phpbb 3.2.0 of een 4.0?

Discussieer hier over alles rondom phpBB.
Forumregels
LEES: Algemene Voorwaarden. Dit forum is niet voor technische vragen!
Plaats reactie
pieterbas12
Berichten: 215
Lid geworden op: 07 sep 2006, 15:08

phpbb 3.2.0 of een 4.0?

Bericht door pieterbas12 » 16 aug 2008, 23:56

Wat denk jij?
Gaat net zo als bij 2.2 het mislukken en zal er een 4.0 komen?
Of niet?

En welke nieuwe functies gaat het bevatten?
Want volgens mij is phpbb 3 meer als compleet toch? :? hihihihi

Gebruikersavatar
MandersOnline
Berichten: 732
Lid geworden op: 27 aug 2003, 22:58
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: phpbb 3.2.0 of een 4.0?

Bericht door MandersOnline » 17 aug 2008, 09:44

2.2 is volstrekt NIET mislukt hoor. Alleen kom je op een bepaald moment op het punt dat je ontdekt dat het niet meer een Kleine update is met wat kleine nieuwigheden, maar een compleet nieuwe versie die totaal niet meer lijkt op wat het was.

Opzich verwacht ik dus wel dat het gewoon een klein aanpassing is qua cijfertje en niet een enorm grote zoals van 2.0.x naar 3.0.x.
Waar je vooral naar mag kijken is het feit dat phpBB3 is gebaseerd op php5 en phpBB2 op php4.

Wat zou er bij moeten komen, jaaa daar vraag je iets, nou voor vele mensen nog een hoop zie alleen al al die modificaties die kleine dingen er in toevoegen. Natuurlijk is het altijd weer van ja toch wel handig wat ze toegevoegd hebben en ook wel van ja dat is iets waar ik zelf niets mee kan of wil doen. Maar voor veel mensen was phpBB2 ook al compleet, voor veel mensen is zo een Builtin Bord enkele een plek waar je een berichtje kan plaatsen en er op kan reageren en hoeven al die extraatjes niet zo nodig.

pieterbas12
Berichten: 215
Lid geworden op: 07 sep 2006, 15:08

Re: phpbb 3.2.0 of een 4.0?

Bericht door pieterbas12 » 17 aug 2008, 11:23

MandersOnline schreef:2.2 is volstrekt NIET mislukt hoor. Alleen kom je op een bepaald moment op het punt dat je ontdekt dat het niet meer een Kleine update is met wat kleine nieuwigheden, maar een compleet nieuwe versie die totaal niet meer lijkt op wat het was.

Opzich verwacht ik dus wel dat het gewoon een klein aanpassing is qua cijfertje en niet een enorm grote zoals van 2.0.x naar 3.0.x.
Waar je vooral naar mag kijken is het feit dat phpBB3 is gebaseerd op php5 en phpBB2 op php4.

Wat zou er bij moeten komen, jaaa daar vraag je iets, nou voor vele mensen nog een hoop zie alleen al al die modificaties die kleine dingen er in toevoegen. Natuurlijk is het altijd weer van ja toch wel handig wat ze toegevoegd hebben en ook wel van ja dat is iets waar ik zelf niets mee kan of wil doen. Maar voor veel mensen was phpBB2 ook al compleet, voor veel mensen is zo een Builtin Bord enkele een plek waar je een berichtje kan plaatsen en er op kan reageren en hoeven al die extraatjes niet zo nodig.
Ow hahahaha ik dacht dat 2.2.0 was mislukt.
Bedankt voor de uitleg : ;)
Ben benieuwt of er over 5 jaar een 4.0 word uitgebracht eigenlijk.
Wat ik hoop dat er in komt in betere spam beveiliging.
Dat er 2 a 3 spam beiveligingen in komt en dat je dan zelf kan kiezen welke je inschakelt.
Zo kan je combineren en het de spam bots knap moeilijk maken.

Jim
Berichten: 3900
Lid geworden op: 21 feb 2007, 14:53
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: phpbb 3.2.0 of een 4.0?

Bericht door Jim » 17 aug 2008, 18:29

4.0?
Eerst maar eens wachten op phpBB 3.2. ;)
Jim Mossing Holsteyn - Beheerder
Documentatie | Algemene voorwaarden | Wiki

Heb je suggesties over het verbeteren van phpBB.nl of andere site-gerelateerde vragen? Stuur me een PB!

Salomon
Berichten: 3878
Lid geworden op: 14 feb 2006, 16:15

Re: phpbb 3.2.0 of een 4.0?

Bericht door Salomon » 17 aug 2008, 19:02

JimB schreef:4.0?
Eerst maar eens wachten op phpBB 3.2. ;)
Hij vraagt zich dus af welke er eerst zal komen.

Gebruikersavatar
mosymuis
Berichten: 6940
Lid geworden op: 05 feb 2003, 14:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: phpbb 3.2.0 of een 4.0?

Bericht door mosymuis » 20 aug 2008, 15:00

pieterbas12 schreef:Ben benieuwt of er over 5 jaar een 4.0 word uitgebracht eigenlijk.
Wat ik hoop dat er in komt in betere spam beveiliging.
Dat er 2 a 3 spam beiveligingen in komt en dat je dan zelf kan kiezen welke je inschakelt.
Zo kan je combineren en het de spam bots knap moeilijk maken.
Dat is een huidige wens omdat het spamprobleem nog steeds wijdverspreid is, maar dat kan over een jaar of vier weer volledig anders zijn. Bill Gates voorspelde voor 2006 al dat alle (email) spam de wereld uit zou zijn, en kijk wat er nu is gebeurd.

Andersom kan het ook. Wie weet worden er de komende jaren inderdaad nieuwe beveiligingstechnieken ontwikkeld waardoor het aantal zombies terugneemt (de gehackte computernetwerken die de spam versturen), worden er nieuwe opsporingsmethodes of wetgeving in het leven geroepen om de spammers bij de bron aan te pakken, of neemt de noodzaak van het spammen af en verschuift de criminaliteit.

De behoeftes die we nu hebben kunnen zo snel veranderen, dat het moeilijk is om nu te voorspellen wat we in versie 4 willen.

Mid
Berichten: 961
Lid geworden op: 03 mei 2008, 23:22

Re: phpbb 3.2.0 of een 4.0?

Bericht door Mid » 20 aug 2008, 15:08

Het is altijd verstandig om goed te luisteren naar Bill Gates, want die zit altijd fout en dus kun je er altijd zeker van zijn, dat het tegenovergestelde gebeurt van hetgeen hij beweert. :mrgreen:

pieterbas12
Berichten: 215
Lid geworden op: 07 sep 2006, 15:08

Re: phpbb 3.2.0 of een 4.0?

Bericht door pieterbas12 » 02 sep 2008, 12:23

hahahaha :lol:
Dan maar hopen dat hij niet een 3.2.0 phpbb versie voorspeelt :P

Plaats reactie