Hoe verberg je instructies in reply en topic template die niet getoond mogen worden in het forum?

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit?
Probeer phpBB3.2! Problemen lossen we samen met je op.
Plaats reactie
BBgebruiker
Berichten: 276
Lid geworden op: 11 nov 2013, 10:05
Locatie: Midden Nederland
Contacteer:

Hoe verberg je instructies in reply en topic template die niet getoond mogen worden in het forum?

Bericht door BBgebruiker » 07 jul 2018, 09:44

  1. Wat is het probleem? Ik maak gebruik van templates om topics te uniformeren, maar de instructies wil ik niet weergeven in het forum.
  2. Wanneer ontstond het probleem? Bij het in gebruik nemen van de template zie ik ook de instructies voor de topic poster, bijvoorbeeld de instructie voor de topic poster waar ik graag wil dat ingetypte gegevens worden geplaatst.
  3. Adres van je forum: http://mkservices.nl
  4. Extensies op je forum: Topic template en topic preview
  5. Huidige stijl: Green split
  6. phpBB versie: 3.2.2
  7. Waar is je forum gehost: Mijn domein
  8. Heb je onlangs iets veranderd aan je forum? Testen met teksten en instructies in de template
Laatst gewijzigd door BBgebruiker op 11 jul 2018, 15:40, 2 keer totaal gewijzigd.
Met vriendelijke groet,
Mario.

Aanname is vaak de oorzaak van ellende

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4165
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: Hoe verberg je instructies in reply en topic template die niet getoond mogen worden in het forum?

Bericht door El torro » 07 jul 2018, 10:09

Misschien een voorbeeld plaatsen, want zo begrijp ik er niets van.

BBgebruiker
Berichten: 276
Lid geworden op: 11 nov 2013, 10:05
Locatie: Midden Nederland
Contacteer:

Re: Hoe verberg je instructies in reply en topic template die niet getoond mogen worden in het forum?

Bericht door BBgebruiker » 07 jul 2018, 10:36

El torro schreef:
07 jul 2018, 10:09
Misschien een voorbeeld plaatsen, want zo begrijp ik er niets van.
In dit forum wordt ook gebruik gemaakt van een template, waarbij van elke topic poster gevraagd wordt om allerlei gegevens in te voeren.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Typ de gevraagde gegevens uitsluitend achter de voorgedrukte tekst, of typ 'n.v.t' bij niet van toepassing. <----- deze instructie wil ik niet terugzien in het forum.
  1. Typ het besturing systeem, bijvoorbeeld (Windows)editie of (Linux)distro =>
  2. Typ een korte beschrijving van het probleem =>
Met vriendelijke groet,
Mario.

Aanname is vaak de oorzaak van ellende

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4165
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: Hoe verberg je instructies in reply en topic template die niet getoond mogen worden in het forum?

Bericht door El torro » 07 jul 2018, 11:15

Sorry ik snap er niets van, je plaatst tekst die je wilt zien in de template en anders laat je het weg.

BBgebruiker
Berichten: 276
Lid geworden op: 11 nov 2013, 10:05
Locatie: Midden Nederland
Contacteer:

Re: Hoe verberg je instructies in reply en topic template die niet getoond mogen worden in het forum?

Bericht door BBgebruiker » 07 jul 2018, 11:36

El torro schreef:
07 jul 2018, 11:15
Sorry ik snap er niets van, je plaatst tekst die je wilt zien in de template en anders laat je het weg.
Alle tekst binnen de lijst is vetgedrukt en moet ook weergegeven worden, maar de antwoorden moeten niet vetgedrukt zijn.
Om dat resultaat te bereiken staat boven de lijst de instructie:

[hide] 'Typ de gevraagde gegevens achter de voorgedrukte tekst, of typ 'n.v.t' indien niet van toepassing.' [/hide]

Die instructie regel moet verborgen worden in het forum, maar 'hide' of 'hidden' lijkt hier niet te werken.
Met vriendelijke groet,
Mario.

