<li <!-- IF $_SERVER['SCRIPT_NAME'] == '/Your link here' --> class="chosen" <!-- ENDIF -->><a href="#">Your link here</a></li>

<li <!-- IF $_SERVER['SCRIPT_NAME'] == '/linkpage.php' --> class="chosen" <!-- ENDIF -->><a href="{U_LINKPAGE}" title="{L_LINKPAGE}">{L_LINKPAGE}</a></li>FreakyBlue schreef:Een voorbeeldje van mijn site:
- Code: Selecteer alles
<li <!-- IF $_SERVER['SCRIPT_NAME'] == '/linkpage.php' --> class="chosen" <!-- ENDIF -->><a href="{U_LINKPAGE}" title="{L_LINKPAGE}">{L_LINKPAGE}</a></li>
De eerste is een link naar het bestand waarmee de pagina wordt opgebouwd >> in dit geval linkpage.php. Alle pagina die met linkpage.php beginnen kleuren op in de navigatiebalk alszijnde een actieve pagina op dat moment.
<li <!-- IF SCRIPT_NAME == 'index.php' --> class="chosen" <!-- ENDIF -->><a href="./blog/index.php" title="BLOGNAAM">BLOGNAAM</a></li>FreakyBlue schreef:Dan wordt het iets in de zin van dit.
<li <!-- IF SCRIPT_NAME == 'index.php' --> class="chosen" <!-- ENDIF -->><a href="./blog/index.php" title="BLOGNAAM">BLOGNAAM</a></li>

/language/nl/common.php.FreakyBlue schreef:Een voorbeeldje van mijn site:
<li <!-- IF $_SERVER['SCRIPT_NAME'] == '/linkpage.php' --> class="chosen" <!-- ENDIF -->><a href="{U_LINKPAGE}" title="{L_LINKPAGE}">{L_LINKPAGE}</a></li>
De eerste is een link naar het bestand waarmee de pagina wordt opgebouwd >> in dit geval linkpage.php. Alle pagina die met linkpage.php beginnen kleuren op in de navigatiebalk alszijnde een actieve pagina op dat moment.
De tweede (begint met a href=) is de daadwerkelijke link >> ik heb deze overigens netjes geïntegreerd in phpBB, maar je kan ook iets dergelijks zetten als http://www.jouwwebsite.nl.
De title en hetgene daarna is de tekst die je ziet als bezoeker van de website.
Hopelijk kom je er zo uit.
/linkpage.php was een voorbeeld van een pagina, op die plek kan je dus een andere naam invullen.<a href= kan je ook een andere link invullen, {U_LINKPAGE} is ook een voorbeeld. Op de plek van {L_LINKPAGE} kan je ook wat anders invullen, dat is namelijk de tekst die er komt te staan.Pietje schreef:Dat heeft niets met de style te maken, daarvoor moet je in de language bestanden zijn.
Die vertaling staat in/language/nl/common.php.
Pietje schreef:Dat was ook maar een voorbeeld./linkpage.phpwas een voorbeeld van een pagina, op die plek kan je dus een andere naam invullen.
Achter de kommaatjes van<a href=kan je ook een andere link invullen,{U_LINKPAGE}is ook een voorbeeld. Op de plek van{L_LINKPAGE}kan je ook wat anders invullen, dat is namelijk de tekst die er komt te staan.
FreakyBlue schreef:Dat vind je in de ./template/overall_header.html
David schreef:Mooie stijl FreakyBlue er zacht en rust gevend. Moet zeggen dat ik hem ook persoonlijk ook erg overzichtelijk vind. Heb hem op me test forum geinstaleerd... En ja ik vind hem wel goed.
Heb 1 vraag en 1 opmerking:
Opmerking
De bovenste balk met uitloggen / berichten / team / leden ENZ!! Zou je deze kunnen verduidelijken. Ik ben zelf héél licht slechtziend. De tekst is dan onduidelijk te lezen hij wordt dan een beetje wazig, en das geen prettig lezen eigenlijk... Misschien een tip;)
Keer terug naar 3.0 Stijlen Ontwikkeling
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast