Mysqli foutmelding

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit?
Probeer phpBB3.2! Problemen lossen we samen met je op.
Plaats reactie
IvonneW
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 jun 2017, 07:51

Mysqli foutmelding

Bericht door IvonneW » 30 jun 2017, 08:32

  • Wat is het probleem?SQL ERROR [ mysqli ]

    Access denied for user 'stockfotogra'@'127.0.0.1' (using password: YES) [1045]

    An sql error occurred while fetching this page. Please contact an administrator if this problem persists.

    Wanneer ontstond het probleem?30-6-2017

    Adres van je forum: http://stockfotografie.pro
    Extensies op je forum:
    Huidige stijl:
    phpBB versie:
    Waar is je forum gehost:internettoday
    Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?
Nee!

Vandaag krijg ik ineens bovenstaande melding. Geen idee wat er mis is, maar de boel lijkt eruit te liggen? Graag assistentie, ik ben hier bepaald niet handig in.

Gebruikersavatar
Paul
Beheerder
Beheerder
Berichten: 20298
Lid geworden op: 23 okt 2003, 11:38
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mysqli foutmelding

Bericht door Paul » 30 jun 2017, 08:51

Heb je toevallig je wachtwoord van je control panel veranderd?

IvonneW
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 jun 2017, 07:51

Re: Mysqli foutmelding

Bericht door IvonneW » 30 jun 2017, 09:20

Nee, ik heb heel beslist niets veranderd. Ik woon 9 maanden per jaar in Frankrijk, en waak er juist voor nergens iets te veranderen, want het internet via de satelliet is dramatisch. Het openen van dit berichtje duurt al een kwartier.

Gebruikersavatar
Paul
Beheerder
Beheerder
Berichten: 20298
Lid geworden op: 23 okt 2003, 11:38
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mysqli foutmelding

Bericht door Paul » 30 jun 2017, 09:29

Dan raad ik je aan contact op te nemen met je webhost, mogelijk dat hun iets aangepast hebben.

IvonneW
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 jun 2017, 07:51

Re: Mysqli foutmelding

Bericht door IvonneW » 06 jul 2017, 07:20

Dank je wel. Daar ben ik dus geholpen (zie onderstaand antwoord) , maar hoe dit is ontstaan is mij volslagen onduidelijk. IK ben daar beslist niet aangeweest!

Ik kan je aangeven dat het weer correct werkt. De melding die je kreeg heeft te maken gehad met je config.php file. Deze heb ik nagekeken en hier stond aangegeven
$dbms = 'mysqli'; deze heb ik gewijzigd naar $dbms = 'mysql'; en hierna werkte het weer correct. Helaas heb ik niet kunnen achterhalen wanneer dit gewijzigd was, maar het kan zijn dat er misschien een update van het programmatuur is geweest? Dit soort dingen worden niet door ons gewijzigd als wij bijvoorbeeld een server update'n of update's van een server uitvoeren.

Plaats reactie