Config.php

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit?
Probeer phpBB3.2! Problemen lossen we samen met je op.
Navacia
Berichten: 319
Lid geworden op: 05 nov 2004, 11:04
Locatie: AM*dam

Re: Config.php

Bericht door Navacia » 16 jan 2018, 18:23

Dank je wel.

Gebruikersavatar
AarClay
Berichten: 772
Lid geworden op: 10 feb 2005, 17:12

Re: Config.php

Bericht door AarClay » 21 jan 2018, 13:00

Navacia schreef:
14 jan 2018, 11:39
El torso. Wat denk je dat de site hosting vraagt om een back up terug te zetten? 60 euro incl btw. Antagonist vraagt 60 euro ervoor. Schandalig die prijzen. Ik heb al meer akkefietjes gehad met hun. Automatische betaling die ze 3 maanden te vroeg wilde innen. Dan hebben ze weer iets nieuws. Maar dat gaat mij per domeinnaam ruim 60 euro kosten. Een hobby mag geld kosten maar niet ten kosten van mijn brood. Ik ga op zoek naar een nieuwe site hosting eentje die niet de boel belazerd.
Mag ik even inbreken op deze opvatting?
Het ligt er wel aan wat je precies vraagt: Waarschijnlijk heb je gevraagd of hun de config.php terug konden zetten. In dat geval kan ik mij zeker wel vinden in het bedrag wat hun aangeven. Het terugplaatsen van een bestand uit de backup is een vrij arbeidsintensief karwei waarbij de volgende stappen worden gevolgd:

- Inloggegevens backupserver zoeken
- Backup zoeken van de gebruiker
- Backup downloaden
- Backup doorspitten
- Bestand uit halen
- Inloggegevens gebruikers zoeken
- Bestand uploaden

Het is dus niet een klusje van een paar knopjes indrukken.
Kost wel een kwartiertje werk. Plus dat de helpdesk dit graag niet voor 'elke scheet wilt doen'.

Dus wees zelf ook verantwoordelijk voor een backup. Verander je iets in een bestand, maak dan een backup.
Altijd, en overal! :)

In ieder geval ben ik blij dat het probleem al opgelost is, maar ik moest dit even kwijt. ;)

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4177
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: Config.php

Bericht door El torro » 21 jan 2018, 14:00

Mijn host heeft die backups beschikbaar in cPanel, binnen 1 minuut kan ik die dus downloaden, bekijken of terugzetten. ;)
En hun pakket is zeker niet duur te noemen.

Plaats reactie