Probleempje bij het updaten

Plaats reactie
one_O_five
Berichten: 23
Lid geworden op: 04 mar 2015, 07:22

Probleempje bij het updaten

Bericht door one_O_five » 04 jul 2015, 07:38

Betreft http://ablhistoryforum.be/index.php

Ik ben juist uit verlof terug en sta nu twee updates achter, laatste versie van 3.1.32 naar 3.1.3 verliep probleemloos.
Na het uitpakken en uploaden van index en vendor (phpBB 3.1.3 to 3.1.4 NL) naar de map public-html waar op de server configuration.php staat krijg ik bij een klik op "Ga naar install ... ... " volgende foutmelding in de browser "No route found for "GET /install/index.php"
Voor uplaod gebruik ik Filezilla.
In de root directory van de server vind ik nog wp-config.php, configuration.php staat in public-html waar ook de mappen administrator en zo verder staan.

Mijn probleem is nu dat ik het probleem niet vind vermits ik er vroeger geen probleem mee had de update automatisch te laten verlopen.

  • Adres van je forum: http://
    Event. modificaties op je forum:
    Wanneer ontstond het probleem?
    phpBB versie:


    Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?
    Wat is het probleem?

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4177
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: Probleempje bij het updaten

Bericht door El torro » 04 jul 2015, 08:51

Na het uitpakken en uploaden van index en vendor (phpBB 3.1.3 to 3.1.4 NL)
Je moet de "install" en de "vendor" map uploaden.
Als je de melding krijgt dat die er niet is moet je met filezilla kijken of die er wel staat?

one_O_five
Berichten: 23
Lid geworden op: 04 mar 2015, 07:22

Re: Probleempje bij het updaten

Bericht door one_O_five » 05 jul 2015, 05:52

@ El torro, de upload van die twee mappen en de aanwezigheidscontrole was met Filezilla uitgevoerd.

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4177
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: Probleempje bij het updaten

Bericht door El torro » 05 jul 2015, 08:30

Post hier dan eens een print screen van die mappen opbouw en de foutmelding.

one_O_five
Berichten: 23
Lid geworden op: 04 mar 2015, 07:22

Re: Probleempje bij het updaten

Bericht door one_O_five » 06 jul 2015, 07:26

El torro, ondertussen heb ik al wel een idee waar de moeilijkheid zit, met op verlof te zijn staan er nu twee updates te wachten, naar 3.1.4 en naar 3.1.5, mijn logica zegt de eerste eerst doen en dus ...
Hier krijg ik nu het effect dat de index niet gevonden word, laad ik de update naar 3.1.5 op dan word de index wel herkend maar reageert met een melding verkeerde versie.

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4177
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: Probleempje bij het updaten

Bericht door El torro » 06 jul 2015, 08:27

Het is moeilijk helpen als je zo weinig info wilt geven :(

one_O_five
Berichten: 23
Lid geworden op: 04 mar 2015, 07:22

Re: Probleempje bij het updaten

Bericht door one_O_five » 07 jul 2015, 06:17

Ik weet het El torro, maar ik zit nu ook weer niet 24/24 online, meestal van een uur of zes in de morgen tot kort na de middag.
Ondertussen ben ik eens volledig herbegonnen, de juist voor de update gemaakte back up teruggezet, back up herbegonnen en nu word de map index wel herkend.
Voor ik nu verder ga werken probeer ik eerst even de oorzaak te vinden, foutje in het overdragen van gegevens, foutje op de server ... ???
Als ik de juiste oorzaak kan achterhalen is dat wel nuttig moest in de toekomst hetzelfde probleem nog eens opduiken.
Ondertussen dook een ander probleem op, met Filezilla toegang tot de server maar de updateprocedure via de browser weigerde de server de toegang, gebruiker of paswoord verkeerd.
Vandaag dus even de instellingen van de server nakijken en eventueel die mensen eens een vraag stellen.

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4177
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: Probleempje bij het updaten

Bericht door El torro » 07 jul 2015, 07:20

Mij maakt het niet uit hoor, en even een screen print plaatsen is 5min werkt denk ik zo?
Je blijft ook maar stug doorgaan over een map index??
Het is de map install zoals ik al zei !!

Voor die install map te bereiken heb je ook helemaal geen wachtwoord meer nodig??
Die zou ik en iedereen anders ook voor jouw kunnen doen.

one_O_five
Berichten: 23
Lid geworden op: 04 mar 2015, 07:22

Re: Probleempje bij het updaten

Bericht door one_O_five » 07 jul 2015, 08:46

Inderdaad install El toto ... maar ge kent het spreekwoord over een oude aap toch :)
Ik vermoed dat er met de eerste opload van de install map iets fout gelopen is, ondertussen alles terug geplaatst en herbegonnen, nu kom ik tot de ftp verbindingstest die onderstaand resultaat geeft.
Het pad naar de server schijnt nog niet te kloppen.

De screendump kan iets vaag overkomen vermits hij stamt van een 4K monitor (Windows upscaling) en daarna gereduceerd tot de maximum breedte.
De tekst in het rode veld luid Verbinding verbroken. Niet mogelijk om map te veranderen.


