Is dit forum nog up te daten?

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit?
Probeer phpBB3.2! Problemen lossen we samen met je op.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
zoef
Berichten: 207
Lid geworden op: 10 jan 2013, 17:30

Is dit forum nog up te daten?

Bericht door zoef » 07 jul 2018, 14:28

  • Wat is het probleem?
    Wanneer ontstond het probleem?
    Adres van je forum: http://www.carnivora.nl/forum/index.php
    Extensies op je forum:
    Huidige stijl:
    phpBB versie:
    Waar is je forum gehost:
    Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?
Hallo,
ik heb een vraag over het updaten van een phpbbforum, versie 3.0.12
Is dit forum nog up-te-daten naar de meest huidige versie?
En zo ja, kan dit dan met de automatische updater?, of moet dit op een andere manier?
Ik hoop genoeg te hebben gezegd om mijn vraag te kunnen beantwoorden.

Vr. groet,
Folkert
Het is niet eenvoudig om het geluk in jezelf te vinden, maar ergens anders vind je het zeker niet

Jim
Berichten: 3900
Lid geworden op: 21 feb 2007, 14:53
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Is dit forum nog up te daten?

Bericht door Jim » 07 jul 2018, 14:33

Het is zeker wel mogelijk, maar zal je wel wat moeite kosten. De meest recente versie is 3.2.2, twee major versies verder dan de versie die jij hebt. Wat dit betekent is dat je het forum zal moeten upgraden (t.o.v. updaten), en daarbij gaan je modificaties en stijlen verloren.

Als ik goed gekeken hebt zal het ongeveer overeen komen met deze instructies: viewtopic.php?f=100&t=60897

Ik weet dat dit er waarschijnlijk voor zal zorgen dat je er wat langer over doet om te kunnen upgraden, maar ik wil je wel echt aanraden om dit te doen. phpBB 3.0 wordt namelijk al vrij lange tijd niet meer onderhouden en dat kan voor grote beveiligingsproblemen zorgen.
Jim Mossing Holsteyn - Beheerder
Documentatie | Algemene voorwaarden | Wiki

Heb je suggesties over het verbeteren van phpBB.nl of andere site-gerelateerde vragen? Stuur me een PB!

Gebruikersavatar
zoef
Berichten: 207
Lid geworden op: 10 jan 2013, 17:30

Re: Is dit forum nog up te daten?

Bericht door zoef » 07 jul 2018, 20:18

Dank je wel Jim.
Ik zal jouw reactie doorsturen naar de betreffende beheerders van het Carnivora forum.
Wat hun beslissing ook gaat worden, ik kom er in ieder geval op terug om de afloop te melden.
Hartstikke bedankt voor je snelle reactie en een fijn weekend verder!!

Vr. groet,
Folkert
Het is niet eenvoudig om het geluk in jezelf te vinden, maar ergens anders vind je het zeker niet

Gebruikersavatar
zoef
Berichten: 207
Lid geworden op: 10 jan 2013, 17:30

Re: Is dit forum nog up te daten?

Bericht door zoef » 15 jul 2018, 21:47

Het heeft even geduurd, maar ik heb reactie van de beheerders van het Carnivora forum.
Zo te zien willen ze toch wel vernieuwen.
Omdat ik die taak wel op me wil nemen, maar daar geen beheerder ben, heb ik nog 2 vragen:

1 welke machtigingen heb ik nodig om Carnivora te kunnen upgraden/updaten

2 zijn modificaties en stijlen die bij een upgrade verloren gaan, ook weer opnieuw te installeren?

Al vast heel erg bedankt voor een reactie.


Vr, groet,
Folkert
Het is niet eenvoudig om het geluk in jezelf te vinden, maar ergens anders vind je het zeker niet

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4165
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: Is dit forum nog up te daten?

Bericht door El torro » 16 jul 2018, 06:38

1) in theorie is ftp toegang voldoende maar om de STK te runnen heb je een oprichters account nodig.
STK moet je runnen als er (veel) mods zijn geinstalleerd.

