Tweetalig?

Hulp nodig bij een stijl? Voor zowel XHTML/CSS als grafische vragen uiteraard gerelateerd aan phpBB3.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
OmkePom
Berichten: 545
Lid geworden op: 04 mei 2010, 14:32
Contacteer:

Tweetalig?

Bericht door OmkePom » 19 jan 2015, 11:55

Adres van je forum: http://www.film-test.nl
Event. modificaties op je forum: Meerdere waaronder Ajax. Chat, NewsPage en Reimg
Wanneer ontstond het probleem? nvt
phpBB versie: phpBB 3.12 Style aangepaste ProFormell

Ben hiernaast bezig met het ontwikkelen van een Forum draaiend onder phpBB 3.1

Nu ik toch helemaal overga naar 3.1 zal ik het liefst mijn Forum 2 talig willen maken.
Voor de Template enzo wordt dat allemaal geregeld in languages dat weet ik, maar hoe zit dat dan met de Forums die je aangemaakt hebt en alle berichten hierin?

Ps,
Ik bedoel niet de berichten van de gebruikers, maar de berichten en verwijzingen die "Het Forum" standaard heeft, FAQ en Disclaimer enzo
Laatst gewijzigd door OmkePom op 19 jan 2015, 12:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Abraham54
Berichten: 753
Lid geworden op: 08 aug 2013, 14:51
Contacteer:

Re: Twetalig?

Bericht door Abraham54 » 19 jan 2015, 12:03

Dan maak je aparte forums aan voor die ander taal - wel natuurlijk met dezelfde indeling.
Daarmee voorkom je dat Nederlandse berichten en die andere taal doorelkaar heen staan.

Ik denk in de toekomst mijn forum op een zelfde wijze deels ook voor Duitsers in te richten.
Lid van Unite against malware en ASAP - Alliance of Security Analysis Professionals

Gebruikersavatar
OmkePom
Berichten: 545
Lid geworden op: 04 mei 2010, 14:32
Contacteer:

Re: Tweetalig?

Bericht door OmkePom » 19 jan 2015, 12:36

Abraham54 schreef:Dan maak je aparte forums aan voor die ander taal - wel natuurlijk met dezelfde indeling.
Daarmee voorkom je dat Nederlandse berichten en die andere taal doorelkaar heen staan.
Oke, die manier snap ik.... maar ik wil dus 1 Forum maken en als gebruikers Engelstalig zijn dat ze de Engelse indeling krijgen. (mits ze natuurlijk de instelling op Engels hebben staan in hun profiel)
Het is namelijk niet de bedoeling dat de "plaatsingen" die bij mij op het Forum gebeurd op 2 verschillende forums gaan draaien!

Is dit te realiseren? :ugeek:
Afbeelding

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4177
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: Tweetalig?

Bericht door El torro » 19 jan 2015, 13:04

Is dit te realiseren?
Dat is gewoon standaard en hoef je zelfs niets voor te doen. eng + nl

Gebruikersavatar
OmkePom
Berichten: 545
Lid geworden op: 04 mei 2010, 14:32
Contacteer:

Re: Tweetalig?

Bericht door OmkePom » 19 jan 2015, 14:17

El torro schreef:
Is dit te realiseren?
Dat is gewoon standaard en hoef je zelfs niets voor te doen. eng + nl
Hiermee heb ik de omschrijving/indeling/commentaren van mijn Forum nog niet vertaald!
Afbeelding

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4177
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: Tweetalig?

Bericht door El torro » 19 jan 2015, 14:45

OmkePom schreef:
El torro schreef:
Is dit te realiseren?
Dat is gewoon standaard en hoef je zelfs niets voor te doen. eng + nl
Hiermee heb ik de omschrijving/indeling/commentaren van mijn Forum nog niet vertaald!
Je schreef toch
FAQ en Disclaimer enzo
Wat bedoel of wil je dan nog meer?

Gebruikersavatar
OmkePom
Berichten: 545
Lid geworden op: 04 mei 2010, 14:32
Contacteer:

Re: Tweetalig?

