timeout of foutmelding na updaten

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit?
Probeer phpBB3.2! Problemen lossen we samen met je op.
frnksttrhn
Berichten: 17
Lid geworden op: 19 jan 2018, 17:34

timeout of foutmelding na updaten

Bericht door frnksttrhn » 19 jan 2018, 21:21

Hallo,
upgraden van 3.0.7-PL1 naar 3.2.2 loopt meteen vast met time out

http://arnhemseluitjes.net/phpBB

Ik gebruik geen extensies op je forum:[/b]

style =prosilver:[/b]

wordt gehost bij100webspace.co
Het forum is nu te traag voor de 26 gebruikers
Ik las op jullie forum dat dat in config. Php de verwijzing naar de database zo als hieronder geformuleerd staat.
$dbms = 'phpbb\\db\\driver\\mysql';

In mijn oude config. Php staat de verwijzing zo:
$dbms = 'phpbb\\db\\driver\\mysql';
Ik heb deze verwijzing als volgt veranderd:
$dbms = 'phpbb\\db\\driver\\mysqli';

Wanneer daarna de database gaat updaten volgt een foutmelding
zie hieronder.
Zijn er suggesties?

Frank

General Error:SQL ERROR [ mysqli ]Unknown column 'field_show_on_pm' in 'field list' [1054]SQLINSERT INTO phpbb_profile_fields (field_name, field_type, field_ident, field_length, field_minlen, field_maxlen, field_novalue, field_default_value, field_validation, field_required, field_show_novalue, field_show_on_reg, field_show_on_pm, field_show_on_vt, field_show_profile, field_hide, field_no_view, field_active, field_order) VALUES ('phpbb_interests', 'profilefields.type.text', 'phpbb_interests', '3|30', '2', '500', '', '', '.*', 0, 0, 0, 0, 0, 1, 0, 0, 1, 1) in file /home/www/arnhemseluitjes.net/luitforum/phpbb/db/driver/driver.php on line 996BACKTRACEFILE: (not given by php)LINE: (not given by php)CALL: installer_msg_handler()FILE: [ROOT]/phpbb/db/driver/driver.phpLINE: 996CALL: trigger_error()FILE: [ROOT]/phpbb/db/driver/mysqli.phpLINE: 193CALL: phpbb\db\driver\driver->sql_error()FILE: [ROOT]/phpbb/db/driver/factory.phpLINE: 329CALL: phpbb\db\driver\mysqli->sql_query()FILE: [ROOT]/phpbb/db/migration/profilefield_base_migration.phpLINE: 98CALL: phpbb\db\driver\factory->sql_query()FILE: (not given by php)LINE: (not given by php)CALL: phpbb\db\migration\profilefield_base_migration->create_custom_field()FILE: [ROOT]/phpbb/db/migrator.phpLINE: 714CALL: call_user_func_array()FILE: [ROOT]/phpbb/db/migrator.phpLINE: 661CALL: phpbb\db\migrator->run_step()FILE: [ROOT]/phpbb/db/migrator.phpLINE: 436CALL: phpbb\db\migrator->process_data_step()FILE: [ROOT]/phpbb/db/migrator.phpLINE: 351CALL: phpbb\db\migrator->try_apply()FILE: [ROOT]/phpbb/db/migrator.phpLINE: 351CALL: phpbb\db\migrator->try_apply()FILE: [ROOT]/phpbb/db/migrator.phpLINE: 351CALL: phpbb\db\migrator->try_apply()FILE: [ROOT]/phpbb/db/migrator.phpLINE: 351CALL: phpbb\db\migrator->try_apply()FILE: [ROOT]/phpbb/db/migrator.phpLINE: 351CALL: phpbb\db\migrator->try_apply()FILE: [ROOT]/phpbb/db/migrator.phpLINE: 351CALL: phpbb\db\migrator->try_apply()FILE: [ROOT]/phpbb/db/migrator.phpLINE: 351CALL: phpbb\db\migrator->try_apply()FILE: [ROOT]/phpbb/db/migrator.phpLINE: 351CALL: phpbb\db\migrator->try_apply()FILE: [ROOT]/phpbb/db/migrator.phpLINE: 351CALL: phpbb\db\migrator->try_apply()FILE: [ROOT]/phpbb/db/migrator.phpLINE: 351CALL: phpbb\db\migrator->try_apply()FILE: [ROOT]/phpbb/db/migrator.phpLINE: 351CALL: phpbb\db\migrator->try_apply()FILE: [ROOT]/phpbb/db/migrator.phpLINE: 351CALL: phpbb\db\migrator->try_apply()FILE: [ROOT]/phpbb/db/migrator.phpLINE: 351CALL: phpbb\db\migrator->try_apply()FILE: [ROOT]/phpbb/db/migrator.phpLINE: 351CALL: phpbb\db\migrator->try_apply()FILE: [ROOT]/phpbb/db/migrator.phpLINE: 351CALL: phpbb\db\migrator->try_apply()FILE: [ROOT]/phpbb/db/migrator.phpLINE: 351CALL: phpbb\db\migrator->try_apply()FILE: [ROOT]/phpbb/db/migrator.phpLINE: 351CALL: phpbb\db\migrator->try_apply()FILE: [ROOT]/phpbb/db/migrator.phpLINE: 351CALL: phpbb\db\migrator->try_apply()FILE: [ROOT]/phpbb/db/migrator.phpLINE: 351CALL: phpbb\db\migrator->try_apply()FILE: [ROOT]/phpbb/db/migrator.phpLINE: 351CALL: phpbb\db\migrator->try_apply()FILE: [ROOT]/phpbb/db/migrator.phpLINE: 351CALL: phpbb\db\migrator->try_apply()FILE: [ROOT]/phpbb/db/migrator.phpLINE: 351CALL: phpbb\db\migrator->try_apply()FILE: [ROOT]/phpbb/db/migrator.phpLINE: 288CALL: phpbb\db\migrator->try_apply()FILE: [ROOT]/phpbb/db/migrator.phpLINE: 241CALL: phpbb\db\migrator->update_do()FILE: [ROOT]/phpbb/install/module/update_database/task/update.phpLINE: 160CALL: phpbb\db\migrator->update()FILE: [ROOT]/phpbb/install/module_base.phpLINE: 149CALL: phpbb\install\module\update_database\task\update->run()FILE: [ROOT]/phpbb/install/installer.phpLINE: 219CALL: phpbb\install\module_base->run()FILE: [ROOT]/phpbb/install/controller/update.phpLINE: 133CALL: phpbb\install\installer->run()FILE: (not given by php)LINE: (not given by php)CALL: phpbb\install\controller\update->phpbb\install\controller\{closure}()FILE: [ROOT]/vendor/symfony/http-foundation/StreamedResponse.phpLINE: 111CALL: call_user_func()FILE: [ROOT]/vendor/symfony/http-foundation/Response.phpLINE: 377CALL: Symfony\Component\HttpFoundation\StreamedResponse->sendContent()FILE: [ROOT]/install/app.phpLINE: 62CALL: Symfony\Component\HttpFoundation\Response->send()

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4165
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: timeout of foutmelding na updaten

Bericht door El torro » 19 jan 2018, 21:47

Welke upgrade methode gebruik je?

frnksttrhn
Berichten: 17
Lid geworden op: 19 jan 2018, 17:34

Re: timeout of foutmelding na updaten

Bericht door frnksttrhn » 19 jan 2018, 22:13

forum/Install
vervolgens komt er een menu in beeld
Klik op update
daarna een scherm met oranje balkje met opmerking
Er is geen geldige update map gevonden, controleer of de de juiste bestanden naar de juiste locatie hebt geüpload.
Updatetype dat gedraaid moet worden:
Alleen de database updaten
Een andere keuze staat er niet
Daarna geklikt op verstuur en de foutmelding zoals hierboven.
Frank

