Installeren forum lukt me niet

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit?
Probeer phpBB3.2! Problemen lossen we samen met je op.
Plaats reactie
ElGriffo
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 feb 2018, 22:43

Installeren forum lukt me niet

Bericht door ElGriffo » 15 feb 2018, 00:18

  • Wat is het probleem? installatie PhpBB lukt niet
    Wanneer ontstond het probleem? na uploaden via filezilla
    Adres van je forum: http://www.elgriffo.nl
    Extensies op je forum:
    Huidige stijl:
    phpBB versie:
    Waar is je forum gehost:mijndomein
    Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?nog niet werkend gekregen
In ieder geval ben ik Marco en heb een eenmans zaakje in reparatie en handel van W126 , de S-klasse van Mercedes uit de jaren 80.
Nu leek het mij leuk om een eigen forum op te starten.

Wat heb ik gedaan: een domein gekocht voor e-mail en webhosting bij mijndomein.nl
Filezilla gedownload en geïnstalleerd
PhpBB gedownload en uitgepakt
Filezilla instellingen voor sftp volgens instructie
Mijndomein aangepast .
PhpBB files met filezilla geüpload
Volgens instructie voor het installeren moet ik dan mijn site openen en zou ik in het installatie programma van PhpBB terecht moeten komen .
Heb binnen mijn technische mogelijkheden alles geprobeerd maar krijg het niet aan de praat.
Ik heb ook mijn account bij mijndomein geüpgraded naar webmaker maar dan kan ik alleen maar uit de software van hun kiezen .
Ook merk ik dat bij het uploaden hij Sommige bestanden niet kan uploaden omdat er geen toestemming verleend is ?

Heb de zoekfunctie wel gebruikt maar kan de informatie niet echt vinden

Alvas bedankt

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4165
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: Installeren forum lukt me niet

Bericht door El torro » 15 feb 2018, 09:07

Wanneer heb je het domein gekocht en is het adres wel goed aan het domein gekoppeld?

Gebruikersavatar
Theriddler
Berichten: 1103
Lid geworden op: 20 apr 2012, 07:47
Contacteer:

Re: Installeren forum lukt me niet

Bericht door Theriddler » 15 feb 2018, 09:41

U kunt de provider "mijn domein" vragen of zij uw domein naam willen koppelen zodat deze werkt wanneer u content upload naar de server webruimte.
Het lijkt erop dat de domein naam nog niet is ingevoerd in het gebruikerspaneel.

Wat ook kan omdat u naar eigen zegge niet of niet voldoende beschikt over de technische kennis om een phpBB forum te installeren om dit geheel voor u te laten doen (Dit kost u niets). U mag mij een PB sturen waarin u alle inloggegevens van de hosting provider vermeld, met name: FTP, gebruikerspaneel van de host ect...
daarna zal ik me uiterste best doen het forum voor u te installeren.

ElGriffo
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 feb 2018, 22:43

Re: Installeren forum lukt me niet

Bericht door ElGriffo » 15 feb 2018, 22:33

Dank voor de hulp en tips via PB . Ben met dank van jullie weer een stap verder . Ben door een aanpassing van mijndomein in het installatie proces gekomen .
Nu zit ik nog met de database configuratie ..
West moet ik waar invullen

Wilfried1954
Berichten: 31
Lid geworden op: 24 nov 2017, 20:59
Contacteer:

Re: Installeren forum lukt me niet

Bericht door Wilfried1954 » 16 feb 2018, 10:40

De database wordt gehost door je provider. De databasenaam, servernaam en login kan je van je provider krijgen. In veel gevallen staat dit ergens gepubliceerd, en de login is meestal hetzelfde user en password die je hebt om in te loggen bij je provider.
Wilfried Mestdagh
Erkend familiaal bemiddelaar
http://forum.bemiddelen.vlaanderen
phpBB versie 3.2.1

Gebruikersavatar
Theriddler
Berichten: 1103
Lid geworden op: 20 apr 2012, 07:47
Contacteer:

Re: Installeren forum lukt me niet

Bericht door Theriddler » 18 feb 2018, 11:02

Wilfried1954 schreef:
16 feb 2018, 10:40
De database wordt gehost door je provider. De databasenaam, servernaam en login kan je van je provider krijgen. In veel gevallen staat dit ergens gepubliceerd, en de login is meestal hetzelfde user en password die je hebt om in te loggen bij je provider.
Om een database aan te maken kun je inloggen in je gebruikerspaneel op de site van de host of soms kun je naar het paneel gaan door http://www.urlvanjeforum.nl:2222 oid Dit kan de host eventueel aan je vertellen of je kunt het vaak vinden op de support pagina's van de hosting provider.