Bericht door OmkePom » 19 jan 2015, 14:53

Ik heb bv in de ACP bij Tablad Forum maken dit staan bij het forumgedeelte Verzoekjes,

Handleiding:

Link naar de forumregels: **Verzoekjes graag voorzien van IMBd of MovieMeter link.
Verzoekjes worden indien mogelijk binnen 24uur beantwoord/geplaatst.
Voor overige Vragen stel ze aan Het TEAM.


Verzoekjes (naam v/h forum) en de opmerking** zijn dus niet in het Engels als je hem Engelstaig instelt?
Afbeelding

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4177
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: Tweetalig?

Bericht door El torro » 19 jan 2015, 15:14

Nee daar moet je dan je Engelse tekst onderzetten

Gebruikersavatar
OmkePom
Berichten: 545
Lid geworden op: 04 mei 2010, 14:32
Contacteer:

Re: Tweetalig?

Bericht door OmkePom » 19 jan 2015, 15:43

El torro schreef:Nee daar moet je dan je Engelse tekst onderzetten
Oke, dat is nog te doen!

Maar kan je niet via de IF statement in het Script Engelstalig het 1ne laten zien en Nederlandse het andere?

Bv,
if loged_in_user_r_English then ....1...... Else ...2.... ofzo ?
Afbeelding

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4177
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: Tweetalig?

Bericht door El torro » 19 jan 2015, 16:06

Daar zal best een mogelijkheid voor zijn, maar gaat boven mijn pet uit :oops:

Gebruikersavatar
David
Berichten: 5093
Lid geworden op: 15 jan 2007, 22:00
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Tweetalig?

Bericht door David » 19 jan 2015, 16:14

Weet niet op het in de praktijk werkt of kan werken, maar dan zou je je forumnaam, forumomschrijving en forumregels met een taalvariabel moeten aanmaken en dan zelf je taalvariabelen in nl en en zetten.
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

Gebruikersavatar
Abraham54
Berichten: 753
Lid geworden op: 08 aug 2013, 14:51
Contacteer:

Re: Tweetalig?

Bericht door Abraham54 » 19 jan 2015, 18:17

Het mooiste is natuurlijk wanneer je op een vlaggetje kan klikken om jouw voorkeurstaal te krijgen.
Dus feitelijk twee taalversies van het forum in één - Nederlands en Engels.
Lid van Unite against malware en ASAP - Alliance of Security Analysis Professionals

Gebruikersavatar
OmkePom
Berichten: 545
Lid geworden op: 04 mei 2010, 14:32
Contacteer:

Re: Tweetalig?

Bericht door OmkePom » 19 jan 2015, 18:20

Abraham54 schreef:Het mooiste is natuurlijk wanneer je op een vlaggetje kan klikken om jouw voorkeurstaal te krijgen.
Dus feitelijk twee taalversies van het forum in één - Nederlands en Engels.
Kijk eens, dat zou het helemaal zijn! :D
Afbeelding

Gebruikersavatar
Abraham54
Berichten: 753
Lid geworden op: 08 aug 2013, 14:51
Contacteer:

Re: Tweetalig?

Bericht door Abraham54 » 19 jan 2015, 20:21

Ik vermoed onderhand, dat wil je twee, identieke fora hebben, elk in een andere taal, dat je dan zowel een Nederlandstalig forum op de server moet hebben staan en daarnaast tevens een Engelstalig forum.
De vlaggetjes linken dan naar het juiste forum.
Lid van Unite against malware en ASAP - Alliance of Security Analysis Professionals

Gebruikersavatar
Theriddler
Berichten: 1103
Lid geworden op: 20 apr 2012, 07:47
Contacteer:

Re: Tweetalig?

Bericht door Theriddler » 19 jan 2015, 22:22

OmkePom schreef:Maar kan je niet via de IF statement in het Script Engelstalig het 1ne laten zien en Nederlandse het andere?

Bv,
if loged_in_user_r_English then ....1...... Else ...2.... ofzo ?
de juiste zou dan zijn:

Code: Selecteer alles

<!-- IF S_USER_LANG eq 'en_US' -->{VARIABLE_ENGELS}<!-- ELSEIF S_USER_LANG eq 'nl_NL' -->{VARIABLE_NEDERLANDS}<!-- ENDIF -->
maar dat werkt dan weer alleen als men ingelogd is en je moet dan zoveel veranderen in de templates en de taalbestanden dat het denk geen doen is.

