general error in acp extensions

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit?
Probeer phpBB3.2! Problemen lossen we samen met je op.
Plaats reactie
henkvd
Berichten: 34
Lid geworden op: 02 dec 2013, 23:56

general error in acp extensions

Bericht door henkvd » 19 sep 2017, 19:19

  • Wat is het probleem? bij updaten en converteren blijven er resten van het oude portal in de database aanwezig
    Wanneer ontstond het probleem?update van 3.0.14 naar 3.2.1
    Adres van je forum: http://watersportforum.eu
    Extensies op je forum: 3.0.14 portal
    Huidige stijl: prosilver
    phpBB versie: 3.2.1
    Waar is je forum gehost:bit.nl
    Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?
ge update van 3.0.14 naar 3.2.1

het converteren van de database ging moeizaam, nu houd ik alleen in het acp panel tab extensions de volgende foutmelding over, aangezien het updaten en converteren allemaal moeizaam gaat heb ik het nu met wampp lokaal op de pc voordat ik de update op het forum uitvoer.

Iemand een idee hoe ik hier van af kom ?

Voor de update het volgende gedaan

enige gebruikte style prosilver
enige gebruikte taal engels
portal uitgeschakeld en alle portal modules eerst verwijderd via acp mod bij versie 3.0.14

General Error
Cannot find module ./../includes/acp/acp_portal.php

BACKTRACE

FILE: (not given by php)
LINE: (not given by php)
CALL: msg_handler()

FILE: [ROOT]/includes/functions_module.php
LINE: 573
CALL: trigger_error()

FILE: [ROOT]/adm/index.php
LINE: 82
CALL: p_master->load_active()

Jim
Berichten: 3900
Lid geworden op: 21 feb 2007, 14:53
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: general error in acp extensions

Bericht door Jim » 19 sep 2017, 21:49

Blijkbaar zijn bepaalde modules van oude modificaties nog steeds actief.

Deze kan je verwijderen door dit script naar je forum te uploaden (noem het modission_reset.php), dan te benaderen via je browser en de instructies volgen. Belangrijk hierbij is wel dat je geen andere extensies geinstalleerd hebt op dit moment want die zullen dan ook door het script verwijderd worden en dat is niet de bedoeling. Zorg er ook (zoals altijd) voor dat je een goede database back-up hebt voor het geval dit niet het gewenste resultaat oplevert.
Jim Mossing Holsteyn - Beheerder
Documentatie | Algemene voorwaarden | Wiki

Heb je suggesties over het verbeteren van phpBB.nl of andere site-gerelateerde vragen? Stuur me een PB!

henkvd
Berichten: 34
Lid geworden op: 02 dec 2013, 23:56

Re: general error in acp extensions

Bericht door henkvd » 19 sep 2017, 22:40

Heb ik gedaan, helaas geen resultaat blijf dezelfde melding houden als ik in het acp de tab extension open.
heb de file in de root gezet en via de browser geopend, krijg dan te zien automod ( aanvinken) en run, laad en moet opnieuw inloggen op het forum.
deze regel uit de foutmelding komt van het oude portal op de 3.0.14 versie Cannot find module ./../includes/acp/acp_portal.php denk ik, melding komt pas als ik de database importeer, kale 3.2.1 geeft geen meldingen, converteren van database gaat goed.


verder stukje uit [ROOT]/includes/functions_module.php

// new modules use the full class names, old ones are always called <type>_<name>, e.g. acp_board
if (!class_exists($this->p_name))
{
if (!file_exists("$module_path/{$this->p_name}.$phpEx"))
{
line 573 trigger_error($user->lang('MODULE_NOT_FIND', "$module_path/{$this->p_name}.$phpEx"), E_USER_ERROR);
}

include("$module_path/{$this->p_name}.$phpEx");

if (!class_exists($this->p_name))
{
trigger_error($user->lang('MODULE_FILE_INCORRECT_CLASS', "$module_path/{$this->p_name}.$phpEx", $this-
>p_name), E_USER_ERROR);
}
}

if (!empty($mode))
{
$this->p_mode = $mode;



verder stukje uit [ROOT]/adm/index.php

// Assign data to the template engine for the list of modules
// We do this before loading the active module for correct menu display in trigger_error
$module->assign_tpl_vars(append_sid("{$phpbb_admin_path}index.$phpEx"));

// Load and execute the relevant module
line 82 $module->load_active();

// Generate the page
adm_page_header($module->get_page_title());

$template->set_filenames(array(
'body' => $module->get_tpl_name(),




regelnummers toegevoegd die in de foutmelding staan


Alles werkt maar extentions kan ik hierdoor niet configureren in tab customise wel extensiomangement dat gaat allemaal goed, verder werkt alles.

