Direct naar ongelezen post springen

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit?
Probeer phpBB3.2! Problemen lossen we samen met je op.
Cédric
Berichten: 118
Lid geworden op: 25 aug 2016, 20:35
Locatie: Tienen (Oplinter), België

Re: Direct naar ongelezen post springen

Bericht door Cédric » 01 sep 2018, 19:59

Hartenheer schreef:
01 sep 2018, 19:24
De vervanging die hier plaatst is volgens mij ook inderdaad hetzelfde als de originele tekst.
Volgens mij ook hoor...
Groeten, Cédric.

Cédric
Berichten: 118
Lid geworden op: 25 aug 2016, 20:35
Locatie: Tienen (Oplinter), België

Re: Direct naar ongelezen post springen

Bericht door Cédric » 01 sep 2018, 20:01

Solidjeuh schreef:
01 sep 2018, 19:44
Dus:

Code: Selecteer alles

<!-- IF topicrow.S_UNREAD_TOPIC and not S_IS_BOT --><a href="{topicrow.U_NEWEST_POST}" class="row-item-link"></a><!-- ENDIF -->
Is volgens jullie hetzelfde als:

Code: Selecteer alles

<!-- IF topicrow.S_UNREAD_TOPIC and not S_IS_BOT --><a href="{topicrow.U_NEWEST_POST}" class="row-item-link"></a> <!-- ENDIF --><a href="<!-- IF topicrow.S_UNREAD_TOPIC and not S_IS_BOT -->{topicrow.U_NEWEST_POST}<!-- ELSE -->{topicrow.U_VIEW_TOPIC}<!-- ENDIF -->" class="topictitle">{topicrow.TOPIC_TITLE}</a>
Dan heb ik een brilletje nodig ... :geek:
Solidjeuh schreef:
01 sep 2018, 16:04
Cédric schreef:
01 sep 2018, 15:35
Solidjeuh schreef:
01 sep 2018, 14:48
Probeer:

Code: Selecteer alles

<!-- IF topicrow.S_UNREAD_TOPIC and not S_IS_BOT --><a href="{topicrow.U_NEWEST_POST}" class="row-item-link"></a> <!-- ENDIF --><a href="<!-- IF topicrow.S_UNREAD_TOPIC and not S_IS_BOT -->{topicrow.U_NEWEST_POST}<!-- ELSE -->{topicrow.U_VIEW_TOPIC}<!-- ENDIF -->" class="topictitle">{topicrow.TOPIC_TITLE}</a>
NIET GETEST!
En waar moet ik dit bijplaatsen? Of vervangen?
vieuwforum_body.html

Deze zoeken en vervangen

Code: Selecteer alles

<!-- IF topicrow.S_UNREAD_TOPIC and not S_IS_BOT --><a href="{topicrow.U_NEWEST_POST}" class="row-item-link"></a><!-- ENDIF -->
Oh nee nu snap ik wat je bedoelde... ik heb (bij de laatste quote hierboven) gezocht en vervangen, maar ik had niet naar die andere code gekeken... stom van me...

EDIT: ik heb het zonet uitgetest, maar het werkt helaas niet...
Groeten, Cédric.

Gebruikersavatar
Hartenheer
Berichten: 669
Lid geworden op: 16 jan 2015, 11:49
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

Re: Direct naar ongelezen post springen

Bericht door Hartenheer » 02 sep 2018, 06:24

Cédric schreef:
01 sep 2018, 20:01
Solidjeuh schreef:
01 sep 2018, 19:44
Dus:

Code: Selecteer alles

<!-- IF topicrow.S_UNREAD_TOPIC and not S_IS_BOT --><a href="{topicrow.U_NEWEST_POST}" class="row-item-link"></a><!-- ENDIF -->
Is volgens jullie hetzelfde als:

Code: Selecteer alles

<!-- IF topicrow.S_UNREAD_TOPIC and not S_IS_BOT --><a href="{topicrow.U_NEWEST_POST}" class="row-item-link"></a> <!-- ENDIF --><a href="<!-- IF topicrow.S_UNREAD_TOPIC and not S_IS_BOT -->{topicrow.U_NEWEST_POST}<!-- ELSE -->{topicrow.U_VIEW_TOPIC}<!-- ENDIF -->" class="topictitle">{topicrow.TOPIC_TITLE}</a>
Dan heb ik een brilletje nodig ... :geek:
Solidjeuh schreef:
01 sep 2018, 16:04
Cédric schreef:
01 sep 2018, 15:35


En waar moet ik dit bijplaatsen? Of vervangen?
vieuwforum_body.html

Deze zoeken en vervangen

Code: Selecteer alles

<!-- IF topicrow.S_UNREAD_TOPIC and not S_IS_BOT --><a href="{topicrow.U_NEWEST_POST}" class="row-item-link"></a><!-- ENDIF -->
Oh nee nu snap ik wat je bedoelde... ik heb (bij de laatste quote hierboven) gezocht en vervangen, maar ik had niet naar die andere code gekeken... stom van me...

