3 nieuwe users maar 1 activatiemail ?

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit?
Probeer phpBB3.2! Problemen lossen we samen met je op.
Plaats reactie
nl1sms

3 nieuwe users maar 1 activatiemail ?

Bericht door nl1sms » 25 jun 2017, 11:57

• Wat is het probleem?
    Wanneer ontstond het probleem? ineens
    Adres van je forum: http://www.zweten.eu
    Extensies op je forum: stuk of 4
    Huidige stijl: prosilver
    phpBB versie: 3.2.0
    Waar is je forum gehost: nvt
    Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?nee
Ik kreeg gisteren en vanmorgen in totaal 3 nieuwe gebruikers. Ik moet ze zelf handmatig toegang geven maar ik kreeg maar 1 activatie emailtje binnen. Hoe kan dit nou weer zomaar ineens??? Email instellingen staan goed.... Hoe kan dit ?

Jim
Contacteer:

Re: 3 nieuwe users maar 1 activatiemail ?

Bericht door Jim » 25 jun 2017, 13:53

Als je wel het eerste mailtje krijgt dan kan je er denk ik wel vanuit gaan dat de instellingen aan de phpBB kant prima staan.

Misschien is de e-mail server een beetje traag en krijg je de andere twee mails wat later op de dag nog binnen of doet de e-mail server andere gekke dingen (zoals het zien als spam of blokkeren omdat het veel dezelfde mails zijn?). Dat zijn dingen die je even zou kunnen checken bij je host of eigen e-mail provider als je na een paar uur nog steeds de extra e-mails niet binnen hebt. ;)
Jim Mossing Holsteyn - Beheerder
Documentatie | Algemene voorwaarden | Wiki

Heb je suggesties over het verbeteren van phpBB.nl of andere site-gerelateerde vragen? Stuur me een PB!

nl1sms

Re: 3 nieuwe users maar 1 activatiemail ?

Bericht door nl1sms » 26 jun 2017, 09:26

Thanx Jim. Ik heb inmiddels inderdaad alle mails binnen gekregen maar met een vertraging van 2 dagen. Heel vaag, ik zal mijn hoster even mailen hoe dit kan......

edit: gebeld met hoster en het lag aan spam op de mailserver waardoor de queue erg lang werd en er vertraging optrad. Opgelost dus.

Plaats reactie