Jim
Berichten: 3900
Lid geworden op: 21 feb 2007, 14:53
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: general error in acp extensions

Bericht door Jim » 19 sep 2017, 23:35

Heb je bij het runnen van het script ook aangevinkt dat oude ongebruikte modules moeten worden verwijderd? :)

Wat het probleem namelijk is (en de regels die je rood aangemerkt hebt aangeven) is dat er naar bepaalde modules gezocht worden in de database die bij de bestanden niet meer te vinden zijn. Je database moet dus opgeschoond worden van deze oude modules.
Jim Mossing Holsteyn - Beheerder
Documentatie | Algemene voorwaarden | Wiki

Heb je suggesties over het verbeteren van phpBB.nl of andere site-gerelateerde vragen? Stuur me een PB!

henkvd
Berichten: 34
Lid geworden op: 02 dec 2013, 23:56

Re: general error in acp extensions

Bericht door henkvd » 20 sep 2017, 09:16

Modules deleted: 0
Permissions deleted: 0
Config values deleted: 0
phpbb_mods table not found

Eerst kreeg ik wel de pagina met automod en run ,maar gebeurde er verder niets zichtbaar, was een cookie probleem, moest dan weer inloggen, dat heb ik opgelost, nu draait het script alleen die kan niets vinden, zie resultaat.

henkvd
Berichten: 34
Lid geworden op: 02 dec 2013, 23:56

Re: general error in acp extensions

Bericht door henkvd » 20 sep 2017, 10:39

Vandaag het eens van een andere kant benaderd

kaal 3.2.1 geinstalleerd , in het acp heb ik dan helemaal geen tab extensions boven in de kop van het acp panel
Customise Maintenance System

laad ik de database in dan gaat het pas verkeerd kennelijk hoort de tab extensions er helemaal niet te zijn ?

ik krijg dan in het acp

Customise Maintenance System Extensions

in de tab Extensions staat ook de fout melding


De vraag is dus hoe schoon ik de datatbase op, met converteren via de install gaat dat dus niet geheel naar wens

Werkwijze importeren, database via PHPMyAdmin geimporteerd, vervolgens via de install de database ( ver 3.0.14 ) geconverteerd naar 3.2.1

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4175
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: general error in acp extensions

Bericht door El torro » 20 sep 2017, 13:01

Staan de modules er in module beheer.?
Beheer => onderhoud?

Indien ja,verwijder ze daar.

henkvd
Berichten: 34
Lid geworden op: 02 dec 2013, 23:56

Re: general error in acp extensions

Bericht door henkvd » 20 sep 2017, 13:46

Nee, daar staan geen modules

probleem komt ook uit de database, als ik een vers geïnstalleerde 3.2.1 versie draai, zonder geïmporteerde database is alles in orde
importeer ik de database wat al niet vlekkeloos verloopt bij update van de database via install/ updatedate base
Het werkt allemaal wel tot ik extensions wil toevoegen dan krijg ik general errors

dan zie ik in het acp panel een tab erbij komen extensions hoort die daar wel ?


zijn er andere manieren om de database te herstellen of andere manier van exporteren, van alleen berichten en users ?

feitelijk zit het probleem hier ( zie link), het portal in de nog draaiende versie 3.0.14 het portal wat daar actief is veroorzaakt de problemen, daarom na al eerder pogingen om te updaten doe ik dat lokaal om eerst de update naar 3.2.1 werkend te krijgen .
http://watersportforum.eu/portal.php

Gebruikersavatar
Theriddler
Berichten: 1103
Lid geworden op: 20 apr 2012, 07:47
Contacteer:

Re: general error in acp extensions

Bericht door Theriddler » 20 sep 2017, 13:56

henkvd schreef:
20 sep 2017, 13:46
Nee, daar staan geen modules

probleem komt ook uit de database, als ik een vers geïnstalleerde 3.2.1 versie draai, zonder geïmporteerde database is alles in orde
importeer ik de database wat al niet vlekkeloos verloopt bij update van de database via install/ updatedate base
Het werkt allemaal wel tot ik extensions wil toevoegen dan krijg ik general errors

dan zie ik in het acp panel een tab erbij komen extensions hoort die daar wel ?