Aanname is vaak de oorzaak van ellende

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4165
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: Hoe verberg je instructies in reply en topic template die niet getoond mogen worden in het forum?

Bericht door El torro » 07 jul 2018, 12:02

Ok, nu snap ik de bedoeling, heb je wel een "hide" BBcode?

BBgebruiker
Berichten: 276
Lid geworden op: 11 nov 2013, 10:05
Locatie: Midden Nederland
Contacteer:

Re: Hoe verberg je instructies in reply en topic template die niet getoond mogen worden in het forum?

Bericht door BBgebruiker » 07 jul 2018, 12:11

El torro schreef:
07 jul 2018, 12:02
Ok, nu snap ik de bedoeling, heb je wel een "hide" BBcode?
Wat bedoel je daarmee?
In de topics voorbeeld instellingen kan je e.e.a in of uitschakelen, standaard staat er niets opgesomd dat is uitgeschakeld (gescheiden door een pipe '|'.)
Gewoonlijk zet je die code toch tussen brackets?
Of moet er binnen het forum nog e.e.a worden aangepast?
Met vriendelijke groet,
Mario.

Aanname is vaak de oorzaak van ellende

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4165
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: Hoe verberg je instructies in reply en topic template die niet getoond mogen worden in het forum?

Bericht door El torro » 07 jul 2018, 12:55

"Als" het zou werken met "hide" moet je minimaal een BBcode aanmaken met hide, zie beheer => berichten BBcode
Of de extensie advantage bbcode gebruiken.

Alleen html zal volgens mij niet werken

BBgebruiker
Berichten: 276
Lid geworden op: 11 nov 2013, 10:05
Locatie: Midden Nederland
Contacteer:

Re: Hoe verberg je instructies in reply en topic template die niet getoond mogen worden in het forum?

Bericht door BBgebruiker » 07 jul 2018, 14:04

El torro schreef:
07 jul 2018, 12:55
"Als" het zou werken met "hide" moet je minimaal een BBcode aanmaken met hide, zie beheer => berichten BBcode
Of de extensie advantage bbcode gebruiken.

Alleen html zal volgens mij niet werken
Bedoel je 'dit'?
Met vriendelijke groet,
Mario.

Aanname is vaak de oorzaak van ellende

BBgebruiker
Berichten: 276
Lid geworden op: 11 nov 2013, 10:05
Locatie: Midden Nederland
Contacteer:

Re: Hoe verberg je instructies in reply en topic template die niet getoond mogen worden in het forum?

Bericht door BBgebruiker » 07 jul 2018, 20:55

De extensie 'advanced bb code box3 vse' heb ik gedownload, uitgepakt en geupload naar de 'ext' map en daarna ingeschakeld.
Vervolgens zie in acp, onder de tab 'berichten' de verschillende codes, waaronder 'hidden'.
Achtereenvolgend zie ik 'bbcode gebruik' en 'html vervanging' staan.
Mijn vraag hier:
Hoe en waar gebruik ik dit, m.a.w wat is de volgorde om dit in te zetten zodat het ook werkt?
Met vriendelijke groet,
Mario.

Aanname is vaak de oorzaak van ellende

Gebruikersavatar
Froddelaar
Berichten: 272
Lid geworden op: 29 mar 2016, 15:09
Locatie: Aalst, Belgie
Contacteer:

Re: Hoe verberg je instructies in reply en topic template die niet getoond mogen worden in het forum?

Bericht door Froddelaar » 07 jul 2018, 22:04

[hidden]Hier je tekst[/hidden]
Dat slotje in Advanced BBCode.

Afbeelding
Wij promoten UW muziek in ons forum & delen alles via Sociale media!
Muziek wordt ook toegevoegd in de playlist van
textradio.be!
Mail uw single + hoesje + info naar: info@muziekpromo.net of Solidjeuh@textradio.be
Onze Website: https://www.muziekpromo.net

BBgebruiker
Berichten: 276
Lid geworden op: 11 nov 2013, 10:05
Locatie: Midden Nederland
Contacteer:

Re: Hoe verberg je instructies in reply en topic template die niet getoond mogen worden in het forum?

