[Opgelost] Pb notificatie problemen

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit?
Probeer phpBB3.2! Problemen lossen we samen met je op.
Plaats reactie
Havym
Berichten: 22
Lid geworden op: 08 apr 2016, 11:27
Locatie: Enschede
Contacteer:

[Opgelost] Pb notificatie problemen

Bericht door Havym » 28 okt 2017, 16:36

  • Wat is het probleem? Pb notification probleem
    Wanneer ontstond het probleem? 2 weken terug
    Adres van je forum: https://volvo40forum.nl
    Extensies op je forum:

    Ajax Shoutbox
    Auto Groups
    Blinking counter, for new pm and new notify
    Board3 Portal
    Board Announcements
    Board Rules
    Database Optimize & Repair Tool
    Download System
    External Links Open in New Window
    Image Redirect Extension
    Imgur
    Inactive User Manager
    Max-width switch
    modernpninfo
    Pages
    phpBB Countdown
    Quoted Images as Thumbnails
    s9e/mediaembed
    Site logo (3.2)
    Tapatalk Plugin for phpBB 3.1/3.2
    User Merge
    Wait before registration

    Huidige stijl: prosilver
    phpBB versie: 3.2.1
    Waar is je forum gehost:
    Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?
Nee niet veranderd.

Afgelopen week gebeurde er iets vreemds bij een gebruiker (ook admin) met zijn privé berichten notificaties.
Bij nieuwe berichten zegt de notificatie dat er nieuwe berichten zijn 1,2 etc afhankelijk van de hoeveelheid berichten.

Maar wanneer de berichten zijn gelezen of verwijderd blijft de notificatie staat op 1 ongelezen bericht.
Bij verwijderen van berichten of het lezen van berichten loop de teller naar beneden, maar de teller blijft op 1 bericht staan.
De gebruikers heeft alle berichten en folders verwijderd maar nog steeds 1 ongelezen bericht.

Ik heb geprobeerd in de database zijn profiel aan te passen naar 0 berichten maar na nieuwe ontvangen berichten blijft het probleem bestaan.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Havym op 22 jun 2018, 16:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Havym
Berichten: 22
Lid geworden op: 08 apr 2016, 11:27
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Pb notificatie problemen

Bericht door Havym » 30 okt 2017, 13:16

Iemand een idee wat er fout gaat?

Gebruikersavatar
Ger
Berichten: 4864
Lid geworden op: 03 jan 2006, 22:23
Locatie: 192.68.1.100
Contacteer:

Re: Pb notificatie problemen

Bericht door Ger » 30 okt 2017, 14:01

Tapatalk is bij mij standaard verdacht bij problemen. Even gezocht op jouw issue i.c.m. Tapatalk en ik kom diverse topics tegen. Helaas zonder dat Tapatalk daar een oorzaak of oplossing bij geeft. Het hoeft overigens niet zo te zijn dat Tapatalk bij jou per se de schuldige moet zijn, maar het is op zijn minst een verdachte.

2 adviezen:

1. Tenzij je echt een hele goede reden hebt en praktisch gezien niet zonder kan (waarvoor ik geen reden kan bedenken): verwijder Tapatalk. Het levert een hoop ellende op en met de responsive weergave van phpBB tegenwoordig heeft het vrijwel geen meerwaarde meer.

2. Ik weet niet zeker of het helpt, maar kwaad kan het niet: op de index van je beheerderspaneel kun je berichtentellers synchroniseren. Ik weet uit mijn hoofd niet of dan ook PB's worden herteld, maar het kan in ieder geval geen kwaad om dit uit te voeren.

Havym
Berichten: 22
Lid geworden op: 08 apr 2016, 11:27
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Pb notificatie problemen

Bericht door Havym » 30 okt 2017, 14:38

Allereerst bedankt voor je antwoord.

Helaas zijn veel gebruikers gehecht aan Tapatalk juist ook vanwege de hostings problemen met Photobucket.
De betreffende gebruiker gebruikt geen Tapatalk naar mijn weten... kan dit dan toch invloed hebben? Hij lijkt de enige te zijn.

De synchronisatie van berichten was 1 van de eerste dingen die ik gedaan heb even als optimalisatie van de database tabellen.

Gebruikersavatar
Ger
Berichten: 4864
Lid geworden op: 03 jan 2006, 22:23
Locatie: 192.68.1.100
Contacteer:

Re: Pb notificatie problemen

Bericht door Ger » 30 okt 2017, 14:50

Wat heeft photobucket te maken met tapatalk?

Havym
Berichten: 22
Lid geworden op: 08 apr 2016, 11:27
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Pb notificatie problemen

Bericht door Havym » 30 okt 2017, 15:27

Niets... maar op ons forum worden geen plaatjes gehost maar extern. Veel gebruikers hadden deze foto's bij photobucket. Deze heeft de voorwaarden aangepast waardoor foto's niet meer zichtbaar waren.
Tapatalk gebruikers bleven foto's via tapatalk plaatsen en deze zijn nog steeds zichtbaar.

Maar Tapatalk staat verder los van photobucket..

Havym
Berichten: 22
Lid geworden op: 08 apr 2016, 11:27
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Pb notificatie problemen

Bericht door Havym » 03 nov 2017, 17:17

Update:

Ik heb Tapatalk compleet verwijderd maar het probleem blijft nog steeds.

