Proficiat aan de beheerders en moderatoren en supporters

Discussieer hier over alles rondom phpBB.
Forumregels
LEES: Algemene Voorwaarden. Dit forum is niet voor technische vragen!
Plaats reactie
toska
Berichten: 516
Lid geworden op: 18 jul 2013, 16:48
Locatie: oost-vlaanderen

Proficiat aan de beheerders en moderatoren en supporters

Bericht door toska » 18 apr 2015, 12:53

Ik wil via deze weg iedereen eens flink bedanken aan de goede service die hier word aangeboden, waarvoor mijn grote dank.Soms kan men niet anders om eens hulp in te roepen van hier om je probleem door hun laten op te lossen, dus zet ik hier iedereen eens in de bloemen

Mvg
toska ;)

Foxer
Berichten: 25
Lid geworden op: 16 apr 2015, 05:15

Bericht door Foxer » 25 apr 2015, 12:53

+1

PeterPastoor
Berichten: 26
Lid geworden op: 20 jun 2015, 10:55

Re: Proficiat aan de beheerders en moderatoren en supporters

Bericht door PeterPastoor » 24 jun 2015, 11:00

Eens!

valkenier
Berichten: 51
Lid geworden op: 08 mei 2015, 17:37

Re: Proficiat aan de beheerders en moderatoren en supporters

Bericht door valkenier » 24 jun 2015, 15:26

Sluit ik me (zeker als leek qua computer) volledig bij aan.
Ik heb zowat het hele forum hier doorlezen en merk dat mijn kennis dan niet nul maar onder nul zit.
Nu ik wil gerust een tegenprestatie stellen maar kan waarschijnlijk weinig betekenen (gezien mijn geringe kennis).
Het enige wat ik kan aanbieden is vertalen van tekst maar qua vakjargon zal ik dan wel staan kijken, vrees ik.
Nu het onheil is nog niet verdwenen, binnen 3 à 4 dagen trekt mijn hosting de plug uit de stekker voor alles wat niet compatibel is met php 5.4 .
Dan sta ik mooi te kijken :(

Maar alvast bedankt met alle advies en zeker met de hulp hier !

mvg

PeterPastoor
Berichten: 26
Lid geworden op: 20 jun 2015, 10:55

Re: Proficiat aan de beheerders en moderatoren en supporters

Bericht door PeterPastoor » 24 jun 2015, 16:01

valkenier schreef:Sluit ik me (zeker als leek qua computer) volledig bij aan.
Ik heb zowat het hele forum hier doorlezen en merk dat mijn kennis dan niet nul maar onder nul zit.
Nu ik wil gerust een tegenprestatie stellen maar kan waarschijnlijk weinig betekenen (gezien mijn geringe kennis).
Het enige wat ik kan aanbieden is vertalen van tekst maar qua vakjargon zal ik dan wel staan kijken, vrees ik.
Nu het onheil is nog niet verdwenen, binnen 3 à 4 dagen trekt mijn hosting de plug uit de stekker voor alles wat niet compatibel is met php 5.4 .
Dan sta ik mooi te kijken :(

Maar alvast bedankt met alle advies en zeker met de hulp hier !

mvg
Ooit staan we aan de andere kant van die lijn en kunnen wij ook meer helpen ;)

Gebruikersavatar
David
Berichten: 5093
Lid geworden op: 15 jan 2007, 22:00
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Proficiat aan de beheerders en moderatoren en supporters

Bericht door David » 25 jun 2015, 13:54

PeterPastoor schreef:
valkenier schreef:Sluit ik me (zeker als leek qua computer) volledig bij aan.
Ik heb zowat het hele forum hier doorlezen en merk dat mijn kennis dan niet nul maar onder nul zit.
Nu ik wil gerust een tegenprestatie stellen maar kan waarschijnlijk weinig betekenen (gezien mijn geringe kennis).
Het enige wat ik kan aanbieden is vertalen van tekst maar qua vakjargon zal ik dan wel staan kijken, vrees ik.
Nu het onheil is nog niet verdwenen, binnen 3 à 4 dagen trekt mijn hosting de plug uit de stekker voor alles wat niet compatibel is met php 5.4 .
Dan sta ik mooi te kijken :(

Maar alvast bedankt met alle advies en zeker met de hulp hier !

mvg
Ooit staan we aan de andere kant van die lijn en kunnen wij ook meer helpen ;)
Dat zou zomaar eens kunnen, ik ben ook iemand geweest die er niets van snapte en de hulp van dit forum nodig had. Na een aantal jaar had ik het door en kreeg ik de mogelijkheid om het team hier te versterken ;) Veel lezen en veel proberen, neem bijvoorbeeld een Wampserver dat is een lokale webserver op je computer. Kan je van alles mee doen om je kennis te verbreden en als het misgaat begin je gewoon opnieuw. Aldoende leer je een hoop ;)
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

toska
Berichten: 516
Lid geworden op: 18 jul 2013, 16:48
Locatie: oost-vlaanderen

