Systeemtijd wil in phpBB 3.2.4.niet wijzigen

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit?
Probeer phpBB3.2! Problemen lossen we samen met je op.
Plaats reactie
rolie
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 nov 2018, 19:42

Systeemtijd wil in phpBB 3.2.4.niet wijzigen

Bericht door rolie » 23 nov 2018, 20:36

Geachte support,

Ik heb de versie phpBB 3.2.4 geïnstalleerd via Softaculous #PHP via webhosting provider op Cpanel gebruikt.
Systeemtijd wil in phpBB 3.2.4.niet wijzigen.
Het blijft maar de Engelse GMT tijd aanhouden in pm am.
Ben als admin ingelogd in phpBB Beheerderspaneel
Ga naar Foruminstellingen
Standaard taal: heb ik twee opties dat zijn "Nederlands (informeel)", "British English".
Geselecteerd "Nederlands (informeel)"
Datumformaat: geselecteerd: dag-maand-jaar uur-minuten bv. 23 nov 2018 19:56
Gast tijdzone: geselecteerd "Europa/Amsterdam

Ga ik dat versturen dan krijg ik de melding "Instellingen succesvol bijgewerkt."

Ga ik naar het forum www.politiekwierden.nl dan blijft het systeemtijd van het forum in Engelse tijd.
en ziet men op het forum "Het is momenteel vr nov 23, 2018 6:25 pm"
Waarom wijzigt het systeemtijd van het forum niet?

En hoe krijg ik http:// gewijzigd in https:// als beveiligd inloggen.
Bij de hostingprovider is SSL/TLS geactiveerd op dit domeinnaam.

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4165
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: Systeemtijd wil in phpBB 3.2.4.niet wijzigen

Bericht door El torro » 23 nov 2018, 21:22

Ik heb de versie phpBB 3.2.4 geïnstalleerd via Softaculous #PHP via webhosting provider op Cpanel gebruikt.
Dat zijn geen bestanden van phpbb en er wordt sterk geadviseerd om bestanden van hier te gebruiken.
Dat voorkomt dat je dit soort vreemde dingen tegenkomt.

Maar vermoedelijk heb je de tijd en de taal in je eigen gebruikerspaneel niet aangepast.
En hoe krijg ik http:// gewijzigd in https:// als beveiligd inloggen.
Meestal door een redirect in de .htaccess file te zetten, vaak vind je in de FAQ van je host wel hoe het op hun server moet en wat er precies in moet staan.

rolie
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 nov 2018, 19:42

Re: Systeemtijd wil in phpBB 3.2.4.niet wijzigen

Bericht door rolie » 23 nov 2018, 23:55

Ik begrijp niet wat je met eigen gebruikspaneel bedoeld.
Ik ga eerst via mijn domein en klik op admin in forum van phpBB.
Dan kom ik op Bekijk profiel - admin
en klik ernaast op --->Ga
kom op het volgende scherm Beheerdersoverzicht
Nu ben ik in het Beheerderspaneel.
Daar staat de taal in Nederlands informeel en de tijd dag maand jaar uren en minuten.
Dus is het niet mijn eigen paneel maar het beheerderspaneel van phpBB die nu op de server draait van Robohost.
Deze provider heeft mij ook geïnformeerd via de software die op de host staan te installeren daarbij wordt ook vooraf de installatie phpBB van start gaat automatisch eerst de MySQL datebase geïnstalleerd en actief gemaakt omdat op de wijze zoals in de handleiding ik geen verbinding kreeg met de MySQL datebase die eerst intern op de server is aangemaakt en een extern MySQL aangemaakt de gekoppeld is aan de interne MySQL datebase en de poort 3306 geprobeerd en poort 2043 en de cache, files en store op waarde 777 en config.php op waarde 666 gezet. Kreeg de message dat de server database was lost, iets in die geest. Ik heb via ftp naar de folders en files gekeken en gecontroleerd volgens handleiding en de config.php in waarde gezet op 644. De install is ook netjes verwijderd.
Ik zal alles weer van de server wissen en opnieuw installeren.
Tot zover bedank voor je antwoord.
Ik kom weer op dit topic terug voor de uitslag.