Wanneer je een mysql database aanmaakt moet je ook een wachtwoord opgegeven en een gebruiker aan de database koppelen die alle rechten heeft/krijgt. Als alles klaar is neem je die gegevens weer over en vul je deze in op de installatie pagina van phpBB.

Edit even opgezocht: https://helpdesk.mijndomein.nl/hc/nl/ar ... e-aanmaken

ElGriffo
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 feb 2018, 22:43

Re: Installeren forum lukt me niet

Bericht door ElGriffo » 18 feb 2018, 14:13

Inmiddels een leuk leerproces en is ( was ) het gelukt het forum in de lucht te krijgen . Had ook iets met DNS instellingen te maken .
als test wat gerommeld op het forum en instellingen aangepast en vrienden uitgenodigd even te testen. Dat ging eigenlijk wel redelijk .
Om het forum een eigen indentiteit te geven wilde ik de "foto" boven de site met mijn eigen logo uit wisselen en ik had een behoorlijk zooitje gemaakt van de mappenstructuur dat ik dat eerst even op orde wilde maken . Dat dus gedaan met resultaat dat het forum het niet meer deed ...
na diverse reddingspogingen was het me niet gelukt het forum weer werkend te maken
Uiteindelijk maar besloten om het dan maar 1x goed in te richten en alles op te schonen om 1x een goede schone install te doen .
Kom ik helaas weer in het installatie programma van mijndomein terecht en start het phpBB installatie niet op . Zal wel weer met DNS instellingen te maken hebben . mijndomein weer benaderd om er naar te kijken ( wacht op hun antwoord ) . Heb zelf even gekeken of ik het DNS kan aanpassen maar zou niet weten wat i daar moet invullen .

In ieder geval met jullie hulp wordt het me steeds duidelijker en is het best leuk om een forum te onderhouden . Al voelt het dat ik bij elke wens ik het wiel opnieuw aan het uitvinden ben hahahaha .

Bedankt ook ElTorro voor je hulp op de achtergrond

Als alles weer draait wil ik dus mijn eigen logo boven de site en zou ik graag willen weten of er een programma op het forum geïnstalleerd kan worden die automatisch zelf de foto's kan verkleinen ?

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4165
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: Installeren forum lukt me niet

Bericht door El torro » 18 feb 2018, 19:21

Als de DNS juist staat hoef je dat niet meer aan te passen, dus daar kan de fout niet zitten.

Als je alle bestanden opnieuw upload en de cache map leegt moet alles weer werken, probeer dat eerst eens (config.php niet uploaden)

Foto boven het forum zetten doe je best met een extensie (zoals alle aanpassingen trouwens)
https://www.phpbb.com/community/viewtop ... &t=2400186

ElGriffo
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 feb 2018, 22:43

Re: Installeren forum lukt me niet

Bericht door ElGriffo » 22 feb 2018, 19:29

Dank je el Torro .. Die extensie heb ik even naar gekeken maar dat heb ik niet gelijk door hoe dat werkt . Moet ik dus nog een keer goed voor zitten.

Site draait in ieder geval weer en heb hem in grote lijnen ingericht . Nu nog stap voor stap aanpassen . Alleen blijkt dat nieuwe leden geen forums kunnen zien ?

ElGriffo
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 feb 2018, 22:43

Re: Installeren forum lukt me niet

Bericht door ElGriffo » 22 feb 2018, 21:15

Site is gelukkig zichtbaar en logo is ook aangepast

ElGriffo
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 feb 2018, 22:43

Re: Installeren forum lukt me niet

Bericht door ElGriffo » 26 feb 2018, 20:40

Ook de header is gelukt

Plaats reactie