Critical Error. File: Function.php

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
wanda

Critical Error. File: Function.php

Bericht door wanda » 08 aug 2007, 21:02

• Adres van je forum: http://heavenly-sword.xenweb.net/horrorboard
    Event. modificaties op je forum: /
    Wanneer ontstond het probleem? Na installatie
    phpBB versie: 2.0.22

Heb je onlangs iets verandert aan je forum? Nope
    Wat is het probleem?
Ik wilde dus een nieuwe stijl installeren, heb alles geupload in de goeie folders denk ik. maar dan krijg ik eens dit als ik inlog met m'n admin account (omdat die op die stijl ingesteld is)

phpBB : Critical Error

Could not open ashgrunge template config file

DEBUG MODE

Line : 503
File : functions.php

Dus inloggen in m'n beheergedeelte kan ook niet.

Ik heb op dit gezocht en vond wel een aantal dingen maar snapte ze niet echt. Kan iemand in het simpels vertellen wat er aan de hand is en wat ik kan doen?

BetaDevil

Re: Critical Error. File: Function.php

Bericht door BetaDevil » 08 aug 2007, 21:32

Je hebt de template verkeerd geüpload, of de template werkt gewoon niet.

wanda

Bericht door wanda » 08 aug 2007, 21:36

BetaDevil schreef:Je hebt de template verkeerd geüpload, of de template werkt gewoon niet.
Hierin: / public_html / horrorboard / templates / ashGrunge /

nog een mapje daarin met Admin.
en een mapje met Images en daar nog 3 mapjes: ashgrunge_fr, lang_english en lang_french.

BetaDevil

Bericht door BetaDevil » 08 aug 2007, 21:45

Upload het eens opnieuw, want je mist in de hoofdmap een .cfg-bestand dacht ik :ugeek:

DarkRaven
Contacteer:

Bericht door DarkRaven » 29 aug 2007, 15:54

Hallo ik heb het zelfde probleem als wat hier boven staat beschreven , maar ik snap gewoon niet hoe dit op te lossen , heb alles nagekeken en alle files staan er in , maar als ik de template verwijder die die fout geeft , wordt dan automatisch de oude template weer geactiveerd ??
Zo niet , hoe kan je die dan activeren als je al niet in je admin gedeelte kan komen :roll:

Greets , DarkRaven

DarkRaven
Contacteer:

Bericht door DarkRaven » 31 aug 2007, 11:01

Hhmmm :roll: , blijkbaar weeet niemand hier antwoord op of is deze post niet belangrijk genoeg om er op te reageren , sorrie voor mijn cinisme :evil:

Tom V
Contacteer:

Bericht door Tom V » 31 aug 2007, 11:11

Als subSilver nog geinstalleerd staat, kun je simpel via phpmyadmin je template terug naar subSilver zetten:

Code: Selecteer alles

UPDATE phpbb_config SET config_value =1 WHERE config_name = 'default_style';
update phpbb_users set user_style =1 where username = JOU_USERNAME
ALs subSilver verwijderd is uit de geinstalleerde templates:

Code: Selecteer alles

INSERT INTO `phpbb_themes` (`themes_id`, `template_name`, `style_name`, `head_stylesheet`, `body_background`, `body_bgcolor`, `body_text`, `body_link`, `body_vlink`, `body_alink`, `body_hlink`, `tr_color1`, `tr_color2`, `tr_color3`, `tr_class1`, `tr_class2`, `tr_class3`, `th_color1`, `th_color2`, `th_color3`, `th_class1`, `th_class2`, `th_class3`, `td_color1`, `td_color2`, `td_color3`, `td_class1`, `td_class2`, `td_class3`, `fontface1`, `fontface2`, `fontface3`, `fontsize1`, `fontsize2`, `fontsize3`, `fontcolor1`, `fontcolor2`, `fontcolor3`, `span_class1`, `span_class2`, `span_class3`, `img_size_poll`, `img_size_privmsg`) VALUES 
(1, 'subSilver', 'subSilver', 'subSilver.css', '', 'E5E5E5', '000000', '006699', '5493B4', '', 'DD6900', 'EFEFEF', 'DEE3E7', 'D1D7DC', '', '', '', '98AAB1', '006699', 'FFFFFF', 'cellpic1.gif', 'cellpic3.gif', 'cellpic2.jpg', 'FAFAFA', 'FFFFFF', '', 'row1', 'row2', '', 'Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif', 'Trebuchet MS', 'Courier, ''Courier New'', sans-serif', 10, 11, 12, '444444', '006600', 'FFA34F', '', '', '', NULL, NULL);

DarkRaven
Contacteer:

Bericht door DarkRaven » 31 aug 2007, 19:12

Ok , bedankt voor de toch snelle reactie , maar ik zit dus met het probleem dat ik niet meer in het phpmyadmin kan komen .
Als ik daar heen wou deed ik dat gewoon via het forum zelf , dus ik zou graag een opplossing hier voor hebben , ik kan dus wel gewoon op het FTP komen .

bvd DarkRaven

Tom V
Contacteer:

Bericht door Tom V » 31 aug 2007, 19:31

je kan altijd phpmyadmin instaleren op je site, maar zo eenvoudig is dat niet.

Je hebt je forum trouwens niet nodig voor phpmyadmin, je moet enkel de juiste link weten.

DarkRaven
Contacteer:

Bericht door DarkRaven » 01 sep 2007, 13:24

Dark Inca schreef:je kan altijd phpmyadmin instaleren op je site, maar zo eenvoudig is dat niet.

Je hebt je forum trouwens niet nodig voor phpmyadmin, je moet enkel de juiste link weten.
Ja , ok de juiste link , maar als je die niet weet of hebt dan , hoe kom je daar dan achter ??
Ik weet het ik ben lastig , maar heb helaas ook weinig verstand van hoe of wat met deze dingen :roll:

In ieder geval bedankt alvast voor het helpen ;)

Tom V
Contacteer:

Bericht door Tom V » 01 sep 2007, 13:56

Deze staat meestal in je mail van de host.

anders kan je ook altijd dit proberen:

jesite.nl/pma/
jesite.nl/mysql/
jesite.nl/phpmyadmin/

DarkRaven
Contacteer:

Bericht door DarkRaven » 01 sep 2007, 18:17

Helaas heb ik die mail niet meer :shock: en heb alle 3 de opties geprobeert die je me gegeven hebt , maar helaas werken ze niet .
Misschien dat anders iemand eens me wil helpen via msn , dan kan ik die gene wel in laten loggen naar mijn CP van mijn site als dat makkelijker gaat ??
Ik weet het niet maar ik denk ik doe maar een suggestie :idea: .

Greetz , DarkRaven

PS, ik kwam dus wel op de inlogpagina van phpmyadmin , maar na invullen van paswoord en inlognaam kon ik er nog niet in en gaf : Fout
Kan niet inloggen op de MySQL server

DarkRaven
Contacteer:

Bericht door DarkRaven » 19 sep 2007, 16:05

bedankt voor de verdere suport , heb het maar iemand anders op laten lossen :evil:

Gesloten