HTTPS error 500 na Enablen Cookie Secure

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit?
Probeer phpBB3.2! Problemen lossen we samen met je op.
Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4165
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: HTTPS error 500 na Enablen Cookie Secure

Bericht door El torro » 26 mar 2018, 16:50

Die cookie enable is niet eens nodig om het forum te laten draaien, maar alles moet wel naar https verwijzen.
Daartoe moet er een redirect in je htaccess file.

Progresso
Berichten: 164
Lid geworden op: 11 jun 2017, 20:55

Re: HTTPS error 500 na Enablen Cookie Secure

Bericht door Progresso » 26 mar 2018, 17:49

OK, dat begrijp ik wel, maar het probleem is nu meer dat iedere wijziging onder de moterkap van het forum leidt tot die error500. Ik ga vanavond weer eens kijken.

Progresso
Berichten: 164
Lid geworden op: 11 jun 2017, 20:55

Re: HTTPS error 500 na Enablen Cookie Secure

Bericht door Progresso » 26 mar 2018, 22:23

OK. Ik heb het forum even uit gezet. Weer even de Secure cookies aangezet en uiteraard treed de fout op. Waarschijnlijk omdat het forum in de ACP is uitgezet krijg ik nu wel een andere melding op de homepage:
Fatal error: Uncaught exception 'RuntimeException' with message 'Token {TEXT} is ambiguous or undefined' in /home/brazilieforum/public_html/vendor/s9e/text-formatter/src/Plugins/BBCodes/Configurator/BBCodeMonkey.php:84 Stack trace: #0 /home/brazilieforum/public_html/vendor/s9e/text-formatter/src/Configurator.php(1610): s9e\TextFormatter\Plugins\BBCodes\Configurator\BBCodeMonkey->s9e\TextFormatter\Plugins\BBCodes\Configurator\{closure}(Array, Object(DOMText)) #1 /home/brazilieforum/public_html/vendor/s9e/text-formatter/src/Configurator.php(2739): s9e\TextFormatter\Configurator\Helpers\TemplateHelper::replaceTokens('<a href="mailto...', '#\\{(?:[A-Z]+[A-...', Object(Closure)) #2 /home/brazilieforum/public_html/vendor/s9e/text-formatter/src/Plugins/BBCodes/Configurator/BBCodeMonkey.php(87): s9e\TextFormatter\Configurator\Items\Template->replaceTokens('#\\{(?:[A-Z]+[A-...', Object(Closure)) #3 /home/brazilieforum/public_html/vendor/s9e/text-formatter/src/Plugins/BBCodes/Configurator.php(84): s9e\TextFormatter\Plugins\BBCodes\ in /home/brazilieforum/public_html/vendor/s9e/text-formatter/src/Plugins/BBCodes/Configurator/BBCodeMonkey.php on line 84
Ik heb in cPanel de MySql databases gechecht. Daar was alles OK. Ik heb toch even de Database repair er over heen gehaald. Cache weer geflushed. Geen homepage meer.

Ik ga nu maar weer de backup terugzetten. Hopelijk kan iemand aan de hand van bovenstaande quote een aanwijzing geven waar het probleem zou kunnen liggen.

Progresso
Berichten: 164
Lid geworden op: 11 jun 2017, 20:55

Re: HTTPS error 500 na Enablen Cookie Secure

Bericht door Progresso » 26 mar 2018, 22:35

Het wordt er allemaal niet mooier op. De backup (via de ACP) terug gezet. Cache geleegd. Blijkt het forum (wel de homepage) dus niet meer te werken. Nog even de databases gechecked. Die zijn allemaal OK.

Ik ga nu de backup terugzetten van hedenochtend uit cPanel.

Progresso
Berichten: 164
Lid geworden op: 11 jun 2017, 20:55

Re: HTTPS error 500 na Enablen Cookie Secure

Bericht door Progresso » 27 mar 2018, 04:34

Ik loop nu bij het updaten van het forum (na herinstallatie) tegen deze fout op:

[phpBB Debug] "file_get_contents(../install/update/new/adm/style/acp_attachments.html): failed to open stream: No such file or directory" in file /home/brazilieforum/public_html/phpbb/install/module/update_filesystem/task/diff_files.php on line 182
[phpBB Debug] "Array to string conversion" in file /home/brazilieforum/public_html/phpbb/language/language.php on line 313

Ik ga nu even lekker slapen. Over een paar uurtjes kijk ik weer verder.

Gebruikersavatar
Theriddler
Berichten: 1103
Lid geworden op: 20 apr 2012, 07:47
Contacteer:

Re: HTTPS error 500 na Enablen Cookie Secure

Bericht door Theriddler » 27 mar 2018, 07:59

Als ik het zo bekijk zou ik het volledige pakket van phpBB 3.2.2 downloaden en uploaden naar de server waarbij je de oude bestanden en mappen verwijderd. Daarna naar de install map verwijzen en alleen de database updaten.

Lees de handleiding hiervoor aandachtig door voor je begint.

Hoe update ik mijn phpBB 3.1 forum naar phpBB 3.2?

Progresso
Berichten: 164
Lid geworden op: 11 jun 2017, 20:55

Re: HTTPS error 500 na Enablen Cookie Secure

Bericht door Progresso » 27 mar 2018, 11:40

Die conclusie had ik dus ook getrokken. Ik heb de boel opnieuw geinstalleerd. Het forum draait weer. ik heb toch het vermoeden dat die niet helemaal goed is geinstalleerd.

Plaats reactie