Updatewijze en pages extensie

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit?
Probeer phpBB3.2! Problemen lossen we samen met je op.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
nl1sms
Berichten: 822
Lid geworden op: 12 mei 2005, 16:11
Locatie: Zaanstad

Updatewijze en pages extensie

Bericht door nl1sms » 09 jun 2018, 12:34

Als je update naar 3.2.2 volgens de methode hier op het forum beschreven dan moet je alle mappen van je server verwijderen behalve images files store ext en config.php

Nu gebruik ik pages van phpbb en die plaatst in de styles directory iconen die ik zelf heb aangepast. Als ik dus straks naar 3.2.3 moet updaten ben ik die dus kwijt ?!?! Erg handig is dit niet; moet de map styles ook echt verwijderd worden? De bedoeling van extensies is toch dat je zo min mogelijk zelf hoeft aan te passen in code? Ik merk dat ik dat helaas nog steeds moet doen met alle werk na een update tot gevolg.

NB: ik update tegenwoordig alleen nog maar via de complete installatie pakket en bovengenoemde wijze daar de automatische updater toch niet werkt. :(

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4177
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: Updatewijze en pages extensie

Bericht door El torro » 09 jun 2018, 14:54

De handleiding van de update begint met " maak een backup" je kan dus nooit iets kwijtraken.

Wat ik die is een eigen stijl maken waar dus alle veranderingen in staat, de map van je stijl zet je later gewoon terug, dan ben je zeker niets kwijt.

Verder heb ik gewoon de autoupdate methode gebruikt, die werkte bij mij prima. (denk wel de phpbb.com versie)

Gebruikersavatar
nl1sms
Berichten: 822
Lid geworden op: 12 mei 2005, 16:11
Locatie: Zaanstad

Re: Updatewijze en pages extensie

Bericht door nl1sms » 09 jun 2018, 15:37

Ik heb een backup... daar gaat het mij niet om. Het gaat er om dat extensies de boel makkelijker moeten maken maar dit dus helaas niet altijd zo is. Ik kan geen eigen style maken. Ik zou niet weten hoe dat moet. Ik wil dat een update vlekkeloos verloopt zonder dat ik zelf nog aanpassingen moet doen of code changes of ftp uploads.

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4177
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: Updatewijze en pages extensie

Bericht door El torro » 09 jun 2018, 16:08

Je neemt de huidige stijl en geeft die map een andere naam.
Daarna verander je ook de naam in de style.cfg bestand
Klaar

Gebruikersavatar
nl1sms
Berichten: 822
Lid geworden op: 12 mei 2005, 16:11
Locatie: Zaanstad

Re: Updatewijze en pages extensie

Bericht door nl1sms » 09 jun 2018, 19:09

Ja ok... maar dit is toch niet de bedoeling van het hebben van extensies? Nota bene een phpbb extensie.....
Ik wil niet klagend overkomen maar ik heb serieus een tekst bestand gemaakt met alle code changes die ik op mijn forum heb zodat ik ze allemaal handmatig weer kan toevoegen na een update.

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4177
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: Updatewijze en pages extensie

Bericht door El torro » 09 jun 2018, 19:42

Ik heb zo'n tekst bestand al 8 jaar :D

Plaats reactie