Tijdens update lukt uitpakken niet van 2e archief, "not supported file".

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit?
Probeer phpBB3.2! Problemen lossen we samen met je op.
Plaats reactie
BBgebruiker
Berichten: 276
Lid geworden op: 11 nov 2013, 10:05
Locatie: Midden Nederland
Contacteer:

Tijdens update lukt uitpakken niet van 2e archief, "not supported file".

Bericht door BBgebruiker » 06 mar 2017, 14:54

  • Na eerste controle een tweede download van zip bestand en bij poging dat uit te pakken verschijnt de melding "not supported file"
    Probleem ontstond bij het uitpakken van de tweede download, er volgde de melding "not supported file", het bestand was leeg.

    Tijdens de update volgt eerst een lijst met bestanden die aangepast of verwijderd moeten worden, die kan je downloaden als zip bestand, uitpakken en opnieuw uploaden.
    Voor het uitpakken van zip bestanden gebruik ik 7Zip en/of IZArc, en uploaden met FileZilla ging zonder problemen.
    Daarna klikte ik op "controleren" en bleken er nog meer bestanden aangepast te moeten worden.
    Dus deed ik opnieuw een download.
    Bij die poging het opgeslagen zip bestand te openen verscheen melding "not supported file".
    Er zat ook niets in het bestand, waarna ik het heb verwijderd.
    Het update proces heb ik opnieuw opgestart, daarna deed ik een volgende poging het gedownloade zip bestand te openen en opnieuw de melding "not supported file", ook nu was het bestand weer leeg.
    Nadat uitpakken van het zip bestand de tweede keer opnieuw niet lukte, heb ik in het update scherm van het forum maar geklikt op "doorgaan ...." en vervolgens ging de update verder met installeren en database bijwerken.
    Ergens lijkt er iets niet helemaal goed te gaan tijdens het update proces.
    Na het hernoemen/verwijderen van het 'install' bestand werkt alles intussen wel naar behoren.
Met vriendelijke groet,
Mario.

Aanname is vaak de oorzaak van ellende

Gebruikersavatar
Froddelaar
Berichten: 272
Lid geworden op: 29 mar 2016, 15:09
Locatie: Aalst, Belgie
Contacteer:

Re: Tijdens update lukt uitpakken niet van 2e archief, "not supported file".

Bericht door Froddelaar » 06 mar 2017, 16:27

Is het niet makkelijker om gewoon nieuwe files te uploaden, en te vervangen met de oude?
Alles behalve config.php, images & files

Indien je geen wijzigingen in de code files gedaan hebt natuurlijk.
Anders moet je deze opnieuw doen

Knowledge Base - How to update to the latest version of phpBB3
Wij promoten UW muziek in ons forum & delen alles via Sociale media!
Muziek wordt ook toegevoegd in de playlist van
textradio.be!
Mail uw single + hoesje + info naar: info@muziekpromo.net of Solidjeuh@textradio.be
Onze Website: https://www.muziekpromo.net

Gebruikersavatar
Theriddler
Berichten: 1103
Lid geworden op: 20 apr 2012, 07:47
Contacteer:

Re: Tijdens update lukt uitpakken niet van 2e archief, "not supported file".

Bericht door Theriddler » 06 mar 2017, 16:49

Je refereert naar een artikel die welliswaar in de categorie 3.2 staat maar nog niet bijgewerkt is voor 3.2

Ik denk dat deze link beter is: Hoe update ik mijn phpBB 3.1 forum naar phpBB 3.2

Tevens aan TS de vraag om onze support template in te willen vullen (zodat wij een beter beeld krijgen) en deze in het 1e bericht te plaatsen.
Je vind de support template Hier. Alvast bedankt.

BBgebruiker
Berichten: 276
Lid geworden op: 11 nov 2013, 10:05
Locatie: Midden Nederland
Contacteer:

Re: Tijdens update lukt uitpakken niet van 2e archief, "not supported file".

Bericht door BBgebruiker » 06 mar 2017, 20:12

In mijn verhaal had ik opgevoerd dat de update een probleem gaf.
Standaard maak ik eerst een backup.
Daarna heb ik de 'automatische update' gedownload van versie 3.1.10 naar 3.2 en de uitgepakte bestanden 'install' en 'vendor' heb ik geupload via FTP.
Vervolgens ben ik vanuit het web begonnen met de update uit te voeren vanuit http: //.../forumnaam/install.

Updates van 2013 tot 2014 heb ik op 2 verschillende manieren uitgevoerd, omdat 'automatische update' nog niet altijd even goed werkte.
Als alternatief kon je het volledige pakket downloaden en uitpakken, waarna 4 onderdelen eruit verwijderd werden, en vervolgens de rest geupload.
Dat ging eigenlijk altijd goed.
Wanneer je die onderdelen toch ging vervangen, had je een schone installatie en was je (zonder backup) alles kwijt.
Daarna kon je vanuit het web de installatie uitvoeren van de update op http: //.../forumnaam/install
Op het internet staan handleidingen van de verschillende update/upgrade methodes, waarin precies staat uitgelegd wat wel en niet te doen.

Updates en upgrades vanaf 2014 heb ik steeds op een identieke wijze uitgevoerd, namelijk met automatische update/upgrade.
Hierbij hoef je na het uitpakken slechts de mappen 'vendor' en 'install' te uploaden en daarna vanuit het web de update uitvoeren.
En slechts eenmaal eerder heb ik een identiek probleem gehad zoals hier eerder beschreven.
Ook toen ben ik er uit gekomen door het update proces opnieuw op te starten, waarna de installatie bij 'controle' (na vervangen/verwijderen) zonder problemen toch verder kon worden voltooid.

Maar zoals eerder aangegeven, het forum werkt nu weer naar behoren en ik wilde het probleem waar ik tegenaan liep hier delen.
Met vriendelijke groet,
Mario.

Aanname is vaak de oorzaak van ellende

Gebruikersavatar
Theriddler
Berichten: 1103
Lid geworden op: 20 apr 2012, 07:47
Contacteer:

Re: Tijdens update lukt uitpakken niet van 2e archief, "not supported file".

Bericht door Theriddler » 07 mar 2017, 10:02

Bedankt voor het delen.
Zo help je andere gebruikers met een soortgelijk/indentiek probleem weer op weg.
Fijn dat het is opgelost. :)

Plaats reactie