php Editor

Discussieer hier over alles rondom phpBB.
Forumregels
LEES: Algemene Voorwaarden. Dit forum is niet voor technische vragen!
Plaats reactie
dungeon
Contacteer:

php Editor

Bericht door dungeon » 09 dec 2007, 17:33

Hallo,

Ik heb pas kennis gemaakt met pbpbb vind het leuk tot nu toe.
Nu zag ik als je bv het phpportal wil gaan gebruiken bij het forum dat je bepaalde bestanden moet gaan verader. Dat je codes moet gaan aanpassen. Nu wil ik graag weten met welke Editor ik dat het beste kan gaan doen.

Ik hoorde trouwens ook iets over een programma dat de mod zelf installeert is dat een aanrader of gewoon lekker handmatig gaan doen met een Php editor

Greetz Dungeon

Gamemaniak
Contacteer:

Re: php Editor

Bericht door Gamemaniak » 09 dec 2007, 17:58

Het is zo dat er enorm veel editors hier voor zijn, de simpelste is kladblok. Persoonlijk gebruik ik zelf het liefste notepad ++ maar dat is mijn persoonlijke voorkeur ;)

dungeon
Contacteer:

Bericht door dungeon » 09 dec 2007, 18:30

Oke thx is zal een gaan kijken wat ik lekker vind

Dungeon

Daan

Bericht door Daan » 09 dec 2007, 18:33

dungeon schreef:Hallo,

.....

Ik hoorde trouwens ook iets over een programma dat de mod zelf installeert is dat een aanrader of gewoon lekker handmatig gaan doen met een Php editor

Greetz Dungeon
Dat programma heet Easymod. Opzich kan het wel handig zijn, maar soms kan hij een mod niet installeren, bijvoorbeeld omdat jij voor een andere mod iets hebt moeten veranderen (of toevoegen) waardoor EasyMod het niet meer kan vinde. Belangrijk is wel dat je SubSilver op je forum hebt geinstalleerd naast de Engelse taal. Maar EasyMod werkt NIET met phpBB3.0

Hans Kamp

Bericht door Hans Kamp » 19 dec 2007, 18:16

Ik dacht dat XMOD de opvolger was van EasyMOD. Er zijn volgens mij programma's die XML-bestanden (met bewerk-info) kunnen lezen en er is een XSL-bestand die dat soort XML-bestanden kan omzetten naar voor de admin begrijpelijke instructies.

Sommige acties moeten door de beheerder worden uitgevoerd. De MODs die ik vandaag de dag tegenkom bestaan daarom uit XML- en XSL-bestanden.

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 19 dec 2007, 19:14

Hans Kamp schreef:Ik dacht dat XMOD de opvolger was van EasyMOD. Er zijn volgens mij programma's die XML-bestanden (met bewerk-info) kunnen lezen en er is een XSL-bestand die dat soort XML-bestanden kan omzetten naar voor de admin begrijpelijke instructies.

Sommige acties moeten door de beheerder worden uitgevoerd. De MODs die ik vandaag de dag tegenkom bestaan daarom uit XML- en XSL-bestanden.
Je bedoelt MODX? En nee, het is niet de opvolger van MODX, het is een installatiestandaard. Een easymod voor phpBB3 is in ontwikkeling.

Plaats reactie