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4165
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: timeout of foutmelding na updaten

Bericht door El torro » 19 jan 2018, 22:20

forum/Install
Maar alles wat je daarvoor hebt gedaan?
Zie
viewtopic.php?f=100&t=60897

Het beste is om ook zoveel mogelijk mods, talen en stijlen te verwijderen voor de upgrade.

frnksttrhn
Berichten: 17
Lid geworden op: 19 jan 2018, 17:34

Re: timeout of foutmelding na updaten

Bericht door frnksttrhn » 19 jan 2018, 23:08

De gebruiksaanwijzing waar je naar verwijst heb ik gevolgd
Daarvoor heb ik voor de zekerheid de database geexporteerd
De bestanden van mijn werkend forum heb ik in een andere map gezet vervolgens heb ik daar alle bestanden gewist behalve:
config.php
/images
/files/
/store
daarna heb ik het 3.2.2 package NL
behalve config.php naar de alternatieve forummap geupload.

Ik heb een nieuwe database geopend en daar de backup van de eerder genoemde database in geexporteerd.
Het config php heb ik laten verwijzen naar de nieuwe database.
De prefix aangepast.
Daarna
alternatief forum/install
Na de aanpassing van de prefix liep de update door.
Echter zonder de posts en gebruikers

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4165
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: timeout of foutmelding na updaten

Bericht door El torro » 20 jan 2018, 08:24

Het config php heb ik laten verwijzen naar de nieuwe database.
De prefix aangepast.
Daarna
alternatief forum/install
Na het aanpassen van de config.php moet je de mappen uit de "cache" map verwijderen,
Want de config.php wordt ook in de cache bewaard.
Daarvoor heb ik voor de zekerheid de database geexporteerd
Hoe heb je dat gedaan?, zijn alle tabellen wel gekopieerd?

frnksttrhn
Berichten: 17
Lid geworden op: 19 jan 2018, 17:34

Re: timeout of foutmelding na updaten

Bericht door frnksttrhn » 20 jan 2018, 11:27

OK
Ik heb de verkeerde database gebruikt.
Nu wil ik het nog eens overdoen.
Moet ik alles uit de cachemap verwijderen?

De gezipte database heb ik via my admin.php weer geïmporteerd in de nieuw aangemaakte database.
Frank

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4165
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: timeout of foutmelding na updaten

Bericht door El torro » 20 jan 2018, 12:11

Alleen de 2 mappen verwijderen uit de cache map

frnksttrhn
Berichten: 17
Lid geworden op: 19 jan 2018, 17:34

Re: timeout of foutmelding na updaten

Bericht door frnksttrhn » 20 jan 2018, 12:48

Nogmaals
De bestanden van mijn werkend forum in een alternatieve map gezet Vervolgens heb ik daar alle bestanden gewist behalve:
config.php
/images
/files/
/store
daarna heb ik het 3.2.2 package NL
behalve config.php naar de alternatieve forummap geupload.

Mijn config.php ziet er zo uit:

<?php
// phpBB 3.0.x auto-generated configuration file
// Do not change anything in this file!
$dbms = 'phpbb\\db\\driver\\mysqli';
$dbhost = 'localhost';
$dbport = '';
$dbname = 'corfro_foarluit';
$dbuser = 'corfro_foarluit';
$dbpasswd = '';
$table_prefix = 'phpbb_';
$acm_type = 'file';
$load_extensions = '';

@define('PHPBB_INSTALLED', true);
// @define('DEBUG', true);
// @define('DEBUG_EXTRA', true);
?>

Ik heb een nieuwe database geopend en daar de backup van de eerder genoemde database in geexporteerd.
Het config php heb ik laten verwijzen naar de nieuwe database.
De prefix aangepast.
Daarna
alternatief forum/install
Wanneer het installatie panneel in beeld komt, volgt er meteen na de updateknop een time out.

cache mappen verwijderd.
opnieuw hetzelfde resultaat.