EDIT: ik heb het zonet uitgetest, maar het werkt helaas niet...
Sorry @Solidjeuh :oops: :oops: :oops: Ik had dezelfde fout gemaakt.

Na het plaatsen kreeg ik dit te zien Afbeelding

Helaas werkte het verder niet
Groeten,
Willem
Afbeelding

Cédric
Berichten: 118
Lid geworden op: 25 aug 2016, 20:35
Locatie: Tienen (Oplinter), België

Re: Direct naar ongelezen post springen

Bericht door Cédric » 02 sep 2018, 11:24

Bij jou komt er blijkbaar nog iets anders dan bij mij ... bij mij bleef gewoon alles hetzelfde zoals het was na het veranderen van de code.

Zou dat misschien door de verschillende stijlen komen?
Groeten, Cédric.

Gebruikersavatar
Hartenheer
Berichten: 669
Lid geworden op: 16 jan 2015, 11:49
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

Re: Direct naar ongelezen post springen

Bericht door Hartenheer » 02 sep 2018, 12:44

Cédric schreef:
02 sep 2018, 11:24
Bij jou komt er blijkbaar nog iets anders dan bij mij ... bij mij bleef gewoon alles hetzelfde zoals het was na het veranderen van de code.

Zou dat misschien door de verschillende stijlen komen?
Geen idee, zag alleen dat it gebeurde en de berichten gewoon bleven staan.
Groeten,
Willem
Afbeelding

Cédric
Berichten: 118
Lid geworden op: 25 aug 2016, 20:35
Locatie: Tienen (Oplinter), België

Re: Direct naar ongelezen post springen

Bericht door Cédric » 02 sep 2018, 13:44

Hopelijk heeft Jim nog wel een oplossing binnenkort.
Groeten, Cédric.

Gebruikersavatar
Ger
Berichten: 4864
Lid geworden op: 03 jan 2006, 22:23
Locatie: 192.68.1.100
Contacteer:

Re: Direct naar ongelezen post springen

Bericht door Ger » 03 sep 2018, 09:13

OPEN ./styles/prosilver/template/viewforum_body.html

ZOEK

Code: Selecteer alles

<!-- IF topicrow.U_VIEW_TOPIC --><a href="{topicrow.U_VIEW_TOPIC}" class="topictitle">{topicrow.TOPIC_TITLE}</a><!-- ELSE -->{topicrow.TOPIC_TITLE}<!-- ENDIF -->
VERVANG DOOR

Code: Selecteer alles

<!-- IF topicrow.S_UNREAD_TOPIC and not S_IS_BOT -->
    <a href="{topicrow.U_NEWEST_POST}" class="topictitle">{topicrow.TOPIC_TITLE}</a>
<!-- ELSE IF topicrow.U_VIEW_TOPIC -->
    <a href="{topicrow.U_VIEW_TOPIC}" class="topictitle">{topicrow.TOPIC_TITLE}</a>
<!-- ELSE -->
    {topicrow.TOPIC_TITLE}
<!-- ENDIF -->
Sla op en leeg de cache.

Gebruikersavatar
Hartenheer
Berichten: 669
Lid geworden op: 16 jan 2015, 11:49
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

Re: Direct naar ongelezen post springen

Bericht door Hartenheer » 03 sep 2018, 09:30

Moest even testen, maar volgens mij werkt het prima.

Bedankt Ger

Misschien een goed idee om dit standaard te maken.
Probleem van PHPbb is, er kan een hoop. Maar je moet wel weten hoe. de consument weet totaal niets van de fora
Daarom zijn dit stoort dingen zo belangrijk om het automatisch te laten werken.
Groeten,
Willem
Afbeelding

Gebruikersavatar
nl1sms
Berichten: 818
Lid geworden op: 12 mei 2005, 16:11
Locatie: Zaanstad

Re: Direct naar ongelezen post springen

Bericht door nl1sms » 03 sep 2018, 10:12

Een extensie voor dit zou inderdaad heel handig zijn. Ik baal ook dat ik zelf niet kan programmeren. Zou zo ideaal zijn!

Gebruikersavatar
Hartenheer
Berichten: 669
Lid geworden op: 16 jan 2015, 11:49
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

Re: Direct naar ongelezen post springen

Bericht door Hartenheer » 03 sep 2018, 10:16

nl1sms schreef:
03 sep 2018, 10:12
Een extensie voor dit zou inderdaad heel handig zijn. Ik baal ook dat ik zelf niet kan programmeren. Zou zo ideaal zijn!
Dat is wel met meer mogelijkheden.
Als je het voorstelt op .com wordt je neer geknuppeld.

Je krijgt alleen het antwoord, het is toch mogelijk. Alleen deze knop aanklikken.

