Typo in update-pakket?

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit?
Probeer phpBB3.2! Problemen lossen we samen met je op.
Plaats reactie
Goeroeboeroe
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 jan 2017, 20:03

Typo in update-pakket?

Bericht door Goeroeboeroe » 23 dec 2018, 22:19

  • Wat is het probleem? Ontbrekend bestand 'instal.php' in /language/nl/. Updater blijft hangen.
    Wanneer ontstond het probleem? Bij updaten van 3.2.4 naar 3.2.5
    Adres van je forum: https://www.css-voorbeelden.nl/forum/
    Extensies op je forum: Geen
    Huidige stijl: prosilver
    phpBB versie: 3.2.5
    Waar is je forum gehost: https://www.css-voorbeelden.nl
    Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?
Geüpdatet.

Hallo,
Inmiddels is het updaten gelukt. Ik ben absoluut geen phpbb-expert, dus mogelijk heb ik het mis, maar het lijkt erop dat er een typo in de naam van een bestand zit.
Als ik de updater van 3.2.4 naar 3.2.5 draai, gaat alles prima. Bij te werken bestanden gedownload en geüpload.
Nogmaals controleren. Alles is bijgewerkt, op één bestand na:

Onder het kopje 'Nieuwe bestanden' staat:
'De volgende bestanden bestaan momenteel niet in je installatie. Deze bestanden zullen worden toegevoegd.' (De exacte tekst van de melding weet ik niet meer, maar het is zoiets.)
Daaronder staat als enige ontbrekend bestand language/nl/instal.php
Met één 'l'. Dat bestand ontbreekt inderdaad, want er bestaat alleen een bestand 'install.php' in /language/nl (met twee keer 'n 'l').
De updater weigert vervolgens verder te gaan, omdat dat bestand mist. Als ik op downloaden klik, komt er nu een lege download, zonder het bestand 'instal.php' wat erin zou horen te zitten. Gewoon 'n hele lege .tar-file.
Verder updaten kan niet, want dat bestand mist.

Back-up forum phpbb teruggezet en updater opnieuw gedownload (mogelijk beschadigde download, je weet maar nooit...)

Ging precies hetzelfde.

Uiteindelijk heb ik het bestand 'install.php' gekopieerd naar 'instal.php'. (Met één l dus.) Dat heb ik in het forum gezet onder /language/nl/.
Dat hielp niet.
Vervolgens heb ik dat bestand met instal.php ook in /install/update/new/language/nl gezet. En toen lukte het wel: de update is afgerond en alles werkt.

(Nu zit in m'n forum dus /language/nl/instal.php én /language/nl/install.php, maar dat lijkt me geen ramp. Voor de zekerheid laat ik ze allebei maar zitten.)

Het lijkt erop dat de update een bestand wil vergelijken met een niet-bestaand 'language/nl/instal.php'. Logisch dat de ziel daarop vastloopt.
Zou het kunnen zijn dat er een typo in de updater zit, en dat daarin als te controleren 'instal.php' in plaats van 'install.php' staat?

Misschien heb ik het helemaal mis, maar als dit inderdaad 'n typo is, zullen meer mensen hier mogelijk last van krijgen.

Gebruikersavatar
BennyBernaer
Berichten: 412
Lid geworden op: 05 jan 2008, 17:02
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: Typo in update-pakket?

Bericht door BennyBernaer » 23 dec 2018, 22:32

Was hier juist het zelfde. Ik heb het install bestand gewijzigd naar instal en dan kon de update verder. Ik heb @Paul al een prive bericht gestuurd maar nog geen recactie.

Goeroeboeroe
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 jan 2017, 20:03

Re: Typo in update-pakket?

Bericht door Goeroeboeroe » 23 dec 2018, 22:42

Ha, dan was het dus geen fout van mij en wordt het vast snel opgelost.

Gebruikersavatar
Paul
Beheerder
Beheerder
Berichten: 20297
Lid geworden op: 23 okt 2003, 11:38
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Typo in update-pakket?

Bericht door Paul » 24 dec 2018, 04:11

Dat lijkt inderdaad op een typefout. Ik zal hem zo snel mogelijk oplossen zodra ik uit bed ben

Goeroeboeroe
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 jan 2017, 20:03

Re: Typo in update-pakket?

Bericht door Goeroeboeroe » 24 dec 2018, 12:13

Goeiemorgen en bedankt voor alle tijd die jullie hierin steken!

Gebruikersavatar
Paul
Beheerder
Beheerder
Berichten: 20297
Lid geworden op: 23 okt 2003, 11:38
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Typo in update-pakket?

Bericht door Paul » 24 dec 2018, 17:28

Op de downloads pagina staat een nieuwe versie van de automatische updater, welke dit probleem als het goed is oplost.

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4165
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: Typo in update-pakket?

Bericht door El torro » 24 dec 2018, 17:51

Bedankt Paul.

Plaats reactie