xsBB.nl

Plaats reactie
charlesb52
Berichten: 11
Lid geworden op: 28 aug 2015, 18:24
Locatie: Maastricht
Contacteer:

xsBB.nl

Bericht door charlesb52 » 28 aug 2015, 23:12

Sinds 9 jaar heb ik m'n forum via xsBB.nl . Omdat ik geen contact meer kreeg met het beheer ga ik het het forum nu in eigen beheer "doen".
Zijn er ervaringen hier met xsBB? Weet iemand een mogelijkheid om een back up te krijgen, er zijn meer dan 90.000 posts die ik niet wil verliezen...
Mijn dank!
http://charlesb52.xsbb.nl/index.php

Gebruikersavatar
Solidjeuh
Berichten: 681
Lid geworden op: 05 okt 2010, 06:28
Locatie: Aalst / Belgie
Contacteer:

Re: xsBB.nl

Bericht door Solidjeuh » 29 aug 2015, 01:42

Aan en backup kunnen wij je niet helpen
Je zal toch moeten proberen om iemand van xsBB te contacteren, en een backp te vragen..

http://xsbb.nl/contact.hs
Forum voor NL Extensie vertalingen ---> https://www.solidjeuh.fun
----------------------------------------------------------------------------

charlesb52
Berichten: 11
Lid geworden op: 28 aug 2015, 18:24
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Re: xsBB.nl

Bericht door charlesb52 » 30 aug 2015, 22:00

Ga ik maar wéér doen (maar niemand reageert, ook niet op het beheerdersforum, via PB of mail..)!!
Bedankt voor het meedenken!!

Gebruikersavatar
BennyBernaer
Berichten: 412
Lid geworden op: 05 jan 2008, 17:02
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: xsBB.nl

Bericht door BennyBernaer » 31 aug 2015, 22:14

Ik had vroeger ook een forum bij hen.
Maar ben overgestapt door de beperkte mogelijkheden.
Ik weet niet wie daar de software onderhoud maar er zijn daar altijd al problemen geweest.
Ik vrees er een beetje voor dat je ooit een backup te pakken gaat krijgen.
Zonder backup is het niet mogelijk berichten te importeren en zal je helaas opnieuw moeten beginnen.
Een mogelijkheid zou zijn:
Maak een nieuw forum aan een plaats een link naar het oude forum als een soort forumarchief

Gebruikersavatar
Solidjeuh
Berichten: 681
Lid geworden op: 05 okt 2010, 06:28
Locatie: Aalst / Belgie
Contacteer:

Re: xsBB.nl

Bericht door Solidjeuh » 31 aug 2015, 22:19

Als gratis forumdienst zouden ze toch de mogelijk mogen geven om een backup van je database te downloaden, en je andere files.. En al zeker als ze niet eens de moeite doen om te reageren op support. Dit is 1 van de redenen waarom ik NOOIT gebruik zal maken van een forumdienst.. Je geeft beter enkele euro's uit waardoor je alles zelf kan beheren :)
Forum voor NL Extensie vertalingen ---> https://www.solidjeuh.fun
----------------------------------------------------------------------------

toska
Berichten: 516
Lid geworden op: 18 jul 2013, 16:48
Locatie: oost-vlaanderen

Re: xsBB.nl

Bericht door toska » 01 sep 2015, 06:43

Solidjeuh schreef:Als gratis forumdienst zouden ze toch de mogelijk mogen geven om een backup van je database te downloaden, en je andere files.. En al zeker als ze niet eens de moeite doen om te reageren op support. Dit is 1 van de redenen waarom ik NOOIT gebruik zal maken van een forumdienst.. Je geeft beter enkele euro's uit waardoor je alles zelf kan beheren :)
Inderdaad solidjeuh is het beter om een betaalde host te nemen, ik krijg steeds antwoord binnen een half uur en word geholpen 24 op 24 en 7 op7.
Maar daarvoor is er poen nodig en is gemakkelijk als deze word betaald door iemand die het met de forum het goed voor heeft en poen op tafel legt als men daar achter vraagt niet waar solidjeuh?

Gebruikersavatar
Ger
Berichten: 4864
Lid geworden op: 03 jan 2006, 22:23
Locatie: 192.68.1.100
Contacteer:

Re: xsBB.nl

Bericht door Ger » 09 sep 2015, 15:13

Ik heb in het verleden ooit eens succes gehad met deze forum scraper. Die haalt via een python script alle gegevens van je oude forum op en maakt er een MySQL bestand van, wat je als backup kunt importeren.

