update Gallery van 1.0.6 naar 1.1.3

Hulp nodig bij een modificaties of op zoek naar een MOD?
Forumregels

LEES: Richtlijnen voor Support. Vul de support template in!
phpBB3.0.x
Verschaf iemand geen servertoegang tenzij het niet anders kan. Maak altijd eerst een volledige backup en verander de inloggevens na afloop. Eigen risico.
Plaats reactie
Danny L
Contacteer:

update Gallery van 1.0.6 naar 1.1.3

Bericht door Danny L » 04 sep 2011, 20:23

Er zijn op zeer korte tijd een aantal update's van de foto-gallery gekomen.
ik heb nog steeds de versie 1.0.6 , terwijl nu versie 1.1.3 de meest actuele is.
Ik heb een paar vragen over de update, omdat in verschillende stappen moet gebeuren.
Kan ik deze wijzigen achter elkaar doorvoeren en dan 1x de database update doorvoeren, of moet ik na elke stap een database update doorvoeren?
Waar vind ik de nederlandse bestanden?

Alvast bedankt!

David
Contacteer:

Re: update Gallery van 1.0.6 naar 1.1.3

Bericht door David » 05 sep 2011, 08:32

Nee, je kan niet in 1x helemaal doorgaan. Je moet de update stap voor stap uitvoeren.

1.0.6 naar 1.1.0
1.1.0 naar 1.1.1
enz enz

De Nederlandse vertaling voor 1.1.2 vind je Hier. De vertaling zal in 1.1.3 een error geven in je Beheerderspaneel, dit heeft te maken met een taal variabel die mist... weet even niet meer welke het was!! Maar voor de rest werkt deze wel goed.
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

Danny L
Contacteer:

Bericht door Danny L » 05 sep 2011, 18:42

De deel dat verwijderdt moet worden in styles/prosilver/theme/bidi.css kan ik niet vinden

Code: Selecteer alles

rtl .icon-gallery,
Dit deel vind ik niet in mijn bidi.css

Ik heb dan de install-file van de versie 1.0.6 nog eens nagekeken, en daar vind ik ook geen wijzigingen in deze file.

Wat moet ik hier nu mee?

David
Contacteer:

Bericht door David » 05 sep 2011, 18:53

Danny L schreef:De deel dat verwijderdt moet worden in styles/prosilver/theme/bidi.css kan ik niet vinden

Code: Selecteer alles

rtl .icon-gallery,
Dit deel vind ik niet in mijn bidi.css

Ik heb dan de install-file van de versie 1.0.6 nog eens nagekeken, en daar vind ik ook geen wijzigingen in deze file.

Wat moet ik hier nu mee?
Ik zou zeggen niks :P Als dat deel er niet staat is het waarschijnlijk al weg. Wat er niet staat kun je niet meer verwijderen
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

Danny L
Contacteer:

Bericht door Danny L » 05 sep 2011, 21:33

Deze update valt niet mee.
Ik heb eerst de updat van 1.0.6 naar 1.1.0 door proberen te voeren.
Alle files aangepast, de instructies gevolgd in de "/contrib/update_1_0_6_to_1_1_0/update.xml"-file (een aantal files deleten en een groot aantal andere files uploaden.
Zover geen probleem.
Dan met de browser naar de install file (op m'n forum)
Dan de update gekozen.
Er worden dan een paar checkes gedaan of je wel de juiste PHPversie hebt draaien, en of de mappen beschrijfbaar zijn.
Hier stoot ik tegen een probleem.
Hij geeft aan dat dat de cache-map niet beschrijfbaar is.
(De mappen "import", "medium" en "upload" zijn wel beschrijfbaar)
Ondanks ik de permisie op 777 zet, blijf ik deze foutmelding krijgen
Ik vermoed dat de files bedoeld worden in de map root/gallery/images, omdat daat deze 4 folders staan.
Als ik dan bv de permissie van folder "import" op 555 zet (bij wijze van test) dan wordt ook (terecht) aangegeven dat deze folder onbeschrijfbaar is.
Zet ik deze terug op 777, dan wordt ook hier weer (terecht) aangegeven dat deze folder beschrijfbaar is.

Hieruit besluit ik dat het wijzigen van de permissie wel degelijk juist uitgevoerd wordt.
Waarom blijf ik dan tegen de fout van aanlopen dat de folder "cache" onbeschijfbaar blijft?

Voor deze update heb ik de versie 1.1.0 gedownload en hiervan alle files gebruikt (ook de install/index.php)
Is hier iets fout?
Wie kan me helpen?

Finny
Contacteer:

Bericht door Finny » 06 sep 2011, 10:28

Heb je de gallery in een andere map staan dan in de root van je forum. Dus i.p.v. /forum/gallery/ in de map /album/. De installatie kijkt namelijk alleen naar de /forum/gallery/ -map, wanneer je de gallery in een andere map hebt staan blijft hij aangeven dat de mappen niet beschrijfbaar zijn omdat hij de mappen niet kan vinden.

Upload de map /gallery/ (uit het installatie pakket) in dit geval even naar de root van je forum, rond de installatie af en verwijder daarna de map weer. Ik heb deze fout ook gehad en op deze manier opgelost.
DW# Dutch Warrior Clan
Nederlandstalige Multigaming clan. Minimaal 14 jaar / TS verplicht.
Een van de gezelligste clans van de BENELUX.

Danny L
Contacteer:

Bericht door Danny L » 06 sep 2011, 17:34

Deze mappen staan in root/gallery/images/ hetgeen standaard zo in het installatie pakket zit.
Voor de mappen import, medium en upload is er geen probleem. Enkel de map cache geeft dit probleem :roll:

Ik heb de update eens (zonder succes) proberen uit voeren, maar had toen de install/index.php van het pakket 1.1.2 gebruikt (1.1.3 was er toen nog niet) en daar had ik dat probleem niet.

Nu ik begrepen heb dat je echt elke update appart moet doen heb ik dus de install/index.php gebruik van het pakket 1.1.0

Mendel
Contacteer:

Bericht door Mendel » 06 sep 2011, 20:13

Voor alle duidelijkheid, je moet inderdaad stap voor stap de modificaties van 1.0.6 naar 1.1.1, 1.1.2. en 1.1.3 handmatig uitvoeren zoals in de begeleidende uitleg staat.

Maar je hoeft slechts éénmaal de /install/index.php uit te voeren, nadat je alle wijzigingen van alle drie de update's hebt aangebracht. Hiervoor kan je dus de /install van 1.1.3 gebruiken, en hoef je dus na de laatste wijziging uit te voeren.

Met andere woorden, 3 maal de update uitvoeren, waarbij je bij de eerste twee update's "<diy-instructions lang="de"><![CDATA[Rufe install/ auf und führe das Update-Script aus" overslaat. Bij de derde update draai je dus wel het update script.

Problemen met permissie's, te lange namen van fotobestanden en dergelijke zul je dan niet tegenkomen.

Succes :)

Plaats reactie