Weergave forumtitel vs instellingen mailtjes

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit?
Probeer phpBB3.2! Problemen lossen we samen met je op.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
p2cNL
Berichten: 14
Lid geworden op: 29 apr 2017, 15:29

Weergave forumtitel vs instellingen mailtjes

Bericht door p2cNL » 29 apr 2017, 15:41

  • Wat is het probleem? Weergave forumtitel vs instellingen mailtjes
    Wanneer ontstond het probleem? Hoi, we hebben sinds een tijdje nu het vernieuwde forum, en het viel ons op een gegeven moment op dat de mailinstellingen het niet meer deden. Denk aan registratie van nieuwe leden, bevestiging in je mailbox als je een nieuwe PB had, etc. We zijn aan het sleutelen geweest en toen we dat hadden opgelost kwamen we tot de ontdekking dat mailtjes die mensen krijgen ineens geen forumnaam meer bevatten. Dat ziet er dan als volgt uit:
    Welkom bij forums

    Dit bericht bevat belangrijke accountinformatie, bewaar deze e-mail dus goed. Je accountinformatie is als volgt:
    De naam van mijn forum is dus uit mails verwijderd. Nu hebben we het in de foruminstellingen aangepast, en voorwaar, we krijgen nu dus wel gewoon mailtjes waar de naam van mijn forum in wordt vermeld:
    Welkom bij Passion 2 Create forums

    Dit bericht bevat belangrijke accountinformatie, bewaar deze e-mail dus goed. Je accountinformatie is als volgt:
    Dus je zou zeggen, mooi opgelost zo. Maar...Als je nu naar mijn forum gaat, zie je de titel dus ook in de bovenbalk staan. Ik heb daar echter al een aangepast logo met de naam. Het staat er nu 2 keer: http://www.passion2create.nl/phpbb3/ En dat wil ik helemaal niet. Kan iemand mij vertellen hoe dat ik dit kan oplossen dat ik wel normale mails volledig verstuurd krijg èn dat de naam niet 2 keer bovenaan het forum staat?

    Adres van je forum: http://www.passion2create.nl/phpbb3/
    Extensies op je forum: volgens mij eentje voor youtube filmpjes, custom header en doorgehaalde tekst
    Huidige stijl: Propurple
    phpBB versie: 3.2.0
    Waar is je forum gehost: Resbo IT
    Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?
Ja, zie verhaal hierboven. De mailopties deden het niet meer. Dat is nu opgelost.

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4178
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: Weergave forumtitel vs instellingen mailtjes

Bericht door El torro » 29 apr 2017, 19:37

Wat heb je ingevuld bij de emailinstellingen "contactnaam" ?
Contactnaam:
Dit is de contactnaam dat de e-mail ontvangers zullen zien. Als je geen contactnaam wilt hebben, laat dit veld dan leeg.
Normaal komt dat boven de e-mail te staan.
Dus je zou zeggen, mooi opgelost zo. Maar...Als je nu naar mijn forum gaat, zie je de titel dus ook in de bovenbalk staan. Ik heb daar echter al een aangepast logo met de naam. Het staat er nu 2 keer: http://www.passion2create.nl/phpbb3/ En dat wil ik helemaal niet. Kan iemand mij vertellen hoe dat ik dit kan oplossen dat ik wel normale mails volledig verstuurd krijg èn dat de naam niet 2 keer bovenaan het forum staat?
Het niet invullen is naar zoekmachines toe niet zo slim.
Beter is dat gedeelte uit de html file te verwijderen of met een extensie te werken.

Gebruikersavatar
p2cNL
Berichten: 14
Lid geworden op: 29 apr 2017, 15:29

Re: Weergave forumtitel vs instellingen mailtjes

Bericht door p2cNL » 18 jul 2017, 12:56

Zo, daar was ik weer. sorry voor de late reactie, ik kon er steeds niet opkomen hier. Nu is het wel gelukt.
Mijn probleem heb ik nog niet kunnen oplossen.

"Beter is dat gedeelte uit de html file te verwijderen of met een extensie te werken."

Hoe zou ik dit het beste kunnen aanpakken? Ik ben nog niet zo'n held hierin dus weet niet zo goed hoe of wat ^^

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4178
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: Weergave forumtitel vs instellingen mailtjes

Bericht door El torro » 18 jul 2017, 13:03

Met de sitelogo extensie gaat dat prima
https://www.phpbb.com/community/viewtop ... &t=2400186

Plaats reactie