Gebruikersavatar
OmkePom
Berichten: 545
Lid geworden op: 04 mei 2010, 14:32
Contacteer:

Re: Tweetalig?

Bericht door OmkePom » 16 mei 2015, 15:38

Theriddler schreef:
maar dat werkt dan weer alleen als men ingelogd is en je moet dan zoveel veranderen in de templates en de taalbestanden dat het denk geen doen is.
Engelstalige ingelogde gebruikers hebben hem toch op "English" staan, dus die krijgen de standaard instellingen en uitleg in het Engels.

Het gaat mij op het Forum benaming en uitleg hiervan. Dat van die Templates met die IF dat ben ik aan het testen.

Code: Selecteer alles

    <!-- IF S_USER_LANG eq 'en_US' -->{VARIABLE_ENGELS}<!-- ELSEIF S_USER_LANG eq 'nl_NL' -->{VARIABLE_NEDERLANDS}<!-- ENDIF -->
Bovenstaande werkt geheel niet!
Na veel proberen deze wel,

Code: Selecteer alles

<!-- IF S_USER_LANG eq 'en-gb' -->Due to renovations at our site, you can experience some disturbance!<!-- ELSE -->Door verbouwing aan onze site, kan men enige hinder ondervinden!<!-- ENDIF -->

:geek:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Theriddler
Berichten: 1103
Lid geworden op: 20 apr 2012, 07:47
Contacteer:

Re: Tweetalig?

Bericht door Theriddler » 16 mei 2015, 18:15

OmkePom schreef:
Theriddler schreef:
maar dat werkt dan weer alleen als men ingelogd is en je moet dan zoveel veranderen in de templates en de taalbestanden dat het denk geen doen is.
Engelstalige ingelogde gebruikers hebben hem toch op "English" staan, dus die krijgen de standaard instellingen en uitleg in het Engels.

Het gaat mij op het Forum benaming en uitleg hiervan. Dat van die Templates met die IF dat ben ik aan het testen.

Code: Selecteer alles

    <!-- IF S_USER_LANG eq 'en_US' -->{VARIABLE_ENGELS}<!-- ELSEIF S_USER_LANG eq 'nl_NL' -->{VARIABLE_NEDERLANDS}<!-- ENDIF -->
Bovenstaande werkt geheel niet!
Na veel proberen deze wel,

Code: Selecteer alles

<!-- IF S_USER_LANG eq 'en-gb' -->Due to renovations at our site, you can experience some disturbance!<!-- ELSE -->Door verbouwing aan onze site, kan men enige hinder ondervinden!<!-- ENDIF -->

:geek:
Ik heb het anders aangezien ik dat veranderd had vanwege de facebook javascript die alleen maar nl_NL en en_US lust. Dus dat heb ik veranderd in de standaard code, ten tijde van het plakken naar hier heb ik daar niet op gelet. Maar de basis was gelegd.

Toch zou de code gewoon moeten werken, mits je dus de juiste taalpakket ISO kent

deze vindt je in de database bij taalpakketten. Bij ISO

deze zou dan gewoon moeten werken.

Code: Selecteer alles

<!-- IF S_USER_LANG eq 'en_gb' -->Due to renovations at our site, you can experience some disturbance!<!-- ELSEIF S_USER_LANG eq 'nl' -->Door verbouwing aan onze site, kan men enige hinder ondervinden!<!-- ENDIF -->
Maar wat jij voorstelt doet eigenlijk hetzelfde als bovenstaande.

Gebruikersavatar
OmkePom
Berichten: 545
Lid geworden op: 04 mei 2010, 14:32
Contacteer:

Re: Tweetalig?

Bericht door OmkePom » 16 mei 2015, 18:19

Klopt beide werken :D

Zit alleen nog met het Forum gedeelte, heb daar enige uitleg staan over het hoe en wat.

Hoe krijg ik dit 2talig??

:ugeek:
Afbeelding

Plaats reactie