Frank

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4165
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: timeout of foutmelding na updaten

Bericht door El torro » 20 jan 2018, 15:03

Er zit nu een error 500 op je site

frnksttrhn
Berichten: 17
Lid geworden op: 19 jan 2018, 17:34

Re: timeout of foutmelding na updaten

Bericht door frnksttrhn » 20 jan 2018, 16:56

het orginele forum staat op
http://arnhemseluitjes.net/phpBB3/

Het testforum staat op
http://arnhemseluitjes.net/forumluit

het is mij nog niet gelukt ook de data van gebruikers en hun berichten op het testforum terug te krijgen.
Ik heb wel de database van het orginele forum, gebackupd en in een andere database geimporteerd. Die andere database heet corfro_foarluit

Frank

frnksttrhn
Berichten: 17
Lid geworden op: 19 jan 2018, 17:34

Re: timeout of foutmelding na updaten

Bericht door frnksttrhn » 20 jan 2018, 17:05

Ik vergat nog te melden dat het resultaat van het testforum in het Engels is ipv Nederlands

frnksttrhn
Berichten: 17
Lid geworden op: 19 jan 2018, 17:34

Re: timeout of foutmelding na updaten

Bericht door frnksttrhn » 20 jan 2018, 17:54

nogmaals geprobeerd
na 30% updaten van database de volgende (zie hieronder) melding in een rood veld:
Ik heb de database bekeken en zag een aantal velden met verschillende prefixen:
mysql3 en mysql
de config van mijn werkend forum verwijst naar mysql.
Deze dan ook in de config. php als mysql gezet.
Frank