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4165
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: Systeemtijd wil in phpBB 3.2.4.niet wijzigen

Bericht door El torro » 24 nov 2018, 00:56

Klik eens op je naam zoals hier op dit forum, dan kom je hier uit:
ucp.php?i=165

Voor een installatie van phpbb zie:
http://wiki.phpbb.nl/3.x/Handleiding/phpBB_installeren

rolie
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 nov 2018, 19:42

Re: Systeemtijd wil in phpBB 3.2.4.niet wijzigen

Bericht door rolie » 24 nov 2018, 01:10

Alles schoon schip gemaakt op de server public_html en de subfolders.
MySQL interne datebase gewist. Externe MySQL datebase is niet nodig want de hostingprovider heeft de installatieprogramma van phpBB nieuwste versie op de server staan en is de externe aanmaak MySQL niet nodig. Ik heb alles weer gecontroleerd volgens handleiding en via FileZilla ftp verbinding zijn de genoemde files netjes op waarde 777 en 644 config.php.
Zoals je kunt zien is het tijdsprobleem opgelost en is het nu op Europese tijd.
Zo El torro het is toch gelukt.
Ik bedank je toch dat je de moeite hebt genomen om te reageren.
Andere forumlezers hebben er ook wat aan van het probleem wat bij was opgetreden.

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4165
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: Systeemtijd wil in phpBB 3.2.4.niet wijzigen

Bericht door El torro » 24 nov 2018, 08:07

Er was helemaal geen probleem, je moest gewoon de tijd in je gebruikerspaneel goed zetten.

En mijn tip om geen bestanden van je host te gebruiken heb je dus ook niet opgevolgd.

rolie
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 nov 2018, 19:42

Re: Systeemtijd wil in phpBB 3.2.4.niet wijzigen

Bericht door rolie » 24 nov 2018, 09:42

Mooi als jij dat zegt van "Er was helemaal geen probleem".
Hoe weet jij dat?
Eerst schrijf je "Dat zijn geen bestanden van phpbb en er wordt sterk geadviseerd om bestanden van hier te gebruiken ". Ik heb het phpBB 3.2.4 geïnstalleerd met Softaculous van mijn webhosting provider als ik daar op de pictogram phpBB druk dan moet ik een aantal vragen in dat panel invullen met wachtwoord enz. en installeerde het op de server van hosting provider. Ik heb je dat hierboven heel duidelijk uitgelegd de volgorde heb de tijd proberen te veranderen van Engelse tijd GMT naar Europese tijd en met het gebruikspaneel (neem aan dat je bedoeld beheerderspaneel)van de phpBB op de server en en gaf de melding "Instellingen succesvol bijgewerkt." Maar de tijd veranderde niet. U reageerde op de topic met dat ik de tijd en de taal in je eigen gebruikerspaneel vermoedelijk niet hebt aangepast. Ja, dat heb ik allemaal wel aangepast. Alleen de tijd bleef op English time.
Ik heb al meer dan 8 uren gisteren bezig geweest om het volgens de installatievoorschriften phpBB van dit forum te doen en geupload met het ftp programma van FileZilla en kreeg ongeveer na 3 minuten de message de server database was lost or gone. En omdat je reageerde van "Dat voorkomt dat je dit soort vreemde dingen tegenkomt", gaf mij direct het signaal alles op die methode phpBB opnieuw te installeren.

En als je nu de opmerking achteraf maakt van "Er was helemaal geen probleem, je moest gewoon de tijd in je gebruikerspaneel goed zetten", betekent dat je mij niet gelooft en zo wat weg schrijft. U weet helemaal niet wat mijn beroep is. Ik vind het wel jammer dat je de topicstarter niet gelooft van het probleem. Ik had het nog wel netjes afgesloten.
Maar bedank voor je laatste reactie.