Bericht door BBgebruiker » 08 jul 2018, 13:29

Froddelaar schreef:
07 jul 2018, 22:04
[hidden]Hier je tekst[/hidden]
Dat slotje in Advanced BBCode.

Afbeelding
Wat er nu gebeurt bij het tonen van de template met de te verbergen tekst er boven in de 'voorbeeld weergave' is dat er een groene balk verschijnt:
Bovenin de groene balk staat:
Verborgen inhoud (alleen voor leden)
Er onder (ook in de groene balk) staat de tekst die verborgen moet worden/zijn.

Maar die verborgen tekst moet voor iedereen verborgen zijn. Waar kan ik die instellingen voor 'leden' veranderen?
Met vriendelijke groet,
Mario.

Aanname is vaak de oorzaak van ellende

Gebruikersavatar
Froddelaar
Berichten: 272
Lid geworden op: 29 mar 2016, 15:09
Locatie: Aalst, Belgie
Contacteer:

Re: Hoe verberg je instructies in reply en topic template die niet getoond mogen worden in het forum?

Bericht door Froddelaar » 08 jul 2018, 15:48

Die is voor iedereen verborgen, behalve voor de topic eigenaar, beheerders & moderators.
Wij promoten UW muziek in ons forum & delen alles via Sociale media!
Muziek wordt ook toegevoegd in de playlist van
textradio.be!
Mail uw single + hoesje + info naar: info@muziekpromo.net of Solidjeuh@textradio.be
Onze Website: https://www.muziekpromo.net

BBgebruiker
Berichten: 276
Lid geworden op: 11 nov 2013, 10:05
Locatie: Midden Nederland
Contacteer:

Re: Hoe verberg je instructies in reply en topic template die niet getoond mogen worden in het forum?

Bericht door BBgebruiker » 09 jul 2018, 16:25

Froddelaar schreef:
08 jul 2018, 15:48
Die is voor iedereen verborgen, behalve voor de topic eigenaar, beheerders & moderators.
Dank voor je reactie Froddelaar,
Na het instellen van de extensie zijn er 2 vreemde gebeurtenissen:
1:
Als ik als iemand anders inlog (zonder admin rechten), zie ik exact hetzelfde.
Maar gasten (die niet ingelogd zijn) zien de topic ook, alleen zit er dan een rode balk bovenin met daarin de tekst dat je ingelogd moet zijn om de verborgen inhoud te kunnen weergeven.

Verborgen onderdelen moeten alleen voor de (topic) eigenaar, mods en admins zichtbaar zijn, nu ziet (bijna) iedereen het, zo lijkt het.

2:
Een gewone (geregistreerde) gebruiker mag de bbcode [hidden] in een topic met voorgedrukte tekst niet gebruiken, De gebruiker moet deze code eerst verwijderen, alvorens de topic gepost kan worden.
Terwijl geregistreerde gebruikers toch standaard als groep staat ingeschakeld voor het gebruik van de bbcode.
Als ik later deze post als beheerder open en aanpas door de te verbergen teks tussen 'hidden' bbcode te plaatsen, dan lukt het posten wel gewoon.
Ook dan verschijnt weer gewoon die groene balk met de platte tekst zonder HTML opmaak, die met 'hidden' bbcode verborgen zou moeten zijn voor gasten en alle forum gebruikers, behalve de topic eigenaar, admin en mods.

Voor mij lijkt het op een rechten probleem, maar hoe los ik dat op?
Waar stel ik de rechten zo in dat alleen de (topic) eigenaar, mods en admins de verborgen content kunnen zien?
Met vriendelijke groet,
Mario.

Aanname is vaak de oorzaak van ellende

Plaats reactie