Ene stijl sneller dan andere?

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
starrynowhere
Berichten: 38
Lid geworden op: 19 apr 2006, 08:23

Ene stijl sneller dan andere?

Bericht door starrynowhere » 20 apr 2006, 07:19

Hoi,

Op de site http://www.phpbb.com/styles/demo.php zat ik verschillende stijlen te bekijken. Soms lijkt het alsof een bepaalde stijl ontzettend traag is, kan dat kloppen of ligt het gewoon aan tijdelijke netwerk/hosting problemen van de PHPbb site oid? Ik heb iig geen problemen met mijn verbinding.

Ik begrijp dat een PHPbb package gevuld met zware images etc. trager is dan zonder, maar zijn de verschillende stijlen over het algemeen allemaal net zo snel?

thanks.
Starry.

sub0kelvin
Berichten: 23
Lid geworden op: 22 nov 2005, 23:49
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door sub0kelvin » 20 apr 2006, 09:14

Een style die goed geprogrammeerd is kan een stuk kleiner zijn en sneller gerendered worden dan een slecht geschreven style. Denk hierbij aan het gebruik van tabellen (vaak groter/zwaarder) vs. een style gemaakt die semantisch correct is (meer potentie om sneller te zijn).
Een probleem wat je ook vaak ziet is dat mensen niet de "width" en de "height" aangeeft bij een plaatje, dit heeft als nadeel dat de browser dit zelf moet gaan onderzoeken en dat kost (zeker bij veel plaatjes) altijd meer tijd dan als hij het gewoon kan lezen.
Ook het includen de CSS ipv in de header te stoppen zal de snelheid beinvloeden ivm caching enzo. en natuurlijk (zoals je zelf al noemde) de evt. grote (inefficiente) plaatjes en evt. flash/javascript etc.

Er is dus inderdaad een verschil tussen snelle en trage styles.

traxx!
Berichten: 278
Lid geworden op: 03 nov 2004, 20:05

Bericht door traxx! » 20 apr 2006, 14:53

nuja hoe meer addons je forum heeft hoe trager, das één
een ander punt is het formaat (gif, jpg, png) en de grootte van de afbeeldingen die een grote rol spelen. en voor de rest hangt het ook af van de server.

Raimon
Berichten: 4397
Lid geworden op: 27 aug 2005, 12:59
Contacteer:

Bericht door Raimon » 20 apr 2006, 15:03

Ik zou je dan wel aanraden om extreme style mod te gebruiken,
Die laadt template sneller heel makkelijk in gebruik en handige functie zoals cache template verwijderen.

In somige gevalen kun je ook the fast en furios hack gebruiken, en dan loopt je forum een stuk sneller :)

Maar met somige modificaties kan je forum ook wat trager lopen als normaal, maar het ligt soms ook aan je hosting wat je hebt (kwa snelheid)

Tevens een tip zet GZip Compressie aan die zorgt er voor dat je server meer kracht nodig heeft, maar minder brandbreedte.

En laat fotos extern hosten, eventueel niet in avatar gallerij :)

Gebruikersavatar
Bee
Berichten: 13403
Lid geworden op: 29 aug 2004, 10:30

Bericht door Bee » 20 apr 2006, 15:32

traxx! schreef:nuja hoe meer addons je forum heeft hoe trager, das één
De meeste addons hebben geen invloed op de snelheid. De birthday mod heeft bijvoorbeeld wel invloed, maar bijvoorbeeld de Gender Mod weer niet.
... Maar ik modereer (nog) niet.

traxx!
Berichten: 278
Lid geworden op: 03 nov 2004, 20:05

Bericht door traxx! » 20 apr 2006, 17:52

en er bestaat ook een soort fast forum hack, ik weet niet als die echt iets uithaalt maar ik installeerde die vroeger altijd mee

Gesloten