ld_show_on_pm' in 'field list' [1054]SQLINSERT INTO phpbb_profile_fields (field_name, field_type, field_ident, field_length, field_minlen, field_maxlen, field_novalue, field_default_value, field_validation, field_required, field_show_novalue, field_show_on_reg, field_show_on_pm, field_show_on_vt, field_show_profile, field_hide, field_no_view, field_active, field_order) VALUES ('phpbb_interests', 'profilefields.type.text', 'phpbb_interests', '3|30', '2', '500', '', '', '.*', 0, 0, 0, 0, 0, 1, 0, 0, 1, 1) in file /home/www/arnhemseluitjes.net/luitforum/phpbb/db/driver/driver.php on line 996BACKTRACEFILE: (not given by php)LINE: (not given by php)CALL: installer_msg_handler()FILE: [ROOT]/phpbb/db/driver/driver.phpLINE: 996CALL: trigger_error()FILE: [ROOT]/phpbb/db/driver/mysqli.phpLINE: 193CALL: phpbb\db\driver\driver->sql_error()FILE: [ROOT]/phpbb/db/driver/factory.phpLINE: 329CALL: phpbb\db\driver\mysqli->sql_query()FILE: [ROOT]/phpbb/db/migration/profilefield_base_migration.phpLINE: 98CALL: phpbb\db\driver\factory->sql_query()FILE: (not given by php)LINE: (not given by php)CALL: phpbb\db\migration\profilefield_base_migration->create_custom_field()FILE: [ROOT]/phpbb/db/migrator.phpLINE: 714CALL: call_user_func_array()FILE: [ROOT]/phpbb/db/migrator.phpLINE: 661CALL: phpbb\db\migrator->run_step()FILE: [ROOT]/phpbb/db/migrator.phpLINE: 436CALL: phpbb\db\migrator->process_data_step()FILE: [ROOT]/phpbb/db/migrator.phpLINE: 351CALL: phpbb\db\migrator->try_apply()FILE: [ROOT]/phpbb/db/migrator.phpLINE: 351CALL: phpbb\db\migrator->try_apply()FILE: [ROOT]/phpbb/db/migrator.phpLINE: 351CALL: phpbb\db\migrator->try_apply()FILE: [ROOT]/phpbb/db/migrator.phpLINE: 351CALL: phpbb\db\migrator->try_apply()FILE: [ROOT]/phpbb/db/migrator.phpLINE: 351CALL: phpbb\db\migrator->try_apply()FILE: [ROOT]/phpbb/db/migrator.phpLINE: 351CALL: phpbb\db\migrator->try_apply()FILE: [ROOT]/phpbb/db/migrator.phpLINE: 351CALL: phpbb\db\migrator->try_apply()FILE: [ROOT]/phpbb/db/migrator.phpLINE: 351CALL: phpbb\db\migrator->try_apply()FILE: [ROOT]/phpbb/db/migrator.phpLINE: 351CALL: phpbb\db\migrator->try_apply()FILE: [ROOT]/phpbb/db/migrator.phpLINE: 351CALL: phpbb\db\migrator->try_apply()FILE: [ROOT]/phpbb/db/migrator.phpLINE: 351CALL: phpbb\db\migrator->try_apply()FILE: [ROOT]/phpbb/db/migrator.phpLINE: 351CALL: phpbb\db\migrator->try_apply()FILE: [ROOT]/phpbb/db/migrator.phpLINE: 351CALL: phpbb\db\migrator->try_apply()FILE: [ROOT]/phpbb/db/migrator.phpLINE: 351CALL: phpbb\db\migrator->try_apply()FILE: [ROOT]/phpbb/db/migrator.phpLINE: 351CALL: phpbb\db\migrator->try_apply()FILE: [ROOT]/phpbb/db/migrator.phpLINE: 351CALL: phpbb\db\migrator->try_apply()FILE: [ROOT]/phpbb/db/migrator.phpLINE: 351CALL: phpbb\db\migrator->try_apply()FILE: [ROOT]/phpbb/db/migrator.phpLINE: 351CALL: phpbb\db\migrator->try_apply()FILE: [ROOT]/phpbb/db/migrator.phpLINE: 351CALL: phpbb\db\migrator->try_apply()FILE: [ROOT]/phpbb/db/migrator.phpLINE: 351CALL: phpbb\db\migrator->try_apply()FILE: [ROOT]/phpbb/db/migrator.phpLINE: 351CALL: phpbb\db\migrator->try_apply()FILE: [ROOT]/phpbb/db/migrator.phpLINE: 351CALL: phpbb\db\migrator->try_apply()FILE: [ROOT]/phpbb/db/migrator.phpLINE: 351CALL: phpbb\db\migrator->try_apply()FILE: [ROOT]/phpbb/db/migrator.phpLINE: 351CALL: phpbb\db\migrator->try_apply()FILE: [ROOT]/phpbb/db/migrator.phpLINE: 351CALL: phpbb\db\migrator->try_apply()FILE: [ROOT]/phpbb/db/migrator.phpLINE: 351CALL: phpbb\db\migrator->try_apply()FILE: [ROOT]/phpbb/db/migrator.phpLINE: 351CALL: phpbb\db\migrator->try_apply()FILE: [ROOT]/phpbb/db/migrator.phpLINE: 351CALL: phpbb\db\migrator->try_apply()FILE: [ROOT]/phpbb/db/migrator.phpLINE: 351CALL: phpbb\db\migrator->try_apply()FILE: [ROOT]/phpbb/db/migrator.phpLINE: 351CALL: phpbb\db\migrator->try_apply()FILE: [ROOT]/phpbb/db/migrator.phpLINE: 351CALL: phpbb\db\migrator->try_apply()FILE: [ROOT]/phpbb/db/migrator.phpLINE: 351CALL: phpbb\db\migrator->try_apply()FILE: [ROOT]/phpbb/db/migrator.phpLINE: 351CALL: phpbb\db\migrator->try_apply()FILE: [ROOT]/phpbb/db/migrator.phpLINE: 351CALL: phpbb\db\migrator->try_apply()FILE: [ROOT]/phpbb/db/migrator.phpLINE: 351CALL: phpbb\db\migrator->try_apply()FILE: [ROOT]/phpbb/db/migrator.phpLINE: 351CALL: phpbb\db\migrator->try_apply()FILE: [ROOT]/phpbb/db/migrator.phpLINE: 351CALL: phpbb\db\migrator->try_apply()FILE: [ROOT]/phpbb/db/migrator.phpLINE: 351CALL: phpbb\db\migrator->try_apply()FILE: [ROOT]/phpbb/db/migrator.phpLINE: 288CALL: phpbb\db\migrator->try_apply()FILE: [ROOT]/phpbb/db/migrator.phpLINE: 241CALL: phpbb\db\migrator->update_do()FILE: [ROOT]/phpbb/install/module/update_database/task/update.phpLINE: 160CALL: phpbb\db\migrator->update()FILE: [ROOT]/phpbb/install/module_base.phpLINE: 149CALL: phpbb\install\module\update_database\task\update->run()FILE: [ROOT]/phpbb/install/installer.phpLINE: 219CALL: phpbb\install\module_base->run()FILE: [ROOT]/phpbb/install/controller/update.phpLINE: 133CALL: phpbb\install\installer->run()FILE: (not given by php)LINE: (not given by php)CALL: phpbb\install\controller\update->phpbb\install\controller\{closure}()FILE: [ROOT]/vendor/symfony/http-foundation/StreamedResponse.phpLINE: 111CALL: call_user_func()FILE: [ROOT]/vendor/symfony/http-foundation/Response.phpLINE: 377CALL: Symfony\Component\HttpFoundation\StreamedResponse->sendContent()FILE: [ROOT]/install/app.phpLINE: 62CALL: Symfony\Component\HttpFoundation\Response->send()

