rare vraag over (c) en vertaling

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit?
Probeer phpBB3.2! Problemen lossen we samen met je op.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
nl1sms
Berichten: 818
Lid geworden op: 12 mei 2005, 16:11
Locatie: Zaanstad

rare vraag over (c) en vertaling

Bericht door nl1sms » 21 feb 2018, 13:58

  • Wat is het probleem?
    Wanneer ontstond het probleem?na update 3.2.2.
    Adres van je forum: http://zweten.eu
    Extensies op je forum:ja
    Huidige stijl:prosilver
    phpBB versie: 5.6
    Waar is je forum gehost:
    Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?
nee

Beetje rare vraag misschien maar sinds de update naar 3.2.2. staat er onderaan mijn forum:

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.

Terwijl er voorheen stond phpbb.nl & phpbbservice.nl

Op phpbb.nl alhier staat wel phpbbservice er bij maar bij mij dus niet. Heb ik iets niet goed gedaan met updaten of is dit gewoon goed?

Gebruikersavatar
Ger
Berichten: 4864
Lid geworden op: 03 jan 2006, 22:23
Locatie: 192.68.1.100
Contacteer:

Re: rare vraag over (c) en vertaling

Bericht door Ger » 22 feb 2018, 11:06

Voor phpBB 3.1 hebben we samen met phpBBservice de vertaling gemaakt. phpBB 3.2 is een doorontwikkeling van 3.1 en we zijn dus ook gewoon uitgegaan met de bestaande 3.1 vertaling voor 3.2.
Echter: die upgrade hebben we zelf gedaan, zonder medewerking van phpBBservice. Destijds lag phpBBservice praktisch op zijn gat, is zelfs enige tijd offline geweest. Iedereen die vanuit phpBBservice voor 3.1 heeft meegewerkt aan de vertaling is inmiddels ook niet meer actief op phpBBservice.

We hebben er daarom voor gekozen om de copyright vermelding in de bestanden aanwezig te laten, maar de vermelding in de footer wel aan te passen naar zoals jij die op jouw forum ziet. Sterk argument destijds was dat phpBBservice rond die periode net een maandje ofzo offline was geweest en men bezig was met de nieuwe beheerder weer alles op poten te zetten. We wisten toen niet of het zinvol zou zijn om mensen via die link daar uit te laten komen voor supportvragen e.d.

Waarom @Paul ervoor gekozen heeft om de vermelding naar phpBBservice hier in de footer wel aan te houden weet ik ook niet.

Mochten ze ten tijde van 3.3 weer mee willen doen aan de vertaling zijn ze natuurlijk welkom. Hoe meer zielen, hoe meer vreugd ;)

Gebruikersavatar
Paul
Beheerder
Beheerder
Berichten: 20297
Lid geworden op: 23 okt 2003, 11:38
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: rare vraag over (c) en vertaling

Bericht door Paul » 22 feb 2018, 20:34

Ger schreef:
22 feb 2018, 11:06
Waarom @Paul ervoor gekozen heeft om de vermelding naar phpBBservice hier in de footer wel aan te houden weet ik ook niet.
We lopen hier door wat omstandigheden nog een versie achter, waardoor de link er nog instaat :).

Gebruikersavatar
nl1sms
Berichten: 818
Lid geworden op: 12 mei 2005, 16:11
Locatie: Zaanstad

Re: rare vraag over (c) en vertaling

Bericht door nl1sms » 01 mar 2018, 13:23

Nu kun je dus wel zien wie er met de laatste phpBB versie draait en wie niet. Is dat niet gevaarlijk ivm beveiligings risico's etc ?

Gebruikersavatar
Ger
Berichten: 4864
Lid geworden op: 03 jan 2006, 22:23
Locatie: 192.68.1.100
Contacteer:

Re: rare vraag over (c) en vertaling

Bericht door Ger » 01 mar 2018, 13:47

Iemand die daarop wil scannen heeft genoeg andere mogelijkheden om dat via taalwijzigingen, stijlwijzigingen, etc. uit te zoeken. Daarom wordt ook gewoon het advies gegeven om up to date te blijven.

Plaats reactie