Forum geeft volledig wit scherm na posten bericht (maar plaatst bericht wel)

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit?
Probeer phpBB3.2! Problemen lossen we samen met je op.
Plaats reactie
Hans_380

Forum geeft volledig wit scherm na posten bericht (maar plaatst bericht wel)

Bericht door Hans_380 » 10 apr 2017, 21:44

• Wat is het probleem? Forum geeft een volledig leeg, wit scherm na het posten van een nieuw bericht
    Wanneer ontstond het probleem? Meteen na opwaardering naar 3.2 Rhea (afkomstig van een gebruikte 3.0.14)
    Adres van je forum: http://www.hoogspanningsforum.com
    Extensies op je forum: Tapatalk, REimg, viglink, S9E
    Huidige stijl: Prosilver
    phpBB versie: 3.2 Rhea, draaiend op php7
    Waar is je forum gehost: Antagonist
    Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?
Ja, maar geen dingen die hier verband mee kunnen houden (zie onderstaand)

Tijdens de upgrade naar 3.2 Rhea (afkomstig van een stokoude 3.0.14) ontstonden er enkele kleine kinderziekten die grotendeels snel opgelost waren. Eén ding is echter blijven bestaan en dat is een bug die ervoor zorgt dat het forum de gebruikers een volledig wit scherm laat zien nadat ze op de knop bericht posten (op ons forum doorvoeren genoemd) hebben gedrukt. Het scherm in de browser blijft simpelweg permanent volledig leeg. De URL in het navigatievenster handmatig aanpassen brengt de gebruiker dan weer terug naar het forum, waar hij kan zien dat zijn bericht echter gewoon is geplaatst. Het lijkt er daardoor op dat de template voor het scherm "uw bericht werd geplaatst, klik hier om door te gaan" niet wordt geladen en dat er ook geen foutmelding wordt getoond. Extra complicerend is dat het bevestigingsscherm nooit wordt getoond, maar dat in sommige gevallen het witte scherm uitblijft waarna instantaan het geplaatste bericht lijkt te worden getoond zonder tussenkomst van enkele seconden bevestigingsscherm. De fout an sich is dus niet volledig uniform.

Het forum in kwestie heeft aanpassingen aan de template prosilver, waarvan de meesten in overall_header.php en in common.css (custom menu, kleur en jargon). Maar de bug was reeds vóór al die template-aanpassingen en installatie van extensies aanwezig op precies deze wijze, zodat ik behoorlijk zeker weet dat geen enkele custom aanpassing er effect op heeft of zou kunnen hebben. Het moet iets fundamentelers zijn en waarschijnlijk betrekkelijk simpel, maar ik kom er niet goed uit. Het enige dat opvalt is dat het bestand posting_body.html vrijwel leeg lijkt te zijn van binnen, maar ik weet niet of dat normaal is.

Iemand hier een idee van wat er vermoedelijk aan de hand kan zijn?

El torro
Contacteer:

Re: Forum geeft volledig wit scherm na posten bericht (maar plaatst bericht wel)

Bericht door El torro » 10 apr 2017, 22:59

Hier wordt dat "tussenscherm" toch ook niet getoond?

Hans_380

Re: Forum geeft volledig wit scherm na posten bericht (maar plaatst bericht wel)

Bericht door Hans_380 » 11 apr 2017, 08:52

Verhip, nu je het zegt... :lol:
Dan zal het wel de bedoeling zijn dat het aangehaalde bestand leeg is en zou in ieder geval dat gedeelte kunnen kloppen.

Maar hier gaat ie wel netje door naar het tonen van het geplaatste bericht in plaats van een wit scherm te geven dat niet verder komt.
Kan het zijn dat het forum vanuit het script dat verantwoordelijk is voor de berichteneditor (posting.php of misschien een van de html-bestanden in de map van prosilver?) ergens niet goed door koppelt naar viewtopic.php of is dat een onjuiste gedachte? Hij heeft van het begin af aan dit euvel gehad, zodat ik soms het gevoel heb dat er misschien een bestand niet mee geüpload is (ofzo). Bij alle andere handelingen die het versturen van een formulier vereisen, zoals het aanpassen van je profiel, geeft ie wel een kort bevestigingsscherm en draait het niet op wit uit. Het lijkt alleen bij het posten van een bericht te gebeuren.

El torro
Contacteer:

Bericht door El torro » 11 apr 2017, 16:25

Dat is gemakkelijk te controleren, upload alle bestanden van 3.2 nogmaals
alleen bij je stijl even opletten dat je je aanpassingen niet vervangt, ook bij het bestand wat je van de vertaling hebt gedaan even opletten met vervangen

Hans_380

Bericht door Hans_380 » 11 apr 2017, 21:58

El torro schreef:
11 apr 2017, 16:25
Dat is gemakkelijk te controleren, upload alle bestanden van 3.2 nogmaals
alleen bij je stijl even opletten dat je je aanpassingen niet vervangt, ook bij het bestand wat je van de vertaling hebt gedaan even opletten met vervangen
Daar blijkt het probleem bij nader inzien toch niet te liggen, omdat hij het de ene keer wel doet en de andere keer niet. Als er iets ontbrak had hij consequent het witte scherm altijd moeten geven. Het is echter tot nu toe onherleidbaar gebleken waaraan het ligt dat ie het soms wel en soms niet doet. Juist dat wispelturige maakt het ongrijpbaar: kennelijk is alles er wel, maar bij bepaalde condities of randvoorwaarden krijgt ie de hik.

Ik zal eerst eens moeten proberen of er iets van een systeem of regelmaat in te ontdekken is wanneer het witte scherm wel of niet verschijnt voordat ik jullie hier gericht om advies kan vragen. De toestand in kwestie blijkt nog veel te vaag. :?

In ieder geval, bij de laatste keer dat het witte scherm verscheen heb ik wel de gelegenheid genomen om daar de broncode eens van op te vragen. Die bleek enerzijds indrukwekkend leeg te zijn (er wordt geen HTML-bestand opgebouwd dat tot een grafische uitvoer leidt, zie dit screenshot.

Anderzijds via view-source in Firefox krijg ik wel gewoon een ruim 1400 regels lang HTML-bestand te zien dat er op het eerste gezicht normaal uitziet voor de te genereren viewtopic waar het na het posten van een bericht op uit zou moeten draaien, maar waarin op het uiteinde vanaf exact regel 1300 een paar AJAX-errors lijken te verschijnen (kopie van het HTML-bestand is hier bijgesloten, gehost op de eigen server van hoogspanningsnet.com).
Geen idee of die AJAX-meldingen enig verband kunnen houden met het niet plotten van de HTML. Wat ik er tot nu toe van kan maken is dat de fout moet zitten in het op het scherm tonen van de viewtopic na het posten van het bericht, want onder de klep lijkt dit stadium wel bereikt te worden.

Plaats reactie