frnksttrhn
Berichten: 17
Lid geworden op: 19 jan 2018, 17:34

Re: timeout of foutmelding na updaten

Bericht door frnksttrhn » 20 jan 2018, 17:56

wanneer ik config. php naar mysql3 laat verwijzen wordt er een leeg forum geInstalleerd.
Dat is logisch.
op dit moment heb ik het testforum nog niet werkend en online.
Frank

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4165
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: timeout of foutmelding na updaten

Bericht door El torro » 20 jan 2018, 18:07

het is mij nog niet gelukt ook de data van gebruikers en hun berichten op het testforum terug te krijgen.
Hoe kunnen die berichten en gebruikers nu weg zijn als je de database kopieerd. ?
Heb je alles wel gekopieerd?
wanneer ik config. php naar mysql3 laat verwijzen wordt er een leeg forum geInstalleerd.
Dat is logisch.
Ik snap niet wat daar logisch aan is?
Alleen bij een lege config.php zou dat kunnen gebeuren, niet bij een bestaande.

frnksttrhn
Berichten: 17
Lid geworden op: 19 jan 2018, 17:34

Re: timeout of foutmelding na updaten

Bericht door frnksttrhn » 20 jan 2018, 19:17

In het verleden werden nog wel eens meerdere databases in een database bij elkaar gepropt met verschillende prefixen
In mijn geval merkte ik op dat er een lege database met prefix mysql3_ en een volle database met prefix mysql_ in een database bij elkaar zaten.
De lege database met prefix mysql3_, wordt geïnstalleerd wanneer ik in config.php verwijs naar prefix mysql3_
Wanneer ik echter met config.php verwijs naar de database waar de posts en users inzitten inzitten ([b]dat heb ik gecontroleerd[/b]) met prefix mysql_komt eerst een oranje balk in beeld met de tekst:
[i]"Er is geen geldige update map gevonden, controleer of je de juiste bestanden naar de juiste locatie hebt geüpload.[/i]"
en: [i]Updatetype dat gedraaid moet worden: waarbij aangevinkt staat alleen database updaten. Verstuur:
[/i]Wanneer ik op verstuur heb geklikt.....

begint de database wel te updaten tot 30 % maar vervolgens komt de melding die ik hierboven heb gekopieerd.

