- Adres van je forum: http://www.voorgastouders.nl
Event. modificaties op je forum: Geen
Wanneer ontstond het probleem? Altijd al
phpBB versie: 3.0.7-PL1
Heb je onlangs iets veranderd aan je forum? Nee
Wat is het probleem?
Ik heb een aangepast profielveld gemaakt en heb zowel bij "Instellingen serverprestatie" als bij "Forumeigenschappen" de volgende instellingen neergezet:
Geef eigen profielvelden in de ledenlijst weer: Ja
Geef eigen profielvelden in de gebruikersprofielen weer: Ja
Geef eigen profielvelden op de berichtenpagina weer: Ja
Op de berichtenpagina en in de gebruikersprofielen is het veld wel te zien, maar in de ledenlijst is hij niet te zien. Hoe kan ik dit in de ledenlijst ook te zien krijgen?
Aangepast profielveld in de ledenlijst weergeven
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Aangepast profielveld in de ledenlijst weergeven
Re: Aangepast profielveld in de ledenlijst weergeven
Hiervoor zul je de template moeten aanpassen:
Open:
Zoek:Voeg daarachter toe: Verander "Het label van het veld" met jouw omschrijving.
Zoek:
Voeg daarachter toe: De VELDIDENTIFICATIE moet je vervangen door de waarde (in hoofdletters) welke je in het ACP heb ingesteld bij:
Open:
./styles/prosilver/template/memberlist_body.html
Zoek:
Code: Selecteer alles
<th class="posts"><a href="{U_SORT_POSTS}#memberlist">{L_POSTS}</a></th>
<th>Het label van het veld</th>
Zoek:
<td class="posts"><!-- IF memberrow.POSTS and S_DISPLAY_SEARCH --><a href="{memberrow.U_SEARCH_USER}" title="{L_SEARCH_USER_POSTS}">{memberrow.POSTS}</a><!-- ELSE -->{memberrow.POSTS}<!-- ENDIF --></td>
<td><!-- IF memberrow.PROFILE_VELDIDENTIFICATIE_VALUE -->
{memberrow.PROFILE_VELDIDENTIFICATIE_VALUE}
<!-- ELSE --> <!-- ENDIF --></td>
Ververs hierna de prosilver template in het ACP bij Stijlen > Templates.Veld identificatie:
De veldnaam wordt gebruikt om het profielveld zowel in de database als in de templates te herkennen.
Ik ga het vanavond even samen met mijn vriend proberen. Ben bang dat is mijn forum sloop als ik zulke dingen ga aanpassen 

Het slimste is dan ook om een identiek testforum (bijvoorbeeld lokaal op je PC, of op je hosting in een aparte map) te draaien. Hier kan je dan dingen uitproberen en alles het allemaal goed werkt, kan je de wijzigingen doorvoeren. 

Das wel slim ja
Ik maak wel regelmatig back-ups van het forum maarja. Een testversie kan ook handig zijn. Bedankt in ieder geval voor het antwoord!

Het is inmiddels gelukt, helemaal zelf 
Bedankt!!

Bedankt!!