Afbeelding

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4177
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: Probleempje bij het updaten

Bericht door El torro » 07 jul 2015, 09:20

Ik gebruik die nooit.
Gewoon de aangepaste bestanden downloaden en met FileZilla uploaden werkt ook.

one_O_five
Berichten: 23
Lid geworden op: 04 mar 2015, 07:22

Re: Probleempje bij het updaten

Bericht door one_O_five » 07 jul 2015, 09:45

Dat ben ik nu ook van plan te doen morgen in de voormiddag, maar, ik heb nu eenmaal het slecht karakter als er iets fout gaat de oorzaak er van te willen weten.
In ieder geval bedankt voor de hulp, en, ik zal me terug melden zodra de updates op de door U voorgestelde manier gelukt zijn.

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4177
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: Probleempje bij het updaten

Bericht door El torro » 07 jul 2015, 10:21

Dan heb ik toch maar eens naar je plaatje gekeken
.
Localhost voor een ftp lijkt mij niet in orde?
Is meestal iets van ftp.ablhistoryforum.be

Vermoedelijk gebruik je dan ook de inloggegevens voor je hosting ?

one_O_five
Berichten: 23
Lid geworden op: 04 mar 2015, 07:22

Re: Probleempje bij het updaten

Bericht door one_O_five » 07 jul 2015, 12:49

Ik probeer morgen als ik terug achter de PC zit die tip eens, ik had al een poging gedaan maar zonder het voorzetsel ftp.
Het resultaat volgt hier dan wel.

one_O_five
Berichten: 23
Lid geworden op: 04 mar 2015, 07:22

Re: Probleempje bij het updaten

Bericht door one_O_five » 08 jul 2015, 07:37

Ik heb nu de procedure handmatig gedaan, de update 3.1.3 to 3.1.4 uitgepakt en file per file met Filezilla naar de server geplaatst.
Als resultaat geeft het admin panel van het forum nog altijd versie 3.1.3 aan.
Het forum op zich werkt totaal normaal, als volgende stap zal ik de procedure nog eens herhalen, misschien een file overgeslagen.

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4177
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: Probleempje bij het updaten

Bericht door El torro » 08 jul 2015, 09:49

Je moet daarna op het knopje "verdergaan" klikken, dan worden de bestanden nogmaals gecontroleerd.

Heb je dat gedaan?

one_O_five
Berichten: 23
Lid geworden op: 04 mar 2015, 07:22

Re: Probleempje bij het updaten

Bericht door one_O_five » 08 jul 2015, 10:22

Ondertussen ben ik zo ver dat 3.1.4 uitgevoerd is, met de hand via Filezilla, inderdaad na hercontrole een enkele file aan Hr Halzeimer gezonden.
Van 3.1.4 naar 3.1.5 dezelfde procedure gevolgd met gedeeltelijk succes, alle files zijn bjigewerkt maar op het genblik dat ik dit schrijf blijft de updateprocedure hangen bij "Database bijwerken naar de laatste stabiele versie".
Vorige versie : 3.1.4
Er word wel een verwittiging gegeven dat die enige tijd kan duren, van 3.1.3 naar 1.3.4 was dit ongeveer 30 seconden, nu al meer dan 20 minuten.
Ondanks de waarschuwing de procedure niet af te breken heb ik de install map hernoemd zodat het forum nu terug online is.

Gebruikersavatar
Theriddler
Berichten: 1103
Lid geworden op: 20 apr 2012, 07:47
Contacteer:

Re: Probleempje bij het updaten

Bericht door Theriddler » 08 jul 2015, 11:28

Staan er in de server (apache) error log bij de host in een cpanel of directadmin fouten die betrekking kunnen hebben op de timeout van het script tot bijwerken van de database ?

zoja kun je deze dan hier plaatsen.

Mocht alles echt niet lukken ,dan kun je altijd nog een beroep doen op het service team om het forum bij te laten werken. viewforum.php?f=70

one_O_five
Berichten: 23
Lid geworden op: 04 mar 2015, 07:22

Re: Probleempje bij het updaten

Bericht door one_O_five » 08 jul 2015, 13:44

Het error log in het cpanel is maagdelijk blanco.
Op de admin van het forum staat onder Welkom bij phpBB de rode banner dat het forum niet up to date is.
De forumversie word aangegeven met 3.1.4 maar onder de Gelogde beheersdersacties staat om 11:16 uur in de kolom Actie "phpBB bijgewerkt van versie 3.1.4 naar versie 3.1.5

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4177
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: Probleempje bij het updaten

Bericht door El torro » 08 jul 2015, 14:25

De Ridder schreef:
Staan er in de server (apache) error log bij de host in een cpanel of directadmin fouten die betrekking kunnen hebben op de timeout van het script tot bijwerken van de database ?
En niets over de errorlog van phpbb.

Persoonlijk zou ik gewoon nogmaals een poging wagen tot updaten.
De forumsoftware in in orde het gaat alleen over de database die nog bijgewerkt moet worden.

one_O_five
Berichten: 23
Lid geworden op: 04 mar 2015, 07:22

Re: Probleempje bij het updaten

Bericht door one_O_five » 08 jul 2015, 14:35

Inderdaad nog enkel de database die moet bijgewerkt worden El torro, ik ben al eens herbegonnen met de controle en dan loopt alles gewoon door tot op het punt waar de database moet bijgewerkt worden.
Nu zit ik op dit moment niet meer thuis achter de PC maar in het admin panel van phpBB staat ergens bij onderhoud een button om de database te herstellen, zou dat misschien een mogelijkheid zijn ... ???

Plaats reactie