Re: Proficiat aan de beheerders en moderatoren en supporters

Bericht door toska » 25 jun 2015, 17:44

Ja @david daarin heb je gelijk een tijdje geleden vroeg ik aan mijn hosting hoe ze me eens konden uitleggen in een handleiding hoe je een forum maakt, en bv een logo en een styll plaatst.Wat was het resultaat ze stuurden me wandelen, ze hielden daar zich niet mee bezig zegde ze
hier staan veel antwoorden en handleidingen op dit forum, ook vind je die op google maar je moet het echter snappen dat is bij mij een probleem.

mvg

Gebruikersavatar
Hartenheer
Berichten: 669
Lid geworden op: 16 jan 2015, 11:49
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

Re: Proficiat aan de beheerders en moderatoren en supporters

Bericht door Hartenheer » 25 jun 2015, 17:58

toska schreef:Ja @david daarin heb je gelijk een tijdje geleden vroeg ik aan mijn hosting hoe ze me eens konden uitleggen in een handleiding hoe je een forum maakt, en bv een logo en een styll plaatst.Wat was het resultaat ze stuurden me wandelen, ze hielden daar zich niet mee bezig zegde ze
hier staan veel antwoorden en handleidingen op dit forum, ook vind je die op google maar je moet het echter snappen dat is bij mij een probleem.

mvg
Dat is mijn probleem bij het uitleggen van een oplossing.
Voor de gene die het uitlegt, is alles zo logisch. En legt het prima uit.

Alleen in een taal voor iemand die niet zo goed in de materie thuis is, echt Chinees is.
Groeten,
Willem
Afbeelding

Gebruikersavatar
David
Berichten: 5093
Lid geworden op: 15 jan 2007, 22:00
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Proficiat aan de beheerders en moderatoren en supporters

Bericht door David » 25 jun 2015, 18:06

Als je onze uitleg niet begrijpt, dan kan je dat altijd aangeven ;) Ik zal maar niet beginnen over de vraag stelling die soms wordt gebruikt door phpBB gebruikers :D (niet persoonlijk bedoeld, maar in het algemeen) Het is ook van persoon tot persoon verschillend, de ene snapt onze antwoorden meteen en is er rap mee weg. Voor andere mensen is het zoals jij al aangeeft Chinees (abracadabra). Als een gebruiker aan de hand van ons antwoord een duidelijk vraag stelt, dan kunnen wij daar verder op in gaan... Snap je een beetje wat ik bedoel? Voor ons is het ook niet altijd makkelijk om af te wegen, hoeveel kennis iemand heeft en welk antwoord helpt.
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

valkenier
Berichten: 51
Lid geworden op: 08 mei 2015, 17:37

Re: Proficiat aan de beheerders en moderatoren en supporters

Bericht door valkenier » 25 jun 2015, 18:56

Voor ons is het ook niet altijd makkelijk om af te wegen, hoeveel kennis iemand heeft en welk antwoord helpt
In mijn geval vrij simpel op een schaal van 1 tot 10 , scoor ik -1 :cry:

Nu even dit, aan een forum is er niks te verdienen ( meeste verenigingsforums toch).
De meeste beheerders doen dit vrijwillig en ten dienste van de hobby/sport/vereniging etc.
Er kruipt enorm veel tijd in en of het in dank afgenomen wordt is maar de vraag.

Op mijn forum komen nieuwe leden langs met een vraag of om iets aan te bieden.
Eens de vraag beantwoord is , zie je ze niet meer tot er weer problemen zijn.
Als hun product verkocht is , dan euh , fijn ..... dan keren ze terug als ze nog iets willen aanbieden.

Je dient dus echt wel een vaste kern aan leden te hebben die het levendig houden, anders loont het op den duur ook niet meer.

(my two cents)

Gebruikersavatar
Paul
Beheerder
Beheerder
Berichten: 20297
Lid geworden op: 23 okt 2003, 11:38
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Proficiat aan de beheerders en moderatoren en supporters

Bericht door Paul » 26 jun 2015, 10:20

valkenier schreef:
Voor ons is het ook niet altijd makkelijk om af te wegen, hoeveel kennis iemand heeft en welk antwoord helpt
In mijn geval vrij simpel op een schaal van 1 tot 10 , scoor ik -1 :cry:

Nu even dit, aan een forum is er niks te verdienen ( meeste verenigingsforums toch).
De meeste beheerders doen dit vrijwillig en ten dienste van de hobby/sport/vereniging etc.
Er kruipt enorm veel tijd in en of het in dank afgenomen wordt is maar de vraag.
Maar dit geldt ook voor de supporters hier, op phpBB.com, de extensie authors enz. Iedereen hier doet het in zijn vrije tijd, en krijgt er niet voor betaald. Erger nog, ik denk dat de meeste supporters/extensie authors geld kwijt zijn aan hun hobbie.
Heel veel mensen vergeten dit, zeker als je soms op phpBB.com kijkt, en als je ziet wat er als extensie author allemaal tegen je gezegd wordt, wordt je echt niet blij.