Eerst reset (handmatig database aanpassen) ik zijn aantal nieuwe pb naar 0 omdat zijn postvak in ook 0 is.
Wanneer de gebruiker 1 nieuwe pb krijgt (krijgt hij ook mail van) en deze gebruiker logt in ziet hij dat hij 1 nieuw bericht heeft, maar wanneer hij naar zijn postvak in gaat ziet de gebruikers ineens 2 nieuwe berichten (notificatie) terwijl er maar 1 nieuwe is.
Dus bij het klikken van de postvak veranderd de notificatie van 1 naar 2 ongelezen berichten.

Havym
Berichten: 22
Lid geworden op: 08 apr 2016, 11:27
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Pb notificatie problemen

Bericht door Havym » 08 nov 2017, 20:33

Schijnbaar iets magisch dus want zowel hier als op phpbb.com krijg ik maar geen duidelijkheid wat het zou kunnen zijn.
Is het wenselijk om er een fimpje van te maken zodat het duidelijker wordt?

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4175
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: Pb notificatie problemen

Bericht door El torro » 08 nov 2017, 20:50

Persoonlijk zou ik eens proberen om alle bestanden van 3.2.1 opnieuw te uploaden en de cache te legen.

als dat niet helpt, alle extensies uit zetten

Havym
Berichten: 22
Lid geworden op: 08 apr 2016, 11:27
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Pb notificatie problemen

Bericht door Havym » 08 nov 2017, 23:43

Dank je voor je antwoord. Ik ga dit uit proberen.

Havym
Berichten: 22
Lid geworden op: 08 apr 2016, 11:27
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Pb notificatie problemen

Bericht door Havym » 12 jan 2018, 17:14

Zo het heeft even geduurd en ik heb alle bestanden van 3.2.1 vervangen door nieuwe en cache geleegd. Helaas heeft dit niet tot verandering geleid.
Op dit moment heeft nog steeds 1 gebruiker last van die pb melding die er niet is en de andere 4000 leden hebben geen problemen.

Wat me opgevallen is in de database dat de last private messages op het zelfde getal blijft staan wanneer er nieuwe berichten zijn, of zijn gelezen of verwijderd. Dit lijkt mij niet goed.
Tabel : user_last_privmsg int(11) unsigned

Nu zag ik de nieuwe versie 3.2.2 maar ook met veel problemen.... Misschien dat dit nog een oplossing kan bieden.

Nog andere suggesties? Waarom veranderd dat nummer van last private messages unassigned niet?

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4175
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: Pb notificatie problemen

Bericht door El torro » 12 jan 2018, 17:46

En als je die op 0 zet voor die ene gebruiker?

Weet je ook de datum van dat laatste bericht, mijn servertijd stond deze week even verkeerd en dan krijg je ook allerlei vreemde meldingen omdat er berichten in de toekomst stonden.

Havym
Berichten: 22
Lid geworden op: 08 apr 2016, 11:27
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Pb notificatie problemen

Bericht door Havym » 13 jan 2018, 23:48

Ik heb geen idee hoe ik het nummer moet interpreteren dus ik weet niet waar ik op moet zoeken of hoe in te vullen of welke datum erbij hoort.
Ik heb hem inderdaad geprobeerd op 0 te zetten dan geeft MySQL aan dat het een ongeldige waarde is, maar schijnbaar accepteert hij wel of hij heeft niets veranderd. Daarna bij verversen van de pagina staat diezelfde nummer er weer.

Havym
Berichten: 22
Lid geworden op: 08 apr 2016, 11:27
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Pb notificatie problemen

Bericht door Havym » 15 jan 2018, 12:24

Ik ben er inmiddels achter met een unix timestamp converter wat ik moet invullen. https://www.unixtimestamp.com/index.php
In de Wiki van phpbb is dit de betekenis van de tabel: user_last_privmsg int(11) unsigned Unix timestamp, the last time the user sent a private message. Used for flood checking.

Even ervan uitgaande dat het de laatste verstuurde bericht is heb ik die omgezet met de converter en geplaatst in de tabel. Helaas gaf ook dit geen resultaat.

Havym
Berichten: 22
Lid geworden op: 08 apr 2016, 11:27
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Pb notificatie problemen

Bericht door Havym » 15 jan 2018, 12:50

Het grappige is nog steeds dat wanneer alles reset is en op 0 staat en je deze gebruiker een pb stuurt, dat hij in eerste instantie ziet dat er 1 bericht is. Zo ver werkt het. Maar bij het openen van zijn inbox verspringt de teller naar 2 ongelezen berichten terwijl het er nog steeds 1 is. Wanneer het bericht gelezen is blijft er dus nog 1 ongelezen bericht over terwijl dit niet zo is.

Ik ben het even zoek denk ik.....

Havym
Berichten: 22
Lid geworden op: 08 apr 2016, 11:27
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Pb notificatie problemen

Bericht door Havym » 01 feb 2018, 13:39

Vandaag het forum geüpdate naar 3.2.2 en de problemen zijn er nog steeds.

Havym
Berichten: 22
Lid geworden op: 08 apr 2016, 11:27
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Pb notificatie problemen

Bericht door Havym » 22 jun 2018, 16:46

Probleem is gevonden en opgelost.
In phpbb_privmsgs_to stond deze pm met als waarde pm_new=1 en pm_unread=1
Bericht id was 0 en bestond niet in de database en kon daardoor niet als gelezen gemarkeerd worden.

Met deze query heb ik de waarden op 0 gezet en is het probleem voorbij.

Code: Selecteer alles

UPDATE phpbb_privmsgs_to SET pm_unread = 0 WHERE user_id = 54;
UPDATE phpbb_privmsgs_to SET pm_new = 0 WHERE user_id = 54;

Plaats reactie