Dat werkt maar tot op zekere hoogte natuurlijk; het bezoekt je forum met de rechten van een gastgebruiker. Verborgen forums, privéberichten, etc. gaan niet mee, en iedereen krijgt een nieuw wachtwoord. Verder vereist het een Python2 installatie, goed lezen, en weten wat je met SQL bestanden moet doen. (en een hoop tijd, afhankelijk van hoeveel je moet scrapen en hoe snel de webserver is)

charlesb52
Berichten: 11
Lid geworden op: 28 aug 2015, 18:24
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Re: xsBB.nl

Bericht door charlesb52 » 10 sep 2015, 16:50

Dank voor het meedenken! Even die scraper nakijken en op naar de betaalde host, haha!!

Kooijman77
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 mar 2009, 18:51

Re: xsBB.nl

Bericht door Kooijman77 » 10 sep 2015, 23:23

Ik weet niet meer zeker maar kon je met phpBB2 je database niet backuppen naar een query via het ACP?
Met phpBB 3 heb ik deze ervaring niet maar zou het misschien kunnen?

Gebruikersavatar
David
Berichten: 5093
Lid geworden op: 15 jan 2007, 22:00
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Contacteer:

Re: xsBB.nl

Bericht door David » 10 sep 2015, 23:33

Kooijman77 schreef:Ik weet niet meer zeker maar kon je met phpBB2 je database niet backuppen naar een query via het ACP?
Met phpBB 3 heb ik deze ervaring niet maar zou het misschien kunnen?
Doordat er gebruikt wordt gemaakt van een forumdienst, zijn sommige forumfuncties beperkt of helemaal uitgeschakeld. De back-up functie is er helaas eentje van, daarnaast is deze optie ook niet 100% betrouwbaar ;)
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

charlesb52
Berichten: 11
Lid geworden op: 28 aug 2015, 18:24
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Re: xsBB.nl

Bericht door charlesb52 » 16 sep 2015, 22:29

Aah, vandaag contact met de beheerder/eigenaar!
Hij geeft aan in principe geen back-up te willen geven. Maar misschien kan ik het wel kopen!
Of ik kan het laten hosten via zijn bedrijf.....
Wat zou een goede prijs zijn vraag ik me af...
Morgen weer eens mailen en vragen, maar contact is er gemaakt via de mailfunctie van het beheerdersforum.

Gebruikersavatar
Solidjeuh
Berichten: 681
Lid geworden op: 05 okt 2010, 06:28
Locatie: Aalst / Belgie
Contacteer:

Re: xsBB.nl

Bericht door Solidjeuh » 16 sep 2015, 22:31

Backup kopen? Wat is daar de bedoeling van..
Slechte host!
Forum voor NL Extensie vertalingen ---> https://www.solidjeuh.fun
----------------------------------------------------------------------------

Gebruikersavatar
David
Berichten: 5093
Lid geworden op: 15 jan 2007, 22:00
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Contacteer:

Re: xsBB.nl

Bericht door David » 16 sep 2015, 23:28

Solidjeuh schreef:Backup kopen? Wat is daar de bedoeling van..
Slechte host!
Het gaat niet om een betaalde host hé, maar om een gratis forum dienst. Die vragen meestal geld voor een back-up ;) Je zal je alleen moet afvragen is het het waard? Aan het aantal berichten, onderwerpen en leden te zien wel. Alleen wat is de kwaliteit van deze back-up?

Ik zou dan persoonlijk geen klant worden, dat is wat vreemd. Je wilt er niet voor niets weg, dan ga je niet op een andere maniet met hen in zee toch? Maar een gedachte hoor, ken de mensen en het bedrijf niet.
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

Gebruikersavatar
Ger
Berichten: 4864
Lid geworden op: 03 jan 2006, 22:23
Locatie: 192.68.1.100
Contacteer:

Re: xsBB.nl

Bericht door Ger » 18 sep 2015, 07:55

charlesb52 schreef:Aah, vandaag contact met de beheerder/eigenaar!
Hij geeft aan in principe geen back-up te willen geven. Maar misschien kan ik het wel kopen!
Of ik kan het laten hosten via zijn bedrijf.....
Wat zou een goede prijs zijn vraag ik me af...
Ik zou zeker niet met hem in zee gaan om het daar te hosten, als je nu al ontevreden bent. Zijn support is niet geweldig blijkbaar, aangezien je wekenlang hebt moeten wachten op een reactie. Leuk als er een storing komt en je site ligt een paar weken plat. :roll:

Of een bakcup kopen de prijs waard is, bepaal je zelf. Ten eerste aan hoeveel waarde je aan de berichten hangt en ten tweede hoeveel werk het voor je is om het forum te scrapen en hoeveel het jou dus waard is om dat niet te hoeven doen.

charlesb52
Berichten: 11
Lid geworden op: 28 aug 2015, 18:24
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Re: xsBB.nl

Bericht door charlesb52 » 29 sep 2015, 18:43

xsBB reageert niet meer, dus in eigen beheer en blij! Eerste opzet met nog een paar cosmetische foutjes: http://www.sportsters.nl/forum/index.php

Plaats reactie