- Wat is het probleem? Forum geeft een volledig leeg, wit scherm na het posten van een nieuw bericht
Wanneer ontstond het probleem? Meteen na opwaardering naar 3.2 Rhea (afkomstig van een gebruikte 3.0.14)
Adres van je forum: http://www.hoogspanningsforum.com
Extensies op je forum: Tapatalk, REimg, viglink, S9E
Huidige stijl: Prosilver
phpBB versie: 3.2 Rhea, draaiend op php7
Waar is je forum gehost: Antagonist
Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?
Tijdens de upgrade naar 3.2 Rhea (afkomstig van een stokoude 3.0.14) ontstonden er enkele kleine kinderziekten die grotendeels snel opgelost waren. Eén ding is echter blijven bestaan en dat is een bug die ervoor zorgt dat het forum de gebruikers een volledig wit scherm laat zien nadat ze op de knop bericht posten (op ons forum doorvoeren genoemd) hebben gedrukt. Het scherm in de browser blijft simpelweg permanent volledig leeg. De URL in het navigatievenster handmatig aanpassen brengt de gebruiker dan weer terug naar het forum, waar hij kan zien dat zijn bericht echter gewoon is geplaatst. Het lijkt er daardoor op dat de template voor het scherm "uw bericht werd geplaatst, klik hier om door te gaan" niet wordt geladen en dat er ook geen foutmelding wordt getoond. Extra complicerend is dat het bevestigingsscherm nooit wordt getoond, maar dat in sommige gevallen het witte scherm uitblijft waarna instantaan het geplaatste bericht lijkt te worden getoond zonder tussenkomst van enkele seconden bevestigingsscherm. De fout an sich is dus niet volledig uniform.
Het forum in kwestie heeft aanpassingen aan de template prosilver, waarvan de meesten in overall_header.php en in common.css (custom menu, kleur en jargon). Maar de bug was reeds vóór al die template-aanpassingen en installatie van extensies aanwezig op precies deze wijze, zodat ik behoorlijk zeker weet dat geen enkele custom aanpassing er effect op heeft of zou kunnen hebben. Het moet iets fundamentelers zijn en waarschijnlijk betrekkelijk simpel, maar ik kom er niet goed uit. Het enige dat opvalt is dat het bestand posting_body.html vrijwel leeg lijkt te zijn van binnen, maar ik weet niet of dat normaal is.
Iemand hier een idee van wat er vermoedelijk aan de hand kan zijn?