De lege database velden heb ik verwijderd.

Frank

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4165
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: timeout of foutmelding na updaten

Bericht door El torro » 20 jan 2018, 19:25

Begin nu eens opnieuw met uit te leggen wat je aan het doen bent, want ik geloof niet dat iemand het nog snapt.

Of volg nauwgezet deze instructies:
Kopieer de inhoud van de database van het live forum naar een lege mbv phpmyadmin.
Stel een user met alle rechten in voor de nieuwe database.

Upload de het volledige pakket van 3.2.2 naar de server, behalve config.php (in nieuwe map)
download de config.php uit je live forum en pas die aan met de gegevens van de nieuwe database.
upload de file naar de nieuwe map
Ga naar jouwforum.nl/nieuwemap/install/

frnksttrhn
Berichten: 17
Lid geworden op: 19 jan 2018, 17:34

Re: timeout of foutmelding na updaten

Bericht door frnksttrhn » 20 jan 2018, 20:45

Beste El Torro

Voordat ik mijn werkende forum http://arnhemseluitjes.net/phpBB3 update van phpbb 3.0.7-PL1 naar phpbb 3.2.2. wil ik eerst een werkend testforum hebben in de map http://arnhemseluitjes.net/luitforum.

je instructies:

Code: Selecteer alles

Kopieer de inhoud van de database van het live forum naar een lege mbv phpmyadmin.
Stel een user met alle rechten in voor de nieuwe database.
Upload de het volledige pakket van 3.2.2 naar de server, behalve config.php (in nieuwe map)
download de config.php uit je live forum en pas die aan met de gegevens van de nieuwe database.
heb ik opgevolgd.
Vervolgens:

http://arnhemseluitjes.net/luitforum/install.
Er komt er een menu in beeld

Klik op update

daarna een scherm met oranje balkje met opmerking:
Er is geen geldige update map gevonden, controleer of de de juiste bestanden naar de juiste locatie hebt geüpload.
Updatetype dat gedraaid moet worden:
Alleen de database updaten

Daarna geklikt op verstuur
het updateproces van de database loopt daarna tot 30% waarna met een rood scherm wordt afgebroken.

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4165
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: timeout of foutmelding na updaten

Bericht door El torro » 20 jan 2018, 22:22

Oke, nu ben ik mee.
Na wat opzoek werk blijkt dat dit nogal een lastige fout is.
Vooral omdat je zegt dat er geen modificaties op je forum stonden.

Ik wil het op mijn server weleens proberen of de update daar lukt, want bij jouw is er toch echt niet in orde.
De cron.php duurt 32sec om te laden

Gebruikersavatar
Theriddler
Berichten: 1103
Lid geworden op: 20 apr 2012, 07:47
Contacteer:

Re: timeout of foutmelding na updaten

Bericht door Theriddler » 21 jan 2018, 09:37

Als dat de enige error is kun je de volgende SQL code gebruiken in phpmyadmin

SQL:

Code: Selecteer alles

INSERT INTO `phpbb_profile_fields` ADD `field_show_on_pm` TINYINT(1) UNSIGNED NOT NULL DEFAULT '0';
Persoonlijk zou ik het volgende doen als dat niet voldoende is.

Op het forum waar phpBB 3.0.7 staat zou ik eerst updaten naar phpBB 3.0.14 Je kunt daarvoor deze instructies aanhouden

Daarna zou ik de phpBB support toolkit gebruiken om m.b.v de "database cleaner" de database weer in orde te maken en ontbrekende tabbellen en of kolommen terug te halen.

Daarna de instructies volgen voor het updaten met het volledige pakket van phpBB 3.2.2 >> Hoe update ik mijn phpBB 3.1 forum naar phpBB 3.2?

Klaar.

Plaats reactie