Hoe update ik mijn phpBB 3.1 forum naar phpBB 3.2?

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit?
Probeer phpBB3.2! Problemen lossen we samen met je op.
Gesloten
Gebruikersavatar
Paul
Beheerder
Beheerder
Berichten: 20297
Lid geworden op: 23 okt 2003, 11:38
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Hoe update ik mijn phpBB 3.1 forum naar phpBB 3.2?

Bericht door Paul » 07 jan 2017, 16:55

phpBB 3.2 is bijna direct compatibel met phpBB 3.1, in veel gevallen blijven extensies werken, of zijn deze geüpdatet om te werken met phpBB 3.2.

Voor je begint is het raadzaam te controleren of je host voldoet aan de vereisten die phpBB3.2 nodig heeft, er zijn namelijk een aantal wijzigingen ten opzichte van phpBB 3.0:
  • PHP 5.4.0 of hoger is vereist
  • PHP’s JSON-extensie is vereist
Is jou php versie lager dan 5.4.0, ga dan niet updaten, je bent dan niet instaat phpBB 3.2 op jouw server te gebruiken. Je kan je php versie controleren via je beheerderspaneel >> Tabblad: Algemeen >> klik dan aan je linkerkant op: PHP-informatie. Je kan daar ook zien of JSON is ingeschakeld. Neem contact op met je host als je php versie lager is dan 5.4.0 en vraag hen of het mogelijk is de php versie te updaten.
phpBB 3.2.0 ondersteund ook php 7 en hoger. Controleer voordat je deze gaat gebruiken wel of de extensies die je wilt gebruiken ook php 7 ondersteunen.

Het is aangeraden om prosilver als standaard stijl ingesteld te hebben en alle andere stijlen deactiveren en verwijderen via je beheerderspaneel.

Maak (altijd) eerst een backup van files en database.
Een back-up van je bestanden is erg belangrijk, niet alleen omdat je dan kan terug vallen bij problemen. Samen met de database tabellen, kan je deze content met gegevens zoals, naam, omschrijving, publicatiedatum, auteur enz bewaren en eventueel later als je Extensie het mogelijk maakt weer hergebruiken.

Hieronder hebben wij stap voor stap beschreven hoe jij je 3.1 forum kan updaten naar 3.2. Deze methode is alleen geschikt wanneer je geen wijzingen hebt gemaakt aan de code van je forum. Wanneer je wel wijzingen hebt gemaakt, gebruik dan de automatische updater.
  • Download de volledige laatste versie 3.2 Nederlands van phpBB.nl.
  • Unzip het bestand op je PC en open de phpBB3 map.
  • Verwijder het config.php bestand.
  • Ga nu naar de server waar je forum gehost staat en verwijder alle phpBB3 bestanden, BEHALVE:
    • config.php
    • de map images
    • de map files
    • de map store
    • de map ext
  • Upload het 3.2 pakket.
  • Ga naar: http://<pad_naar_jouw_forum>/install/
  • Volg de instructies op de installatie pagina. Mogelijk krijg je een melding dat er geen update bestanden gevonden kunnen worden. Deze melding kan je negeren want je maakt geen gebruik van de automatische updater.
  • Verwijder dan de map install van je server.
Gebruik alleen een goed FTP programma, zoals FileZilla, om je bestanden over te zetten naar de server.

Je hebt nu je forum op versie 3.2 met de standaard stijl prosilver, inclusief alle forums, topics, berichten, gebruikers, avatars, enz.

Voor vragen of problemen, open een nieuw onderwerp in dit forum.

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4165
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: Hoe update ik mijn phpBB 3.1 forum naar phpBB 3.2?

Bericht door El torro » 29 jan 2017, 19:29

Als je van 3.1 update moet je de map /ext/ niet wissen!
Als je van 3.0 update is die map er niet en is er geen probleem.

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4165
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: Hoe update ik mijn phpBB 3.1 forum naar phpBB 3.2?

Bericht door El torro » 16 mar 2017, 18:48

Voor het cache probleem van de browsers kun je de stylesheet.css op de volgende manier aanpassen.

Code: Selecteer alles

/*  phpBB3 Style Sheet
    --------------------------------------------------------------
	Style name:			prosilver (the default phpBB 3.1.x style)
	Based on style:
	Original author:	Tom Beddard ( http://www.subblue.com/ )
	Modified by:		phpBB Limited ( https://www.phpbb.com/ )
    --------------------------------------------------------------
*/

@import url("normalize.css?v=3.2");
@import url("base.css?v=3.2");
@import url("utilities.css?v=3.2");
@import url("common.css?v=3.2");
@import url("links.css?v=3.2");
@import url("content.css?v=3.2");
@import url("buttons.css?v=3.2");
@import url("cp.css?v=3.2");
@import url("forms.css?v=3.2");
@import url("icons.css?v=3.2");
@import url("colours.css?v=3.2");
@import url("responsive.css?v=3.2");

AnnaTEFka
Berichten: 43
Lid geworden op: 07 jun 2008, 20:27

Re: Hoe update ik mijn phpBB 3.1 forum naar phpBB 3.2?

Bericht door AnnaTEFka » 12 jun 2017, 19:36

Wat is de beste manier om mijn forum http://www.annatefka.nl/phpBB/ te upgraden van 3.0.14 naar de huidige 3.2.0?
Moet ik dan het versie 3.2.0 downloaden en die installeren? Gaat dat goed?

