[Opgelost] Spam

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit?
Probeer phpBB3.2! Problemen lossen we samen met je op.
Plaats reactie
Progresso
Berichten: 164
Lid geworden op: 11 jun 2017, 20:55

[Opgelost] Spam

Bericht door Progresso » 18 okt 2017, 17:06

  • Wat is het probleem? overvloed aan spam
    Wanneer ontstond het probleem?update naar 3.2
    Adres van je forum: http://fortalezacorner.nl
    Extensies op je forum:geen
    Huidige stijl:ProSilver
    phpBB versie: 3.2
    Waar is je forum gehost:Neostrada
    Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?
Ja.

Een paar dagen geleden een hoogstnoodzakelijke update gedaan naar 3.2. Sindsdien heb ik veel nieuwe gebruikers uit Rusland en dergelijke die het forum bevuilen met spam. Al die nieuwe gebruikers zijn direct geregistreerd lid in plaats van nieuw geregistreerde gebruiker. In de permissies heb ik eerst aangegeven dat voor alle forums nieuwe gebruikers in de moderatierij komen, dit werkte dus niet. Daarna heb ik dit gewijzigd in de rol "nieuwe geregistreerde gebruikers". Dit werkt dus ook niet.

Nu kan ik mij herinneren dat ik in de oude versie ergens heb ingesteld dat nieuwe gebruikers eerst een bericht konden plaatsen nadat dat door mij is gemodereerd. Daarna zouden ze dan automatisch een geregistreerde gebruiker worden. Dat werkte.

Ik kan alleen die optie nergens meer vinden. Eventuele andere mogelijkheden om die ellendige spam te voorkomen hoor ik ook graag.

Wie helpt mij.
Laatst gewijzigd door Progresso op 20 okt 2017, 19:35, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4172
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: Spam

Bericht door El torro » 18 okt 2017, 18:37

Zet bij de Spambotpreventie een goede V&AV dat voorkomt spammers
In de forumpermissies instellen dat ze "nooit" kunnen posten zonder toestemming (voor onlangsgeregistreerde gebruikers) niet nee.
Helpt om de laatste "menselijke" spammers tegen te houden.

Progresso
Berichten: 164
Lid geworden op: 11 jun 2017, 20:55

Re: Spam

Bericht door Progresso » 18 okt 2017, 18:52

Maar hoe komt het dan dat die nieuw geregistreerde gebruikers direct "geregistreerde gebruikers" worden?

Progresso
Berichten: 164
Lid geworden op: 11 jun 2017, 20:55

Re: Spam

Bericht door Progresso » 18 okt 2017, 19:02

Ook in het lijstje "onlangs geregistreerde gebruikers" staat sinds 3 oktober niemand terwijl er vele spammers en een enkele echte poster zijn geregistreerd. Dat snap ik dan even niet.

Progresso
Berichten: 164
Lid geworden op: 11 jun 2017, 20:55

Re: Spam

Bericht door Progresso » 18 okt 2017, 19:10

Wel, ook weer gevonden. De waarde voor het aantal berichten voor nieuw geregistreerde gebruikers stond op 0.

Plaats reactie