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4165
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: Systeemtijd wil in phpBB 3.2.4.niet wijzigen

Bericht door El torro » 24 nov 2018, 13:44

(neem aan dat je bedoeld beheerderspaneel)
Ik bedoel het gebruikerspaneel waar je in komt als je rechtsboven op je naam klikt.

Je hebt de algemene forum tijd en taal die "gasten" zien.
Daarnaast kun je als lid ook aanpassingen doen als je in een andere tijdzone woont, ook de taal kun je daar aanpassen.
Precies zoals hier op het forum
Klik op de link ==> ucp.php?i=165

Wat heeft je beroep er mee te maken?

rolie
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 nov 2018, 19:42

Re: Systeemtijd wil in phpBB 3.2.4.niet wijzigen

Bericht door rolie » 24 nov 2018, 20:39

Zo als iemand zich op mijn forum registreert en gaat inloggen en klik daarna op zijn naam, en kiest Gebruikerspaneel dan krijgt hij zijn "Gebruikerspaneel" dan kan ieder die op mijn forum is ingelogd mijn systeemtijd van het phpBB forum wijzigen. Als dat zo is dan is dat alleenrecht niet meer aan de Administrator van het forum in beheer. Ik heb het niet uitgeprobeerd maar als het zo is dan zou dat door de softwareontwikkelaars gewijzigd moeten worden. De administrators of beheerder van het forum en moderators die de machtigingen hebben over het forum die kunnen dat alleen op het "Beheerderspaneel" wijzigen. Het Beheerderspaneel is het hoofdpaneel om settings te wijzigen zoals websitenaam,websitebeschrijving, datumformaat enz. enz.

Gebruikersavatar
Paul
Beheerder
Beheerder
Berichten: 20297
Lid geworden op: 23 okt 2003, 11:38
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Systeemtijd wil in phpBB 3.2.4.niet wijzigen

Bericht door Paul » 24 nov 2018, 21:07

De waarde in het beheerderspaneel is de standaard instelling die gebruikers krijgen wanneer ze registeren.
Iedere gebruiker kan deze instelling voor hun account (En dus niet voor iedereen, of voor gasten) instellen zodat ze kloppen met de waarde welke klopt bij bijvoorbeeld hun lokale tijd.

Een goed voorbeeld is bijvoorbeeld www.phpbb.com . De standaard tijdzone staat daar ingesteld op UTC. Dit klopt natuurlijk maar voor een klein aantal gebruikers. Iedere gebruiker kan dus zelf in zijn gebruikerspaneel de correcte tijdzone instellen.

Uiteraard kunnen alleen de gebruikers welke permissie hebben om het beheerderspaneel te komen instellingen in het beheerderspaneel wijzingen.

rolie
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 nov 2018, 19:42

Re: Systeemtijd wil in phpBB 3.2.4.niet wijzigen

Bericht door rolie » 24 nov 2018, 21:27

Paul als we spreker over gebruikers en gast in uw beantwoording dan krijgen we een beetje verwarring met beheerderspaneel en gebruikerspaneel. Diegene die de software heeft gedownload van phpBB en geupload naar zijn domein en daar geïnstalleerd is over de software de beheerder en gebruiken het beheerderspaneel en de leden die zich aanmelden op het forum, de gebruiker dus, die kunnen van het gebruikerspaneel gebruikmaken. Maar ik begrijp je omdat ik met de software steeds meer kennis van krijgt van je bedoeld. Andere mensen die daar net mee beginnen de phpBB te installeren voor z'n forum komen we mee in de war. Ik ben er een paar dagen mee aan de gang. Maar zo ik het van jou begrijpt is dat de leden die een topic plaatst op het forum zijn lokale tijd van b.v. Engeland of Nieuw Zeeland kunnen wijzigen.

Plaats reactie