Geregistreerde Gebruikers-groep standaard in:
Indien ingesteld op ja, en een “nieuw lid berichten limiet” is ingesteld, zullen nieuw geregistreerde gebruikers niet alleen in de Nieuw Geregistreerde Gebruikers-groep geplaatst worden, maar deze groep zal ook hun standaard groep zijn. Dit kan handig zijn als je een standaard groepsrang en/of avatar wil toewijzen, welke de gebruiker dan krijgt.

tINtIStO
Berichten: 23
Lid geworden op: 21 dec 2018, 10:30

Re: Gebruikers van 'onlangs geregistreerd' naar 'geregistreerd'

Bericht door tINtIStO » 15 jan 2019, 18:51

Dat kan ik doen maar dan blijven alle nieuw geregistreerde gebruikers nieuw.

Afbeelding

En dat is dus terug te zien in de leden-lijst. En daar zijn zelf nieuwe gebruikers uit 2002 :D

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4172
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: Gebruikers van 'onlangs geregistreerd' naar 'geregistreerd'

Bericht door El torro » 15 jan 2019, 19:53

Maar staan ze in beide groepen?
Indien ja kun je alle leden uit de onlangs groep verwijderen onder groepsbeheer.

tINtIStO
Berichten: 23
Lid geworden op: 21 dec 2018, 10:30

Re: Gebruikers van 'onlangs geregistreerd' naar 'geregistreerd'

Bericht door tINtIStO » 15 jan 2019, 21:56

Ze staan inderdaad in beide groepen. Via groepsbeheer kan ik wel mensen verwijderen maar dan moet ik volgens mij 1288 mensen/38 pagina's aanklikken/alles markeren. Enfin, ik ga maar een beginnetje maken. Ik had gehoopt ergens in de backend een verborgen optie te hebben. En om het nou met SQL te doen lijkt mij ook wat overdreven. Ik heb nog een half uurtje, ik ga aan de slag.

Gebruikersavatar
Paul
Beheerder
Beheerder
Berichten: 20297
Lid geworden op: 23 okt 2003, 11:38
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Gebruikers van 'onlangs geregistreerd' naar 'geregistreerd'

Bericht door Paul » 15 jan 2019, 22:29

Waarom wil je ze er zo graag uit hebben?

tINtIStO
Berichten: 23
Lid geworden op: 21 dec 2018, 10:30

Re: Gebruikers van 'onlangs geregistreerd' naar 'geregistreerd'

Bericht door tINtIStO » 16 jan 2019, 15:12

Omdat ik nu in 1 oogopslag zie wie daadwerkelijk onlangs geregistreerd zijn en het leden-overzicht ook actueel is. Als je daar kijkt zie je bv. mensen van lang geleden nog steeds 'onlangs geregistreerd'. Terwijl ze allang niet meer zijn langsgeweest en nooit een bericht hebben geplaatst.
Het hoort een beetje bij de grote schoonmaak. Bij het forum hanteer ik nu het principe: langer dan 3 jaar niet geweest? Exit! Het lijkt heel wat als je meer dan 100.000 berichten hebt en meer dan 8000 leden. Maar na de opschoonactie (berichten naar archief geplaatst) bleven er nog 2200 leden over en 3000 (nuttige en actuele) berichten. Het was een hoop werk maar als er nooit gemodereerd is krijg je dit soort effecten. De grootste klacht was dat het forum onoverzichtelijk was en veel te veel onderwerpen had. Modereren is een kunst! (die jullie gelukkig goed verstaan ;-)

Plaats reactie