Zo kan je een gebruikersaanwijzing maken van vele pagina's. En men wordt toch al niet snel lid van een forum, op FB :evil: gaat alles vanzelf.
Groeten,
Willem
Afbeelding

Gebruikersavatar
Ger
Berichten: 4864
Lid geworden op: 03 jan 2006, 22:23
Locatie: 192.68.1.100
Contacteer:

Re: Direct naar ongelezen post springen

Bericht door Ger » 03 sep 2018, 11:08

Op .com gelden andere regels dan hier, laten we alsjeblieft niet discussiëren daarover. Bedenk ook dat (in het geval van Hartenheer) jouw engels niet perfect is en de communicatie ook daarom stroef verloopt.

En v.w.b. het standaard maken hiervan: het zijn nu eenmaal 2 verschillende functies; een topic openen vanaf het begin of vanaf het eerste ongelezen bericht. Met de wijziging wordt die eerste functie onbereikbaar in bepaalde gevallen. Helemaal prima voor wie daarvoor kiest, maar zoiets zou ik ook niet als standaard in de software implementeren. Ik wil het bijvoorbeeld ook niet op mijn eigen forums zo hebben.

Dat gezegd hebbende; laten we dit topic weer even focussen op de eigenlijke vraag en de voorgestelde oplossing. Heb je daar specifieke vragen over of lukt het niet; laat het even weten. Voor al het andere graag een eigen topic openen in het daarvoor geschikte forum.

Gebruikersavatar
Hartenheer
Berichten: 669
Lid geworden op: 16 jan 2015, 11:49
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

Re: Direct naar ongelezen post springen

Bericht door Hartenheer » 03 sep 2018, 11:44

Je hebt gelijk Ger,
Daarom zijn we ook zo blij met je {En Jim}
Groeten,
Willem
Afbeelding

Jim
Berichten: 3900
Lid geworden op: 21 feb 2007, 14:53
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Direct naar ongelezen post springen

Bericht door Jim » 03 sep 2018, 16:34

Ger schreef:
03 sep 2018, 11:08
Op .com gelden andere regels dan hier, laten we alsjeblieft niet discussiëren daarover. Bedenk ook dat (in het geval van Hartenheer) jouw engels niet perfect is en de communicatie ook daarom stroef verloopt.
Nog even hierover, ik ben verantwoordelijk voor de moderatie op phpBB.com. Voel je altijd vrij mij een PB te sturen (dat geldt zowel hier als op .com zelf) als je het ergens niet mee eens bent of vind dat je op een verkeerde manier behandeld wordt. Met Hartenheer hebben we al meerdere zaken zo uitgesproken. We zullen het niet altijd eens zijn, maar je kan altijd een eerlijke reactie en discussie van mij verwachten.

Cédric schreef:
02 sep 2018, 13:44
Hopelijk heeft Jim nog wel een oplossing binnenkort.
Ik had dit bericht niet op tijd gezien, gelukkig was Ger er wel voor de snelle oplossing. Top! :)
Jim Mossing Holsteyn - Beheerder
Documentatie | Algemene voorwaarden | Wiki

Heb je suggesties over het verbeteren van phpBB.nl of andere site-gerelateerde vragen? Stuur me een PB!

Gebruikersavatar
Hartenheer
Berichten: 669
Lid geworden op: 16 jan 2015, 11:49
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

Re: Direct naar ongelezen post springen

Bericht door Hartenheer » 03 sep 2018, 16:39

Jim schreef:
03 sep 2018, 16:34
Ger schreef:
03 sep 2018, 11:08
Op .com gelden andere regels dan hier, laten we alsjeblieft niet discussiëren daarover. Bedenk ook dat (in het geval van Hartenheer) jouw engels niet perfect is en de communicatie ook daarom stroef verloopt.
Nog even hierover, ik ben verantwoordelijk voor de moderatie op phpBB.com. Voel je altijd vrij mij een PB te sturen (dat geldt zowel hier als op .com zelf) als je het ergens niet mee eens bent of vind dat je op een verkeerde manier behandeld wordt. Met Hartenheer hebben we al meerdere zaken zo uitgesproken. We zullen het niet altijd eens zijn, maar je kan altijd een eerlijke reactie en discussie van mij verwachten.

Cédric schreef:
02 sep 2018, 13:44
Hopelijk heeft Jim nog wel een oplossing binnenkort.
Ik had dit bericht niet op tijd gezien, gelukkig was Ger er wel voor de snelle oplossing. Top! :)
Wil geen discussie verder voeren, maar vind het zeer onbeschoft dat met een slot op je topic zet zonder het te melden.
Zoals Ger al schrijft, ik heb vele talenten alleen taal hoort daar niet bij :oops: .
Ik doe mijn best en wordt er zo gereageerd.

Ze mijn vraag vaak op .com omdat daar wel gereageerd wordt op vragen die hier niet beantwoord worden.
Het leuke is, meestal wordt het door leden van .nl gereageerd.

Maar laten we hier nu verder geen {openbare} discussie over gaan houden.
Nu heeft Ger ons uitmuntend geholpen.

Vroeger was David hier heel actief en reageerde regelmatig, maar die is er waarschijnlijk mee gestopt.
Groeten,
Willem
Afbeelding

Plaats reactie