Alvast bedankt voor een reactie.

Gebruikersavatar
Froddelaar
Berichten: 272
Lid geworden op: 29 mar 2016, 15:09
Locatie: Aalst, Belgie
Contacteer:

Re: Hoe update ik mijn phpBB 3.1 forum naar phpBB 3.2?

Bericht door Froddelaar » 12 jun 2017, 19:54

Zie:
viewtopic.php?f=100&t=60897&sid=0c9391d ... 91e0c388d9

Geen automatische update, maar het volledig pakket downloaden!
Het config.php bestand en de mappen: images, files en store niet van je server verwijderen! Die moet je laten staan!

En zoals veel gezegd: Maak altijd een backup voor je eraan begint!
Wij promoten UW muziek in ons forum & delen alles via Sociale media!
Muziek wordt ook toegevoegd in de playlist van
textradio.be!
Mail uw single + hoesje + info naar: info@muziekpromo.net of Solidjeuh@textradio.be
Onze Website: https://www.muziekpromo.net

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4165
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: Hoe update ik mijn phpBB 3.1 forum naar phpBB 3.2?

Bericht door El torro » 12 jun 2017, 20:42

AnnaTEFka schreef:
12 jun 2017, 19:36
Wat is de beste manier om mijn forum http://www.annatefka.nl/phpBB/ te upgraden van 3.0.14 naar de huidige 3.2.0?
Moet ik dan het versie 3.2.0 downloaden en die installeren? Gaat dat goed?

Alvast bedankt voor een reactie.
Aangezien je een gepersonaliseerde stijl hebt zou ik eerst een testform maken en pas als de stijl weer naar je zin is, het live forum updaten!

Navacia
Berichten: 319
Lid geworden op: 05 nov 2004, 11:04
Locatie: AM*dam

Re: Hoe update ik mijn phpBB 3.1 forum naar phpBB 3.2?

Bericht door Navacia » 13 jan 2018, 20:40

Ik maak meteen al een fout, ik heb mijn config.php weg geknalt ipv van de die uit de update map.
hoe kan ik dit weer recht zetten ? please

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4165
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: Hoe update ik mijn phpBB 3.1 forum naar phpBB 3.2?

Bericht door El torro » 13 jan 2018, 23:11

Haal hem uit je backup die je gemaakt hebt.

Dennis
Berichten: 431
Lid geworden op: 17 apr 2004, 12:16

Re: Hoe update ik mijn phpBB 3.1 forum naar phpBB 3.2?

Bericht door Dennis » 15 jan 2018, 09:59

Mijn phpBB draaide nog op 3.1.10. Ik heb een offline kopie gemaakt en geupdate middels:
- phpBB-NL-3.1.10_to_3.1.11
- phpBB-NL-3.2.0_to_3.2.1
- phpBB-NL-3.2.1_to_3.2.2

PHP 7.0.22
JSON 1.4.0
De cache heb ik bij iedere aanpassing geleegd (en is dan ook leeg)

De extensions heb ik achteraf uitgeschakeld en verwijderd gezien mijn Like mod niet meer goed werkte.

Alles lijkt goed te werken, maar als ik een PM wil aanmaken ( /ucp.php?i=pm&mode=compose ) krijg ik een leeg scherm en een error in de apache log. Normale post in het forum werken wel.
Ik heb ook alle data al keer vervangen met een gehele nieuw pakket (wel duidige dbase) en de cache geleegd.
PHP Fatal error: Uncaught Twig_Error_Loader: Unable to find template "../assets/javascript/editor.js" (looked into: /path/forum/styles/prosilver/template, /path/forum/styles/prosilver/theme, /path/forum/styles/all/template) in "posting_buttons.html" at line 52. in /path/forum/vendor/twig/twig/lib/Twig/Loader/Filesystem.php:232\nStack trace:\n#0 /path/forum/phpbb/template/twig/loader.php(135): Twig_Loader_Filesystem->findTemplate('../assets/javas...')\n#1 /path/forum/vendor/twig/twig/lib/Twig/Loader/Filesystem.php(150): phpbb\\template\\twig\\loader->findTemplate('../assets/javas...')\n#2 /path/forum/phpbb/template/twig/environment.php(313): Twig_Loader_Filesystem->getCacheKey('../assets/javas...')\n#3 /path/forum/cache/production/twig/60/602b2bcc237f51706970d3f1419e2b2541d0f5c75c3bd6807537354ac3a47fcc.php(157): phpbb\\template\\twig\\environment->findTemplate('../assets/javas...')\n#4 /path/forum/vendor/twig/twig/lib/Twig/Template.php(432): __TwigTemplate_147035cb59dc92071c966305a129914b6c41d8 in /path/forum/vendor/twig/twig/lib/Twig/Loader/Filesystem.php on line 232, referer: https://**mijnlocaledomeinnaam**/ucp.php?i=pm&folder=inbox
Iemand een idde?

Gebruikersavatar
Paul
Beheerder
Beheerder
Berichten: 20297
Lid geworden op: 23 okt 2003, 11:38
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Hoe update ik mijn phpBB 3.1 forum naar phpBB 3.2?

Bericht door Paul » 15 jan 2018, 10:26

Open even een nieuw topic, met daarbij de support template ingevuld. Dit topic is niet voor support.

Gesloten