zijn er andere manieren om de database te herstellen of andere manier van exporteren, van alleen berichten en users ?

feitelijk zit het probleem hier ( zie link), het portal in de nog draaiende versie 3.0.14 het portal wat daar actief is veroorzaakt de problemen, daarom na al eerder pogingen om te updaten doe ik dat lokaal om eerst de update naar 3.2.1 werkend te krijgen .
http://watersportforum.eu/portal.php
Kijk eens onder het tabje systeem en daarna links onder het kopje modulebeheer > beheerderspaneel
Kijk of daar wellicht een module nog zit die er niet thuishoort en verwijder deze.

Het is normaal als je 1 extensie installeert dat dan de extensie tab verschijnt.

henkvd
Berichten: 34
Lid geworden op: 02 dec 2013, 23:56

Re: general error in acp extensions

Bericht door henkvd » 20 sep 2017, 14:03

Kijk eens onder het tabje systeem en daarna links onder het kopje modulebeheer > beheerderspaneel
Kijk of daar wellicht een module nog zit die er niet thuishoort en verwijder deze.
gelukt, alleen iets te enthousiast , als ik nu een extension toevoeg zie ik die optie niet meer bij customise, had dus niet module extensions moeten verwijderren denk ik. als ik deze weer wil aanmaken bij modulebeheer acp wat zijn de instellingen ?

Module removed
» Extensions


Module removed
» ACP_PORTAL
Module removed
» ACP_PORTAL_UPLOAD
Module removed
» ACP_PORTAL_MODULES
Module removed
» ACP_PORTAL_GENERAL_INFO

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4175
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: general error in acp extensions

Bericht door El torro » 20 sep 2017, 14:43

Verwijder dan eerst de onderliggende module (kinderen)

Daarna kun je de bovenliggende wel verwijderen.

henkvd
Berichten: 34
Lid geworden op: 02 dec 2013, 23:56

Re: general error in acp extensions

Bericht door henkvd » 20 sep 2017, 18:49

Blijft een beetje modderen, terug gegaan naar 3.0.14 , daar in het acp panel de tab mods ( is te vergelijken met extensions ) verwijderd, daarna verder geupgrade naar 3.2.1 , database upgrade dan zonder enige foutmelding, tot zover so good

Tot nu toe bereikt, upgraden naar 3.2.1 gaat nu foutloos, de database importeert en upgrade zonder foutmeldingen.

Echter voeg ik een extension toe en enable deze, dan krijg ik nu : A required module does not exist: ACP_CAT_DOT_MODS

henkvd
Berichten: 34
Lid geworden op: 02 dec 2013, 23:56

Re: general error in acp extensions

Bericht door henkvd » 20 sep 2017, 22:09

opgelost
In het acp module management een module aangemaakt ACP_CAT_DOT_MODS , nu bij een geinstaleerde extension en enabled wordt de extensions tab zichtbaar.
Nu is de extensie aan te passen en geen fout meldingen meer.

Nu nog op een rijtje zetten hoe de site te upgraden, heb een aantal stappen moeten maken om de database zonder foutmeldingen te importeren
de belangrijkste was in 3.0.14 de mods geheel verwijderen, in het acp de "childeren" verwijderen van de mods ( oude extensions )
3.2.1 installeren, database updaten en dan mogelijk weer de oplossing van hier boven in het bericht toepassen, of heb ik 1 stap te veel verwijderd in het acp bij 3.0.14 en had ik alleen de "childeren"van de mods en de module moeten laten staan.

Ga het nog een keer doen om daar zekerheid over te krijgen.

Nog handige tips ?

Is er een manier omdat ik nu in principe alles lokaal voor elkaar heb alleen de backup van de database een aantal dagen oud is om alleen de berichten en leden kan exporteren en importeren van de database ??

Gebruikersavatar
Paul
Beheerder
Beheerder
Berichten: 20297
Lid geworden op: 23 okt 2003, 11:38
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: general error in acp extensions

Bericht door Paul » 21 sep 2017, 10:42

Nee, je kan of alles of niks exporteren/importeren.

Plaats reactie