Meertalig maken van het forum

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit?
Probeer phpBB3.2! Problemen lossen we samen met je op.
Plaats reactie
Progresso
Berichten: 164
Lid geworden op: 11 jun 2017, 20:55

Meertalig maken van het forum

Bericht door Progresso » 17 jun 2018, 01:58

  • Wat is het probleem?Hoe maak ik het forum meertalig?
    Wanneer ontstond het probleem?Nog niet
    Adres van je forum: http://brazilieforum.nl
    Extensies op je forum:
    Huidige stijl:
    phpBB versie:
    Waar is je forum gehost:
    Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?
Het idee uit de community kwam om het huidige forum wat volledig is gericht op de Nederlandstalige gemeenschap in Brazilië uit te breiden naar andere Gringoes, om te beginnen met de Engelstalige gemeenschap. Natuurlijk snappen die geen bal van het Nederlands, dus dat betkent een meertalig forum.

Ik heb even phpbb.com en .nl doorgestruind. Ik zag dat er vroeger wat MOD-s voor waren. Verder kwam ik deze post tegen, maar dat was voor 3.0.

Wat is de juiste manier om het forum meertalig te maken?

Progresso
Berichten: 164
Lid geworden op: 11 jun 2017, 20:55

Re: Meertalig maken van het forum

Bericht door Progresso » 17 jun 2018, 03:07

En verder heb ik deze nog gevonden in de knowledge base:

Knowledge Base - How to Install a Language Pack

Dit is recent (2017) geupdate. Is dit alles, of moet ik met andere zaken rekening houden?

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4165
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: Meertalig maken van het forum

Bericht door El torro » 17 jun 2018, 08:10

Engels is normaal standaard geïnstalleerd en daar moet je zelfs niets voor doen. of je moet het verwijdert hebben?

Maar ik denk dat jij een manier zoekt om de berichten te vertalen?
Dan moet je zoiets installeren:
https://phpbb.hifikabin.me.uk/viewtopic.php?t=80

Progresso
Berichten: 164
Lid geworden op: 11 jun 2017, 20:55

Re: Meertalig maken van het forum

Bericht door Progresso » 17 jun 2018, 14:17

Nee, alhoewel die extensie wel heel handig is. Volgens mij heb ik de Nederlandse versie geïnstalleerd, tenminste ik zie alle menu-opties in het Nederlands. Onderaan de website staat ook "Nederlandse vertaling door phphbb.nl".

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4165
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: Meertalig maken van het forum

Bericht door El torro » 17 jun 2018, 16:08

Vreemd dat het Engels verdwenen is maar het is inderdaad alleen een kwestie van de knowledge base volgen.

Gebruikersavatar
Ger
Berichten: 4864
Lid geworden op: 03 jan 2006, 22:23
Locatie: 192.68.1.100
Contacteer:

Re: Meertalig maken van het forum

Bericht door Ger » 18 jun 2018, 08:50

Die handleiding die je hebt gevonden zal prima werken; dat is de juiste manier om een taalpakket toe te voegen.

Je moet dan wel een paar fundamentele keuzes maken, namelijk: welke taal laat je standaard aan gasten zien? En wat wordt de voertaal voor berichten? Wil je engels en nederlands door elkaar? Gaat dat misschien ten koste van de nederlanders die slecht engels kunnen? Of ga je een aparte categorie van forums aanmaken waar de voertaal engels wordt? Etc.

Het taalpakket installeren is waarschijnlijk de kleinste moeite in dit proces. ;)

Progresso
Berichten: 164
Lid geworden op: 11 jun 2017, 20:55

Re: Meertalig maken van het forum

Bericht door Progresso » 18 jun 2018, 12:35

Ger schreef:
18 jun 2018, 08:50
Die handleiding die je hebt gevonden zal prima werken; dat is de juiste manier om een taalpakket toe te voegen.

Je moet dan wel een paar fundamentele keuzes maken, namelijk: welke taal laat je standaard aan gasten zien? En wat wordt de voertaal voor berichten? Wil je engels en nederlands door elkaar? Gaat dat misschien ten koste van de nederlanders die slecht engels kunnen? Of ga je een aparte categorie van forums aanmaken waar de voertaal engels wordt? Etc.

Het taalpakket installeren is waarschijnlijk de kleinste moeite in dit proces. ;)
De voertaal gaat Engels worden, maar ik begrijp dat met het installeren van meerdere taalpakketen de gebruikers in hun gebruikerspaneel kunnen kiezen voor Nederlands (of welke andere dan ook die geinstalleerd is).

Er komt dus een forum voor de Engelstaligen en het huidige forum voor de Nederlandstaligen blijft (wellicht dat ik het iets ga consolideren). Ook de menus zal ik wat aan gaan passen. Belangrijkste wordt om de "kennisbank" een veel prominentere plaats te geven, dus in het menu zelf. Ik heb die vraag al eens op het forum gesteld, daar ook antwoord op gekregen, maar omdat ik niet helemaal begreep hoe dat te doen heb ik dat even laten rusten.

De structuur wordt dus als volgt:

Brazilieforum.nl
-Engelstalige forum (categorie)
--subforum one
--subforum two
--etc

-Nederlandstalig forum (categorie)
--Huidige Brazilieforum (krijgt ander naampje)
--Hits uit Brazilië
--Brazilie Nieuws
--Fortalezacorner
--etc

Plaats reactie