2) Alleen als er vervangers van de oude mods en stijlen zijn kun je ze na de update opnieuw installeren.
Oude stijlen en mods werken niet meer.

3) ik adviseer je ten sterkste om eerst een update te testen met een copy van het forum!!!

Gebruikersavatar
zoef
Berichten: 207
Lid geworden op: 10 jan 2013, 17:30

Re: Is dit forum nog up te daten?

Bericht door zoef » 16 jul 2018, 10:15

Dank je wel El torro! :)

Ik zal je reactie weer doorgeven aan het beheer van het Carnivora forum.
Zelf heb ik nog wel een vraag, wat is de STK?, voor mij is dit een onbekend begrip.

Vr. groet,
Folkert
Het is niet eenvoudig om het geluk in jezelf te vinden, maar ergens anders vind je het zeker niet

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4165
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: Is dit forum nog up te daten?

Bericht door El torro » 16 jul 2018, 10:45

Dat is de Support ToolKit die je nodig hebt om de database van je 3.0.12 schoon te maken voor je aan de upgrade begint.
https://www.phpbb.com/support/stk/

Gebruikersavatar
zoef
Berichten: 207
Lid geworden op: 10 jan 2013, 17:30

Re: Is dit forum nog up te daten?

Bericht door zoef » 16 jul 2018, 12:18

Al weer bedankt!!

Mocht alles doorgaan, dan hoop ik dat jullie net zo veel geduld kunnen opbrengen als vroeger bij mijn eerste poging om een phpbb forum op te starten. Dat was toen bijna een ramp :D , omdat ik toen van toeten noch blazen wist.
Gelukkig is dat nu wel minder het geval, maar het is al weer jaren geleden dat ik me met updates bezig hield voor wat betreft het forum dat ik toen zelf had.
Ik ben wel weer wat dingen kwijt vrees ik. :)

Vr. groet,
Folkert
Het is niet eenvoudig om het geluk in jezelf te vinden, maar ergens anders vind je het zeker niet

Gebruikersavatar
zoef
Berichten: 207
Lid geworden op: 10 jan 2013, 17:30

Re: Is dit forum nog up te daten?

Bericht door zoef » 22 jul 2018, 11:15

Hier ben ik weer.
Ik wil degene (Jim en El torro) die op dit onderwerp heeft gereageerd nogmaals bedanken voor deze moeite.
Helaas gaat het upgraden en updaten niet door, het beheer van het Carnivora forum is niet genoeg gemotiveerd om dit proces te laten uitvoeren.
Hierbij stopt mijn rol. Jammer van de tijd die er in is gestoken, maar het is niet anders.

Vr. groet,
Folkert
Het is niet eenvoudig om het geluk in jezelf te vinden, maar ergens anders vind je het zeker niet

Gebruikersavatar
Ger
Berichten: 4864
Lid geworden op: 03 jan 2006, 22:23
Locatie: 192.68.1.100
Contacteer:

Re: Is dit forum nog up te daten?

Bericht door Ger » 22 jul 2018, 12:10

Ze kunnen nu wel de kop in het zand steken, maar vroeg of laat zullen ze toch overstag moeten. De server software (PHP) die nodig is om phpbb te draaien zal op een gegeven moment ook bijgewerkt worden maar versie 7 of hoger. Dan zal phpbb ook bijgewerkt moeten worden maar minimaal 3.2.0 om te kunnen blijven functioneren.

Gebruikersavatar
zoef
Berichten: 207
Lid geworden op: 10 jan 2013, 17:30

Re: Is dit forum nog up te daten?

Bericht door zoef » 22 jul 2018, 13:49

Tja,........
Ze moeten het zelf maar weten nu.
Het is niet eenvoudig om het geluk in jezelf te vinden, maar ergens anders vind je het zeker niet

Plaats reactie