valkenier
Berichten: 51
Lid geworden op: 08 mei 2015, 17:37

Re: Proficiat aan de beheerders en moderatoren en supporters

Bericht door valkenier » 26 jun 2015, 14:20

paul schreef:Maar dit geldt ook voor de supporters hier, op phpBB.com, de extensie authors enz. Iedereen hier doet het in zijn vrije tijd, en krijgt er niet voor betaald. Erger nog, ik denk dat de meeste supporters/extensie authors geld kwijt zijn aan hun hobbie.
Heel veel mensen vergeten dit...
Ik vergeet dit zeker niet, dus ik stel het enorm op prijs.
Anderzijds denk ik dat alle forums er zijn om hulp te bieden.
Je kan gewoon de ontelbare raadgevingen van mij op mijn forum ( en ook van leden natuurlijk ) niet tellen.
Zo help ik ook mensen 'in real life ' die hier langskwamen met het probleem of iets niet begrepen of zelf niet konden.
Die mensen stralen dan als je voor hen iets oplost wat ze zelf nooit konden waarmaken.
Het is de bedoeling altijd geweest van een forum ( al vanuit de oudheid) dat het een plek is waar mensen samenkomen en waar er gepraat, gediscussieerd en problemen opgelost raken.

http://www.woorden.org/woord/forum

Nu er kruipt als beheerder veel tijd. Je hebt dan mensen die vragen om langs te komen etc, advies vragen langs mail of telefoon etc etc.
En in weinige gevallen wordt het in dank afgenomen, ik wil de jaren niet tellen dat ik al hulp aanbood op die manier maar het geeft je toch een goed gevoel als je iemand kan helpen in je vakgebied met je ervaringen.

Gratis tjah ik hou mijn forum ook gratis online, geen mens die het sponsort , je betaalt je hosting , je lost problemen op en soms krijg je kritiek van je leden.
Het is een keuze om het gratis te doen.
In de huidige maatschappij moet er altijd een tegenprestatie staan of geldgewin voor alles en nog wat.

Lees , ik ben het team enorm dankbaar en zullen ze ook wel merken (..) maar het kan in het leven toch niet altijd wezen van " voor wat , hoort wat '
Waar eindigen we dan, elk op zijn eilandje, als Alexander ( alles voor mij en niks voor een ander :D )

(my two cents)

Gebruikersavatar
Hartenheer
Berichten: 669
Lid geworden op: 16 jan 2015, 11:49
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

Re: Proficiat aan de beheerders en moderatoren en supporters

Bericht door Hartenheer » 26 jun 2015, 15:49

David schreef:Als je onze uitleg niet begrijpt, dan kan je dat altijd aangeven ;) Ik zal maar niet beginnen over de vraag stelling die soms wordt gebruikt door phpBB gebruikers :D (niet persoonlijk bedoeld, maar in het algemeen) Het is ook van persoon tot persoon verschillend, de ene snapt onze antwoorden meteen en is er rap mee weg. Voor andere mensen is het zoals jij al aangeeft Chinees (abracadabra). Als een gebruiker aan de hand van ons antwoord een duidelijk vraag stelt, dan kunnen wij daar verder op in gaan... Snap je een beetje wat ik bedoel? Voor ons is het ook niet altijd makkelijk om af te wegen, hoeveel kennis iemand heeft en welk antwoord helpt.
Dat weet ik David, je heb me wel meer met veel geduld geholpen.
Daar ben ik ook dankbaar voor.
Groeten,
Willem
Afbeelding

Gebruikersavatar
David
Berichten: 5093
Lid geworden op: 15 jan 2007, 22:00
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Proficiat aan de beheerders en moderatoren en supporters

Bericht door David » 26 jun 2015, 18:29

Hartenheer schreef:
David schreef:Als je onze uitleg niet begrijpt, dan kan je dat altijd aangeven ;) Ik zal maar niet beginnen over de vraag stelling die soms wordt gebruikt door phpBB gebruikers :D (niet persoonlijk bedoeld, maar in het algemeen) Het is ook van persoon tot persoon verschillend, de ene snapt onze antwoorden meteen en is er rap mee weg. Voor andere mensen is het zoals jij al aangeeft Chinees (abracadabra). Als een gebruiker aan de hand van ons antwoord een duidelijk vraag stelt, dan kunnen wij daar verder op in gaan... Snap je een beetje wat ik bedoel? Voor ons is het ook niet altijd makkelijk om af te wegen, hoeveel kennis iemand heeft en welk antwoord helpt.
Dat weet ik David, je heb me wel meer met veel geduld geholpen.
Daar ben ik ook dankbaar voor.
Fijn om te horen :D
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

Plaats reactie